Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul judeţean „Educaţia rutieră – Educaţie pentru viaţă!”

Miercuri, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”

Concursul judeţean „Educaţia rutieră – Educaţie pentru viaţă!”

Elevii bihoreni şi-au dovedit cunoştinţele în materie de educaţie rutieră în cadrul concursului „Educaţia Rutieră - Educaţie pentru viaţă", sub atenta supraveghere a poliţiştilor bihoreni.

Miercuri, 30 mai 2018, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din municipiul Oradea s-a desfăşurat etapa judeţeană a Concursului de siguranţă rutieră „Educaţia rutieră - Educaţie pentru viaţă", organizat de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, Serviciul Poliţiei Rutiere și de Inspectoratul Şcolar Bihor.
Competiţia se înscrie în sfera activităţilor dedicate zilei de 1 Iunie, Ziua Internaţională a Copilului, desfăşurate de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor.
Concursul s-a adresat copiilor din şcolile gimnaziale, scopul acestuia fiind formarea unui comportament rutier responsabil, pe baza cunoaşterii şi respectării regulilor de circulaţie, pentru a preveni producerea accidentelor de circulaţie cu victime din rândul copiilor.
Astfel, șapte echipaje de elevi din clasele V - VIII din cadrul a șapte instituţii şcolare din Municipiul Oradea, Şuncuiuş, Talpoş, Ștei și Budureasa şi-au dovedit, în timpul concursului, cunoştinţele acumulate în materie de educaţie rutieră.
Concurenții au avut de parcurs trei probe, una de teorie, o probă de parcurgere a unui traseu cu bicicleta într-un spațiu special amenajat și o probă de îndemânare în conducerea bicicletei.
Clasamentul final
Premiul I a fost câştigat de elevii Liceului Tehnologic Nr. 1 Şuncuiuş, echipaj coordonat de prof. Lazău Dumitru Severus;
Locul al II-lea s-a acordat echipajului Școlii Gimnaziale Nr. 2 Talpoș, coordonat de profesorii Pop Sofia Grațiela și Olteanu Dorian;
Locul al III-lea a fost ocupat de elevii Colegiului Național „Iosif Vulcan" din municipiul Oradea, profesori coordonatori, Jozsa Francisc și Lazăr Cătălin.
Totodată, au fost acordate două mențiuni echipajelor de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din municipiul Oradea și de la Școala Gimnazială Nr. 1 Budureasa.
De asemenea, au fost acordate trei premii speciale, individuale. Astfel, la proba de teorie câștigătorii au fost elevii Stratulat Zeno Alexander, de la Colegiului Național „Iosif Vulcan" și Lăzău Nonuț, de la Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș.
Proba de parc școală a fost câștigată de elevul Negruț Antonio de la Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, care și-a adjudecat premiul întâi și la proba de poligon.
Toţi participanţii au fost răsplătiţi de organizatori cu cupe, diplome şi premii.
Câştigătorii concursului vor participa la etapa naţională, care se va desfăşura în cursul lunii iulie, în judeţul Covasna.
Comisar- şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii - I.P.J. Bihor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul judeţean  „Educaţia rutieră – Educaţie pentru viaţă!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:29:34 Ora standard a Europei de Est