Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul „Sărbători ale românilor”

Joi, la sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”

Concursul „Sărbători ale românilor”

Asemeni oricărei profesii, cea de cadru didactic presupune un cumul de cunoştinţe, abilităţi şi competenţe specifice pe care trebuie să le deţină cei care aleg să urmeze această profesie.

Toate acestea se acumulează prin parcurgerea activităţii de pregătire teoretică şi practică în domeniile specifice obiectelor de învăţământ ce urmează să fie predate. Cu toate acestea, un dascăl ar trebui să fie mult mai mult decât credință, experiență și inteligență. Un dascăl bun este acea persoană care dovedește, în egală măsură, dragoste de copii, spirit de obiectivitate, dreptate, principialitate, cinste, curaj, corectitudine, răbdare, optimism, modestie, fermitate, tact și măiestrie pedagogică.
Un dascăl descoperă comori ascunse și magie în ochii tuturor copiilor, pentru că dacă ei nu ar exista, noi nu ne-am mai putea numi profesori, ne-ar lipsi însuşi obiectul muncii şi pregătirii noastre.
Când vorbim de identitate europeană ne gândim la acea identitate care se formează prin agregarea tuturor elementelor naționale într-un tot unitar, complementar, astfel ca orice locuitor să se poată simți european. După cum spunea și Nicolae Iorga ,,Istoria își bate joc de cei care nu o cunosc, repetându-se" - acesta este scopul nostru al dascălilor.
Concursul „Sărbători ale românilor" a reunit în data de 10 mai 2018, în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" elevi și studenți alături de cei care îi îndrumă. Cele patru echipe au fost formate din elevi din învățământul primar, gimnazial și liceal, dar și studenți de la Facultatea de Științe Socio Umane de la specializarea Pedagogia învățământului primar si preșcolar. Elevii claselor primare au fost pregătiți de prof. Simona Lucaciu, cei de la gimnaziu de doamna prof. Teodora Codău și cei din învățământul liceal de doamna prof. Laura Lazăr. Viitoarele educatoare și învățătoare au fost însoțite de doamna lector univ. dr. Nicoleta Ramona Ciobanu. Motivația acestei activități a expus-o însăși doamna prof. Simona Lucaciu, care a precizat importanța acestui tip de activități. Concursul s-a desfășurat pe platforma de învățare KAHOOT. Răspunsurile corecte la întrebările cu caracter istoric prilejuite de aniversarea Zilei Europei, a Proclamării independenței și încheierea celui de al doilea război mondial, au fost premiate de către organizatori. Scopul concursului a fost acela de a-i educa pe copii în sensul respectării și a afirmării propriei identități culturale și istorice.
Mulțumim pentru sprijin și implicare domnului director prof. Iulius Timar (LIT „Onisifor Ghibu" ) precum și doamnei decan conf. univ. dr. Karla Barth (U. Oradea - FSSU).
lector univ. dr. Nicoleta Ramona Ciobanu&prof. Simona Corina Lucaciu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „Sărbători ale românilor”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:56:24 Ora standard a Europei de Est