Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Campania de combatere a violenței împotriva persoanelor vârstnice

Persoanele vârstnice (pensionarii) nu au pretenţii prea mari,

Campania de combatere a violenței împotriva persoanelor vârstnice

Ziua mondială de conştientizare a abuzului faţă de vârstnici este marcată anual la data de 15 Iunie.

Instituită de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite, prin rezoluţia din 19 decembrie 2011, această zi reprezintă un bun prilej de manifestare în mod deschis împotriva oricăror forme de abuz sau de suferinţă provocate persoanelor vârstnice.
Violenţa împotriva persoanelor vârstnice cuprinde o serie foarte larga de atitudini necorespunzătoare care se manifesta sub forme foarte variate de abuz de la cele fizice, la cele psihologice sau emoţionale, sexuale sau financiare survenite  ca urmare a neglijenţei intenţionate, ocazionale sau permanente
Abuzul faţă de vârstnici a fost considerat un subiect tabu, fiind subestimat şi ignorat de societate, un număr mare de cazuri rămânând neînregistrate. Aceasta reprezintă, însă, o problemă socială globală, care afectează în ţara noastră sănătatea şi drepturile persoanelor vârstnice cu consecinţe evidente, uneori foarte grave. Demersurile pentru definirea, depistarea şi abordarea acestor probleme a fost unul din obiectivele proiectului „Cetăţeni activi la puterea a treia" prin membrii alesi în Parlamentului Seniorilor din România, pentru fiecare zonă a țării. 
În cadrul comisiilor: Comisia pentru drepturile omului, culte și minorități naţionale, a Comisiei pentru sănătate, precum și a Comisiei pentru muncă și protecţie socială, membrii Parlamentului Seniorilor au prezentat  în repetate rânduri problemele cu care se confruntă persoanele vârstnice.
Cu sprijinul Comisiei pentru drepturile omului, culte si minorități naţionale la propunerea membrilor Parlamentului Seniorilor s-a înființat o subcomisie specială pentru problemele persoanelor vârstnice, pentru prezentarea și soluţionarea, în măsura posibilităților, a problemelor vârstnicilor.
Atât din perspectivă socială cât şi medicală, situaţia identificată a vârstnicilor trebuie să fie gestionată corespunzător, pentru a diminua abuzurile comise asupra vârstnicilor. În acest sens membrii Parlamentului Seniorilor au solicitat de urgentă completarea prevederilor legislative existente în Legea  271/2003 privind protecția socială a persoanelor vârstnice împotriva abuzurilor și înăsprirea sancțiunilor în acest sens faţă de persoanele care comit asemenea fapte. De asemenea un punct important de discuţie în comisii a fost  ca Legislaţia aferentă  persoanelor vârstnice să fie cuprinsă în Carta drepturilor persoanelor vârstnice.
Prin constituirea acesteia, se fundamentează drepturile, se asigură informarea şi respectarea unitară și cuprinzătoare a tuturor drepturilor din domeniu, pentru a oferi persoanelor vârstnice un statut de siguranţă, încredere în susţinerea statului și bucuria unei vieţi liniştite.
Membrii Parlamentului Seniorilor au considerat necesară adoptarea unei legislaţii de înființare a Centrelor și adăposturilor pentru persoanelor vârstnice în oraşele reşedinţă de judeţ în cazurile de violenţă împotriva acestora. Exploatarea financiară ca formă de abuz se poate manifesta sub mai multe forme precum: furtul, înşelătoria, folosirea abuzivă a bunurilor ce aparţin persoanelor vârstnice prin obţinerea de împuterniciri, dar şi îngrădirea accesului la propriile fonduri băneşti sau alungarea din locuinţe sau refuzul de a acorda moştenirea cuvenită văduvelor. Pe plan  local  organizăm în centrele sociale multifuncționale pentru persoanele vârstnice, împreună cu Direcția Social Comunitară Oradea și Inspectoratul de Poliție Judeţean Bihor, întâlniri cu persoanele vârstnice pentru a le conştientiza de pericolele abuzului, dar si pentru a le oferi modalităţi de prevenire și metode de combatere a violentei care este îndreptată ocazional sau premeditat împotriva lor. Aceste evenimente sunt programate a se derula,  în organizaţiile persoanelor vârstnice din Asociația Pensionarilor Maghiari din Partium, în Forumul Democrat German și cu membrii  vârstnici din unele partide politice. Protejarea persoanelor vârstnice va fi o temă de actualitate și pentru membrii organizaţiilor de tineret și pentru elevii unităţilor de învăţământ liceal și universitar. În comuna Batăr, satul Tăut, participantele la cursul denumit generic „Dăruieşte ajutor pentru un zâmbet de mulţumire" au în componenţa modului de pregătire şi informaţii privind sprijinul pe care trebuie să-l ofere asistatului pentru a preveni și combatere abuzurile împotriva persoanei vârstnice. În general, persoanele vârstnice, pensionarii, nu au pretenţii prea mari, ceea ce se vrea este: un strop de recunoştinţă, dragoste și preţuire şi un cadru legislativ care să apere demnitatea și viața tuturor celor care au acumulat un număr mare de ani.
Miorița Săteanu,
cetățean de onoare al Municipiului Oradea,
membru în Parlamentul Seniorilor din România

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:11 Ora standard a Europei de Est