Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Competiţia regională de fotbal, Special Olympics

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special”,

Competiţia regională de fotbal, Special Olympics

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special", coordonat de Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost introdus în urma evaluării MEN in CAERI (Calendarul Activitatilor Educative Regionale şi Interjudetene) 2018 la poziția 1676, domeniul sportiv.

Proiectul se derulează în perioada aprilie 2018 - noiembrie 2018 şi cuprinde două competiţii regionale Special Olympics, organizate la Oradea cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Bihor și al Fundatiei Special Olympics România, după cum urmează: în 17 mai 2018: competiţia regională de fotbal, Special Olympics, abilităţi individuale, iar în 15 noiembrie 2018: competiţia regională de baschet Special Olympics, abilităţi individuale
Scopul proiectului este dezvoltarea fizică şi mentală a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi intelectuale şi fizice şi promovarea unui stil de viaţă sănătos prin participarea la competiţiile sportive regionale Special Olympics, conform calendarului sportiv avizat de Fundaţia Special Olympics România.
Grupul ţintă căruia se adresează proiectul sunt copiii şi tinerii cu dizabilităti intelectuale şi fizice (IQ mai mic de 70), cu vârsta cuprinsă între 8-21 ani, din șapte judeţe: Bihor, Cluj, Arad, Sălaj, Satu Mare, Timiș și Hunedoara. Aceştia sunt elevi ai unor şcolile speciale, elevi integraţi sau tineri care frecventează diferite centre de zi, provenind atât din familii cât şi din centre de plasament/plasament familial.
La competiţia regională de Fotbal, Special Olympics, abilități Individuale, care a avut loc joi, 17 mai 2018, pe terenul de sport al CSEI Nr. 1 Oradea au participat 17 delegaţii formate din câte patru copii/tineri cu cerinţe educative speciale și unu-doi profesori antrenori/coordonatori din cinci dintre județele partenere: Bihor, Arad, Cluj, Timiș și Hunedoara, în total 70 de copii/tineri și 40 de profesori/antrenori de la: Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Cristal Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Orizont  Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Orizont, structura Tileagd, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Popești, Liceul Tehnologic Nr.1 Oradea, Liceul Tehnologic Nr.1 Oradea, structura Salonta, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Bonitas  Oradea, Școala Gimnazială Nr.11 Oradea, Școala Gimnazială Oșorhei, Asociaţia Down Oradea, Asociația CES Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Cluj-Napoca, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Rudofl Steiner Hunedoara, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Sf. Maria" Arad, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Arad, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Constantin Pufan Timișoara.
Impactul educativ asupra grupului ţintă porneşte tocmai din deviza Special Olympics: „Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!", rostit în deschiderea competiției de elevul Hamza Sebastian, din clasa a VI-a A.
Premisa acestor competiţii nu este stimularea competitivităţii, ca în cazul sporturilor de performanţă, ci tocmai îmbunătăţirea stării de sănătate, dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi a calităţilor motrice, ca urmare a antrenamentelor propuse şi oferirea unor alternative sociale de petrecere a timpului liber, având ca finalitate creşterea stimei de sine și încrederii în forțele proprii, pe termen scurt şi integrarea activă în viaţa socio-profesională şi economică, pe termen lung.
Parteneri implicaţi în acest proiect, alături de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Fundaţia Special Olympics România și școlile participante sunt: Direcția Județeană de Tineret și Sport Bihor -  supervizor al competițiilor de profil, Asociaţia CES - Colaborăm Educăm - care oferă sprijin logistic și financiar evenimentelor, Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul" - care oferă la nevoie locația și arbitraj pentru evenimentele sportive, Universitatea din Oradea, Facultatea de Geografie, Turism şi Sport; Departamentul de Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie - implicată prin intermediul studenților voluntari în organizarea și arbitrajul evenimentului,  Palatul Copiilor și Elevilor Oradea.
Pentru noi toți, participanții sunt câștigători, dar pentru a respecta și regulamentul CAERI o comisie de arbitraj formată din profesori de educație fizică: prof. Adrian Omuţ, CSEI Nr.1 Oradea; prof. Ramona Bondar, CSEI Nr.1 Oradea; prof. Florin Indrie - CN Mihai Eminescu, Oradea; prof. Florin Urs - Scoala Gimnazială Lugaşu de Jos/Liceul Teoretic Lucian Blaga Oradea; prof. Tiberiu Sâncelean - LTS Nr.1 Oradea; prof. Anca Arsân-CSEI Cluj-Napoca și prof. Mariana Crișan - LS „Sf.Maria" Arad au ierarhizat participanții.
În cadrul festivității de premiere, d-nele directori ale școlii organizatoare și sportiva Simona Kadas, mereu alături de această competiție le-au înmânat diplome, medalii si mici surprize, oferite cu sprijinul sponsorilor: Carrefour, Treira SRL și Asociația CES.
Pe lângă asta, pe parcursul desfășurării evenimentului, cei mici au beneficiat de tot felul de surprize: Florina, studentă la kinetoterapie a ajutat toți participanții să se încălzească pentru probele sportive prin exerciții amuzante și atractive; nou înființata echipă de majorete a școlii, formată din Andreea și Georgiana, a animat atmosfera, iar la final, pentru ca acest concurs este o continuă probă de prietenie, toată lumea s-a prins într-o horă, pe acordurile de vioară, tobă și acordeon ale formației de instrumentiști de la Palatul Copiilor și Elevilor, aflați în școală pentru o activitate în cadrul Săptămânii ,,Să știi mai multe, să fii mai bun". De asemenea, d-na inspector pentru învățământul special, prof. Alina Vese, ne-a onorat cu prezența pe parcursul zilei.
Coordonatori la nivelul instituției ai acestui proiect sunt: prof. kinetoterapeut Adrian Omuţ și prof. kinetoterapeut Lavinia Omuț de la CSEI Nr. 1 Oradea, supervizați de inspectori de specialitate de la ISJ Bihor.
Felicitări întregii echipe pentru organizare: prof. Lavinia Omuţ, Teodora Pantazi, Silvia Ficuț, Ionela Strațomir, Anca Duluş - Gaboraş, Carmen Ilisie, Anca Tirla, Rodica Haş, Mirela Herlaş, Ramona Kiss, Daniela Calamar, toți de la CSEI Nr.1 Oradea, prof. Lucian Stance, LPS ,,Bihorul" Oradea, Claudiu Damian, ISJ Bihor, Gabriela Popa, CSEI „Constantin Pufan" Timisoara, Marin Ilisie Ormenișan, CSEI ,,Rudolf Steiner" Hunedoara și Lavinia Balaci, CSEI Arad.
Prof. Adrian Omuţ, coordonator de proiect
Prof. Teodora Pantazi, director
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Competiţia regională de fotbal, Special Olympics.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:59 Ora standard a Europei de Est