Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Europei, sărbătorită la Grădinița Nr. 52

Miercuri, zi de mare sărbătoare

Ziua Europei, sărbătorită la Grădinița Nr. 52

În data de 9 mai 2018, copiii de la Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 52 Oradea au sărbătorit împreună cu doamnele educatoare „Ziua Europei" în cadrul proiectului cu acelaşi titlu, coordonat de prof. Săcădat Alina.

Am ales 10 ţări la număr: Austria, Belgia, Danemarca, Franţa, Germania, Grecia, Italia, România, Spania şi Ungaria. La proiect au participat patru grupe, fiecare prezentând două sau mai multe ţări europene prin steguleţe, hărţi, imagini cu oraşe, obiective turistice, obiecte reprezentative, bucătărie tradiţională şi broşuri.
Grupa mică B a prezentat Franţa şi Italia împreună cu prof. Popa Gabriela şi Costea Anca. Ne-au încântat privirile cu costume tradiţionale şi au cântat „La chante mi cantare". Pe masa lor am putut observa Turnul Eiffel în miniatură, poze din Italia, croissante, macarons, pizza şi paste.
De la grupa mijlocie B, coordonată de prof. Duluş Geta şi Pruncuţ Ioana, am aflat ce culori au steagurile Austriei şi Belgiei şi care sunt capitatele acestora. Copiii au expus ciocolată, deoarece Belgia este renumită pentru cea mai bună ciocolată din lume, de asemenea, am aflat câteva obiceiuri şi tradiţii specifice Austriei.
Cei din grupa mijlocie C, de la secţia maghiară, cu prof. Dimeny Eva şi Juhasz Katalin, au reprezentat Grecia şi Ungaria, câţiva copii au fost îmbrăcaţi cu costume ungureşti, ei ne-au arătat imagini cu oraşe şi obiective turistice. Au adus chiar şi kurtos kalacs, apoi i-am ascultat salutându-ne în limba greacă.
Copiii grupei mari B, îndrumaţi de prof. Popa Claudia şi Săcădat Alina, au prezentat colaje cu imagini, mâncăruri din bucătăriile tradiţionale ale Danemarcei - budincă de orez, Germaniei - schnitzel, României - plăcinte şi Spaniei - tortilla şi obiecte reprezentative fiecărei ţări.
La final de proiect pentru această zi specială, preşcolarii împreună cu doamnele educatoare au dansat pe melodii specifice ţărilor prezentate: „Asta-i hora românească", „Zorba the Greek", „Tarantella Napoletana", „Csardas" etc.
Doamna director prof. Sala Ioana a felicitat copiii, cadrele didactice şi părinţii pentru implicare, oferind tuturor diplome speciale „Cetăţeni europeni".
Coordonator proiect,
prof. Săcădat Alina
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Europei, sărbătorită la Grădinița Nr. 52.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:07 Ora standard a Europei de Est