Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Mondială a Mediului, marcată de Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul” Oradea

5 iunie

Ziua Mondială a Mediului, marcată de Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul” Oradea

,,Natura ne poate răsplăti sau din contră ne poate pedepsi înzecit pentru tot ceea ce facem" - trebuie să avem grijă de apă!

Ziua mondială a mediului înconjurător este marcată, în fiecare an, la 5 iunie.
Cu acest prilej, în peste 100 de ţări sunt organizate diferite manifestări pentru responsabilizarea oamenilor, precum și a factorilor decizionali cu privire la problemele actuale de mediu. Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu (UNEP) este autoritatea globală de mediu, la nivel mondial, care stabileşte agenda globală de mediu şi promovează implementarea proiectelor de dezvoltare durabilă în cadrul ONU.
Elevii Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea au sărbătorit această zi importantă din calendarul evenimentelor ecologice printr-o activitate de informare în ce privește monitorizarea calității apei Crișului Repede.
Am urmărit să sensibilizăm elevii atât în privinţa potenţialului pentru o cooperare extinsă, cât şi asupra răspunsurilor la provocările cu care se confruntă managementul resurselor de apă, având în vedere creşterea cererii de acces la apă şi la serviciile în domeniu.
Activitatea s-a desfășurat la sediul Administrației Bazinale de Apă Crișuri Oradea, cu care colegiul nostru este partener, unde s-au deplasat 20 de elevi de la profilul Resurse Naturale și Protecția Mediului, însoțiți de doamna profesor Filip Marinela.
Tema activității a fost ,,Determinarea calității apelor curgătoare - Crișul Repede - prin analize de laborator".
Doamna dr. ing Marcela Mihoc a prezentat elevilor fiecare analiză la care este supusă proba de apă prelevată din diferite puncte ale râului cât și aparatura necesară pentru realizarea acesteia.
Totodată, doamna Anca Mihociu le-a prezentat elevilor modalitățile de acțiune în caz de inundații, aparatura modernă pe care o dețin și modalitățile prin care elevii pot deveni voluntari de mediu.
Apa a fost şi este un element central în viaţa societăţii umane, marile aşezări şi civilizaţii înflorind la margine de apă, dar tot la margine de apă au pierit foarte multe vieţi omeneşti. De la bun universal şi gratuit, asemenea aerului, a devenit o marfă cu preţ uneori foarte ridicat, trecând ca importanţă înaintea materiilor prime, energiei chiar şi a pământului care fără apă ar fi lipsit de viaţă.
Director adjunct
prof. Marinela Filip
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Mondială a Mediului, marcată de Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul” Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:20:46 Ora standard a Europei de Est