Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Spectacol-concurs ,,Tradiție, moștenire și simțire românească”

Joi, la Era Park

Spectacol-concurs ,,Tradiție, moștenire și simțire românească”

Peste 350 de copii, îndrumați de 60 de cadre didactice, părinți, reprezentanți ai unor instituții de educație, sociale au fost antrenați în spectacolul - concurs "Tradiție, moștenire și simțire românească", înscris în CAERI 2018, poziția 982, desfășurat în cadrul unui amplu proiect interjudețean cu același nume, inițiat și derulat de Grădinița Nr. 28 Oradea, alături de partenerii săi.

Tradițiile populare românești constituie una dintre valorile inegalabile și incontestabile ale națiunii noastre și nu trebuie să lăsăm timpul și evenimentele lumii moderne să ne facă să le uităm. Folclorul este pentru poporul român depozitul a tot ceea ce înseamnă port, cântec, dans popular, obiceiuri și tradiții, izvorâte din rădăcinile istoriei, cu specificul acestor meleaguri.
Proiectul interjudețean ,,Tradiție, moștenire și simțire românească" urmărește cunoașterea și valorificarea de către copii a unor obiceiuri și tradiții specifice, dezvoltarea simțului estetic și muzical, cultivarea simțămintelor și a respectului pentru folclorul românesc. Așa cum a fost gândit, proiectul se adresează preșcolarilor și școlarilor, indiferent de gen, etnie sau mediu de proveniență, promovând egalitatea de șanse în incluziunea socială, iar parteneri susținători sunt: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Ansamblul Crișana, Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea, Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu" Oradea, Școala Populară de Arte „Francisc Hubic" Oradea, Grădinița Nr. 1 Pecica, Arad, Asociația ,,Flori de nufăr", GPP Nr. 28 Oradea.
Concursul ,,Tradiție, moștenire și simțire românească" a presupus o participare directă, structurată pe niveluri de vârstă (grădiniță și școală) și secțiuni (dans popular și interpretare) și o participare indirectă - confecționarea de păpuși în costume populare, pe linguri de lemn, organizându-se astfel o expoziție în cadrul spectacolului - concurs.
La această ediție a festivalului au participat soliști și ansambluri de dansatori, preșcolari și școlari din 15 unități de învățământ din Oradea, județul Bihor și județele învecinate.
Cele 28 de prestații pe scena concursului au fost evaluate ținând cont de repertoriu, dificultatea interpretării, textul adecvat, intonație, simțul ritmic, costumația specifică și prezența scenică. Componența juriului a fost următoarea: prof. Daniela Lukacs, director Grădinița Nr. 56 - președinte, prof. dr. Daniela Marinău, Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea și prof. Cornelia Româneac, director Grădinița Nr. 28 Oradea.
Atmosfera extraordinară, ospitalitatea gazdelor, organizarea impecabilă - prestația scenică a artiștilor, sonorizarea, coerența în derularea concursului, prezentarea, jurizarea, înmânarea premiilor (premiul I cu cupă și premiile I, II, III și mențiune) și pachetelor cu surprize tuturor participanților - au contribuit la reușita festivalului.
D.na prof. Nicoleta Nicoruț, coordonator de proiect și organizator de spectacol, ține să felicite toți concurenții și profesorii coordonatori, să mulțumească membrilor juriului și colaboratorilor permanenți - părinții de la Grădinița Nr. 28 Oradea, profesorului coregraf - Adrian Balog și sponsorului SC RAMOT SRL, Șumugiu.
Colectivul cadrelor didactice implicate în derularea acestui concurs, echipa de proiect a grădiniței organizatoare, au fost evidențiate de către prezentator, prof. Adela Horga, cu mulțumirile și felicitările cuvenite: Cornelia Româneac, director, Nicoleta Nicoruț, Cornelia Sabou, Lenke Vincze, Diana Abrudan, Daniela Leuce, Dana Suciu, Elena Indrie, Sanda Igna, Camelia Horga, Maria Ambro, Ramona Mihalcea, Felicia Andor, Adela Horga, Erika Șerfezi, Ioana Nagy, Mărioara Țig, Alina Pop, Crina Cheregi, Natalia Nistor și Daniela Morar.
Prof. Adela Horga
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Spectacol-concurs ,,Tradiție, moștenire și simțire românească”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:46:23 Ora standard a Europei de Est