Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire finală în cadrul proiectului educativ județean ,,Întâlnire cu trecutul”

La Cuzap - Voivozi

Întâlnire finală în cadrul proiectului educativ județean ,,Întâlnire cu trecutul”

Miercuri, 30 mai 2018, elevii clasei a X-a F, profil coafor -stilist de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea au participat la o excursie organizată la Cuzap, județul Bihor, în cadrul proiectului educativ județean ,,Întâlnire cu trecutul", însoțiți fiind de prof. Hontilă Ramona, membru în proiect și prof. Botiș Daniela.

Obiectivele propuse pentru această excursie au fost vizitarea unei ,,Căsuțe tradiționale țărănești" și a unei ,,Expoziții cu obiecte românești vechi". Elevii au avut șansa să redescopere obiecte tradiționale românești, obiecte care i-au transpus în casa bunicii și le-au stârnit curiozitatea. Un război de țesut, un lădoi, costume populare autentice, toate au recreat o imagine a României de altădată. Un alt punct de interes a fost vizitarea unei clase reconstituite din perioada ceaușistă. Elevii, dar mai presus profesorii care au trecut prin acea experiență, și-au amintit cu nostalgie de uniforma șoimilor, a pionierilor, de manualele specifice din acea perioadă. 
Alături de clasa a X-a F de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", au mai participat la excursie: elevi din clasele a V-a A și a V-a B, clasa a VII-a și clasa a VIII-a de la CSEI Nr. 1 Oradea, însoțiți de prof. Haios Temena, coordonatorul acestui proiect, Vidican Ramona, Codoban-Luca Felicia și Țigan Florin, elevii clasei a VI-a de la ,,Don Orione", alături de prof. Oros Alina, grupa mare de la Grădinița ,,Don Orione",însoțiți de  educatoarele Susa Anița si Pintea Adela, precum și beneficiarii Asociației Speranța pentru Schimbare,împreună cu psihoped. Crișan Adriana, în total 75 de persoane, elevi și cadre didactice. Destinația excursiei a fost: Asociația Prețuirea Armoniei din localitatea Cuzap (lângă Pădurea Neagră), a cărei gazde a fost Ferche Valentina.
Pentru deliciul celor mici în special, gazdele au organizat o tombolă, care s-a dovedit câștigătoare pentru toți participanții. Fiecare elev și profesor participant a primit câte o mică surpriză din partea organizatorilor. Masa s-a servit la sediul asociației, în aer liber și s-a încadrat în același stil tradițional de viață sănătoasă pe care proiectul l-a impus de la început: sarmale făcute de femeile din sat, cozonac și sirop de soc.
Ca să profităm de aerul curat din natură, elevii au fost încântați să participe la o drumeție prin pădure,unde au putut vizita ,,Sătucul din mijlocul pădurii".
La întoarcere, clasa a X-a F, coafezele, au vizitat mănăstirea Voievozi de la Pădurea Neagră și au făcut un scurt popas la izvorul de apă minerală din aceeași localitate. A fost un mod plăcut de a finaliza un proiect care a avut ca țintă valorizarea regiunii din punct de vedere tradițional și cultural.
Prof. Hontilă Ramona
 
Felicitări pentru proiect!
Cine îi urmează pe acești elevi și profesori?
Dragi copii și stimați părinți și profesori, avem dreptul și datoria să ne cunoaștem trecutul, așa cum a fost, măcar în anul Centenarului Marii Uniri - Ovi.
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnire finală în cadrul proiectului educativ județean ,,Întâlnire cu trecutul”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:09 Ora standard a Europei de Est