Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O nouă experiență de neuitat, pe tărâm francez și german

Catedra de Istorie-Geografie, din nou, pe baricadele Parisului

O nouă experiență de neuitat, pe tărâm francez și german

,,Lumea este o carte, iar cei care nu călătoresc citesc doar o pagină" (Sf. Augustin)

Pornind de la acest motto, catedra de Istorie-Geografie din cadrul L.T.B. ,,Emanuel", propune în fiecare an elevilor câte una sau chiar două excursii în străinătate, prin care elevii au posibilitatea să descopere tot felul de lucruri noi: oameni, locuri, mentalități, culturi etc.    
Provocarea de a ieşi din zona lor de confort şi din rutină, întâlnirea cu oameni din medii culturale cu totul diferite şi necesitatea de a se descurca într-un spaţiu nou, fără ajutorul părinților, i-au făcut să vadă cu alţi ochi locul lor în această lume.
În cele ce urmează, vă invităm să faceți o călătorie imaginară pe itinerarul Strasbourg-Paris-Disneyland-Reims-Munchen, prin impresiile împărtășite de una dintre elevele participante la excursia organizată în perioada 24 aprilie-1 mai 2018.
Micul Paris
,,Din dorința de a vedea lumea, oamenii se aventurează în marele necunoscut, sperând că vor vedea cât mai multe țări, culturi și obiective turistice. Unul dintre cele mai frumoase orașe europene este Parisul, deoarece ascunde o bogată istorie și dezvăluie diferite stiluri arhitecturale.
În scurta vizită în capitala Franței, am avut oportunitatea să vizităm cele mai cunoscute puncte turistice ale Europei: de la scurta croazieră pe Sena, am ajuns la turnul Eiffel, din care am admirat panoramic Parisul. În următoarea zi, am petrecut câteva ore în palatul de la Versailles, unde privirea mi se izbea de opulența regelui, totul fiind suflat în aur și decorat cu picturi deosebite. Un alt punct important al excursiei l-a constituit muzeul Louvre, unde imaginile văzute sunt greu de descris, totul fiind deosebit. Aici, piesa supremă a reprezentat-o celebra pictură a lui Leonardo da Vinci, Mona Lisa. O altă vizită am făcut-o la Catedrala Notre Dame din Paris, unde am admirat stilul gotic de aproape. Cel mai așteptat obiectiv a fost parcul Disneyland, unde, atât copiii, cât și adulții au intrat pentru o zi în minunata lume a personajelor copilăriei.
De la istorie și cultură la distracție și zâmbete, am avut parte de tot ce ne-am dorit. Ziua care mi-a rămas întipărită în inimă a fost cea petrecută în Disneyland, deoarece îmi place să cred că lumea adulților poate fi asemănată cu lumea copiilor sau că există un punct comun celor două universuri. Nu știu ce mi-a plăcut cel mai mult, dacă parada personajelor, muzica deosebită a copilăriei, jocurile sau focul de artificii au fost preferatele mele, dar știu că ziua a trecut foarte repede, iar eu îmi doream să rămân încă puțin timp pierdută în lumea lui Mickey Mouse.
Totul a fost de vis, o experiență care merită trăită în repetate rânduri și care nu poate ieși cu ușurință din mintea vizitatorilor. Cuvintele nu pot descrie imaginile văzute, Parisul fiind un izvor nesecat de imagini și povești nescrise încă".(Bianca Marc, clasa a XI-a B)
Reporteri: prof. Ramona Iștoc & Bianca Marc
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O nouă experiență de neuitat, pe tărâm francez și german.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:05 Ora standard a Europei de Est