Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Europei, sărbătorită în mod inedit

În cadrul parteneriatului strategic Erasmus+, KA2 ,,Dys TRANS”

Ziua Europei, sărbătorită în mod inedit

9 Mai, Ziua Europei a fost sărbătorită într-un mod inedit, printr-o activitate cu tema: Europa - unitate în diversitate, în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+, KA2 ,,Dys TRANS" implementat de Asociaţia CES şi alte șase instituţii din Turcia, Italia, Portugalia, Bulgaria şi Polonia în parteneriat cu ISJ Bihor, CJRAE Bihor, Universitatea din Oradea şi CȘEI Nr.1 Oradea

Astfel, elevi integrați de la Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu" și de la Liceul Ortodox ,,Ep. Roman Ciorogariu" Oradea din ciclul gimnazial, împreună cu elevi din clasele a V-a A ;i a VII-a de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea s-au deplasat în Parcul Petofi pentru a desfășura o oră atipică, de lectură în aer liber, însoțiți de prof. coordonatori: Oros Luminița, Vadai Ramona, Chiș Liana, Haioș Temena, Vidican Ramona și Mocan Angela. Deoarece proiectul vizează dislexia și are ca obiectiv facilitarea tranziţiei elevilor cu tulburări specifice de învăţare din ciclul primar în ciclul gimnazial, am ales un cadru relaxant, în care elevi din grupul țintă al proiectului, așezați pe iarbă, în parc, au citit scurte informații și o povestioară despre Uniunea Europeană. Au fost bucuroși să citească atât elevi integrați, cât și de la CSEI.
Doamna prof. de sprijin Oros Luminița a purtat o conversație cu aceștia, sumarizând conținuturile citite după fiecare fragment și punctând însemnătatea zilei de 9 Mai, statele membre ale Uniunii Europene, elevii fiind încurajați și felicitați permanent pentru efortul lor.
La final, au admirat și identificat stegulețele diverselor țări pe care le-au confecționat ei sau colegii lor mai mici, din clasele: pregătitoare B și I C de la Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu", coordonați de prof. Gașpar Monica și Mălan Diana, respectiv Pintea Adriana și Vadai Ramona.
Pentru a împărtăși bucuria sărbătoririi Zilei Europei cu cei din jurul nostru, doamnele prof. Vidican Ramona, Haioș Temena și Mocan Angela au împărțit elevilor stegulețele confecționate, iar elevii le-au oferit copiilor de la locul de joacă și altor persoane aflate în parc, alături de urarea: La mulți ani, în Europa!
Pentru ca activitatea să fie și mai dulce, doamna prof. logoped Chiș Liana a împărțit dulciuri tuturor, iar doamna prof. Vadai Ramona ne-a oferit mere.
Activitatea s-a desfășurat în condiții optime, ținându-se seama de potențialul fiecărui elev, fiind ajutați și îndrumați acolo unde a fost nevoie.
Ne-am luat rămas bun unii de la alții, încântați de activitatea noastră de azi și cu promisiunea că ne vom reîntâlni în curând pentru alte activități interesante.
Prof. Oros Luminița & Vadai Ramona
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Europei, sărbătorită în mod inedit. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:34 Ora standard a Europei de Est