Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

S-au stabilit cele 10 proiecte care vor fi finanțate în cadrul procesului de bugetare participativă

50% a reprezentat ponderea votului online iar 50% votul din cadrul dezbaterilor publice

S-au stabilit cele 10 proiecte care vor fi finanțate în cadrul procesului de bugetare participativă

Primăria Municipiului Oradea a încheiat procedura de bugetare participativă aferentă anului 2018, care a demarat în noiembrie 2017.

În cadrul etapei de vot online, peste 5.000 de votanți unici au votat cele 42 de proiecte aprobate în cadrul bugetării participative, această etapă finalizându-se cu 14.610 voturi. La cele zece întâlniri publice care au urmat etapei de vot online au participat 3.456 de cetățeni, care și-au exprimat 7.383 de voturi. Având în vedere interesul sporit din partea cetățenilor și prezența numeroasă la votul din cartiere, întâlnirile anunțate la primii zece angajatori din oraș nu vor mai avea loc.
„Le mulțumim tuturor celor care au fost prezenți la aceste întâlniri în număr mare și și-au arătat interesul pentru a vota proiectele de înfrumusețare a cartierelor din oraș", a declarat viceprimarul Florin Birta.
Pentru selecția finală a celor 10 proiecte, 50% a reprezentat ponderea votului online iar 50% votul din cadrul dezbaterilor publice.
Lista proiectelor câştigătoare
1. Investind în educație - investim în viitorul copiilor noștri - proiect pilot
2. Parcul etnografic "Onisifor Ghibu"
3. Sală multifuncţională Liceul Lucian Blaga Oradea
4. Modernizare Piața Tineretului din Velența (Templom tér)
5. Reabilitarea casei de cultură din Podgoria
6. Modernizare Ştrand Ioşia Nord
7. Amenajare pistă de alergare din tartan în Parcul Salca
8. Spaţiu pietonal - acces din str. Matei Basarab la Grădina Zoologică
9. Extinderea accesului pe Malul Crişului: Silvaş - Făcliei
10. Amenajare parc destinat (şi) copiilor cu dizabilităţi - Ioşia
Cele 10 proiecte care au obținut cel mai mare punctaj în urma voturilor urmează să fie cuprinse în bugetul Primăriei Municipiului Oradea pentru anul în curs. Valoarea estimată totală a acestor proiecte este de 1.311.000 euro. (B.P.)
 
Top 10
vot-on  loc-on   vot-off   loc-off   medie
1.Investind în educație - investim în viitorul copiilor noștri - proiect pilot                      
1450    2          2276    1            1863   
2.Parcul Etnografic ,,Onisifor Ghibu"    
2310    1          444      4          1377   
3.Sală multifuncțională la Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga"           1308    3          203      10        755.5  
4.Modernizare P-ța Tineretului din Velența (Templom ter)        
1146    4          228      8          687     
5.Reabilitarea Casei de cultură din Podgoria        
991      5          286      6          638.5  
6.Modernizare Strand Ioșia Nord  
692      7          459      2          575.5  
7.Amenajare pistă de alergare din tartan în Parcul Salca
481      10        458      3          469.5  
8.Spațiu pietonal - acces din Str. Matei Basarab la Grădina Zoologică   715      6          220      9          467.5
9.Extinderea accesului pe Malul Crișului: Silvaș - Făcliei
673      8          232      7          452.5
10.Amenajare parc destinat (și) copiilor cu dizabilitati - Iosia      501      9          179      11        340

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:42 Ora standard a Europei de Est