Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Şcoala Gimnazială Nr. 11 Oradea a împlinit 88 de ani de la înființare

Ziua școlii

Şcoala Gimnazială Nr. 11 Oradea a împlinit 88 de ani de la înființare

Elevii școlii noastre încă de săptămâna trecută au sărbătorit ,,Ziua școlii" în cadrul săptămânii ,,Școala altfel" prin diferite manifestări: activităţi sportive, ieșiri școlare, ateliere de creaţie, concursuri variate și activități care de care mai atrăgătoare.

Pentru a convinge că spiritul școlii a rămas tânăr, doamna director adjunct, prof. Carmen Galutz, împreună cu prof. Eva Palyi, consilierul educativ, alături de  echipa de organizare formată din: prof. Copil Daniela, Margareta Markovits și bibliotecar Mariana Lup a organizat un concurs de talente (a III-a ediție), la care au participat concurenți mici și mari, începători sau experimentați într-o ,,unitate în diversitate" spre deliciul publicului. Concursul de pictură a fost organizat pe cicluri de învățământ.
Amintind de versurile poetului Nicolae Labiș din celebra sa „Luptă cu inerţia", prin vocile prezentatorilor, Truia Patricia și Mag Sebastian din clasa a VIII-a D, elevii au argumentat că ,,nu zidurile fac o școală, ci spiritul ce domnește într-însa" (Ferdinand I).
Au fost adresate cuvenite mulțumiri dascălilor minunați care sunt ,,nevoiți a se reinventa" pentru fiecare ciclu de învățământ, dar păstrează un echilibru ,,între severitate și blândețe" și nu în ultimul rând, părinților și bunicilor ,,care dau aripi viselor" celor mici. Investiția de suflet a tuturor a meritat, așa cum au dovedit atât creațiile plastice expuse în urma concursului de desen, cât și momentele artistice care au urmat.
În școala în care se învaţă printre altele și lecţia comunicării, a deschiderii spre cei din jur, copiii sunt invitați să-și afirme talentele pe care le au, să-și dezvolte personalitatea, cântând, dansând, desenând, explorându-şi sensibilitatea.
Juriul concursului a fost compus din președinte, doamna director prof. Șaitoș Alina Loredana și cinci membri: director adjunct prof. Lucaciu Ramona, prof. Ciogu Zoia, înv. Kor Maria, înv. Carmen Nica și eleva Pălii Mara, din clasa a VII-a D.
În urma concursului de desen, doamna director adjunct, prof. Galutz Carmen, a înmânat diplome participanților, iar câștigătorii au fost: Vesa Daria și Blaga Paul din clasa I A, Hanga Matei din clasa a II-a E, Popa Andrada și Tiano Rebeca din clasa a III -a C, Lucaci Miriam din clasa a III-a E, Ciordaș Damaris din clasa a IV-a D, Szucs Karina și Vernon Mara din clasa a IV-a A. La clasele V-VIII au câștigat: Indrieș Antonia din clasa a V-a C, Abrudan Carla din VI-a C, Szegecs Victoria și Laboș Carina din  aVI-a D și Popa Diana a VIII-a D.
La concursul de talente copiii s-au exprimat artistic prin: canto, gimnastică ritmică, dans de societate, dans modern, interpretare instrumentală la flaut, la pian, interpretare dramatică și canto popular. S-au evidențiat elevii: Ghib Denisa din clasa a VI-a A și Ghib Lorena din clasa a II-a E la canto popular, Miclăuş Mădălin din clasa a VI-a A la pian, alături de surioara lui, Miclăuș Alexandra din clasa a III-a E, Varga Carla, clasa a III-a A împreună cu Varga Rareş din clasa a IV-a A și Arad Ştefania din clasa a IV-a A la dans și Szecsanszky Evelyn din clasa a VIII-a B. Eleva Galutz Giulia din cls. a VI-a C ne-a convins de adevărul din  piesa ,,Beautiful".
Au cucerit juriul și publicul: Popa Raluca din clasa a II-a E, Ivanov Rareș din clasa a IV-a C  și Alb Alexia din clasa a IV-a D.  Publicului i s-a oferit cel mai frumos premiu, spectacolul.
Consilier educativ, prof. Eva Palyi
bibliotecar, Mariana Lup
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Şcoala Gimnazială Nr. 11 Oradea a împlinit 88 de ani de la înființare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:49:14 Ora standard a Europei de Est