Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul județean ,,Mica mea afacere”

Proiectul educativ județean ,,De la joc... la educație financiară”

Concursul județean ,,Mica mea afacere”

Micii antreprenori s-au întrecut vineri, 4.05.2018, în propriile afaceri la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu"din Oradea, în cadrul proiectului educativ județean ,,De la joc... la educație financiară".

Concursul a constituit o reușită profitabilă pentru toți cei implicați. 
,,Mulțumiri speciale coordonatorului proiectului, prof. Mihaela Gavra, coordonatorilor celor 16 echipe participante, copiilor, părinților și d-nelor inspectori școlari prof. dr. Adelina Iacob și prof. Daniela Sopota, pentru implicare și susținere în acest proiect inedit organizat de dascălii școlii noastre. Felicitări tuturor!" - prof. dr. Bîrlădeanu Gheorghina.
Concursul județean ,,Mica mea afacere" s-a desfășurat, așadar, în cadrul proiectului educativ județean ,,De la joc... la educație financiară", înregistrat la I.S.J. Bihor cu nr. 323 din 16.11.2017.
Concursul este adresat preșcolarilor din grupele mică, mijlocie și mare din unitățile partenere și unitatea organizatoare. Copiii au prezentat în mod direct o idee de afacere (joc de rol) sub coordonarea cadrelor didactice, durata prezentării fiind de 5 - 7 minute. Un juriu de specialitate a evaluat fiecare echipă participantă, iar la final s-au acordat premii. Premiile au constat în diplome, pușculițe pentru fiecare echipă și surprize dulci pentru fiecare participant. Oferirea premiilor a fost posibilă grație sprijinului acordat de doamna administrator de patrimoniu ec. Piț Florentina, căreia îi mulțumim. Juriul de specialitate a fost format din: d-na director prof. dr. Bîrlădeanu Gheorghina, director adjunct prof. Velimirovici Cosmin, d-na prof. Sopota Daniela - inspector școlar pentru educație permanentă și activități extrașcolare, d-na prof. dr. Iacob Adelina - inspector școlar în cadrul departamentului Management institutional al I.S.J. Bihor, d-na contabil-șef Andruța Dana și d-na administrator de patrimoniu ec. Piț Florentina.
Acest proiect reprezintă un prim pas în punerea bazelor unei educaţii financiare atât de necesare omului contemporan. Fiecare activitate a fost o provocare la cunoaştere şi acţiune, o propunere de călătorie fascinantă în lumea banilor.
Preșcolarii au identificat şi exersat diferite tipuri de comportamente în situaţii de învăţare autentică. Ei au învăţat reguli de politeţe pe care trebuie să le aplice la cumpărături, au fost familiarizaţi cu diferite produse (jucării), cu bacnotele şi monedele din ţara noastră, au învăţat să economisească, dar şi să muncească pentru a obţine ceea ce-şi doresc.
Pentru a dezvolta copiilor respectul față de bani, față de munca părinților și a adulților, în general, acest proiect a avut în vedere familiarizarea copiilor cu conceptul și valoarea banilor.
De roadele acestui proiect vor beneficia nu doar copiii, ci și părinții și familiile acestora.
Felicităm organizatorii, partenerii și participanții
Echipa de proiect este formată din: director adj. prof. Velimirovici Cosmin, inspector școlar de educație timpurie Fărăianu Nicoleta Oana, bibliotecar Tipi Delia, prof. Coroiu Sanda, Popa Cristina, Copăcean Dorina, administrator patrimoniu ec. Piț Florentina, contabil-șef ec. Andruța Dana; prof.  Laza Aurelia Maria, Grădinița Nr. 23, structură a Liceului Ortodox ,,Ep. Roman Ciorogariu"; prof. Vereș Anima, Grădinița Nr.34, Oradea.
Echipa de implementare a proiectului a fost alcătuită din cadrele didactice care au coordonat proiectul la nivelul celor nouă unități implicate: prof. Bodea Floare, Todoca Ana, Lenath Mariana, Cornea Anca, Nemeș Florica, Nan Bianca, Toia Viorica, Mărcuț Ana, Sabău Janina, Puiu AnaMaria, Zerghe Felicia, Oltean Loredana, de la Grădinița Nr. 44 - ,,Rază de soare" (structură a Școlii Gimnaziale ,,Avram Iancu"din Oradea), prof. Pele Mihaela Ana, de la Grădinița Nr. 23 (structură a Liceului Ortodox ,,Ep. Roman Ciorogariu"), prof. Bara Georgeta și Ruja Lenuța de la Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel"; prof. Borz Cornelia, Grădinița Nr. 34; prof. Ștef Rodica, Negruț Teodora și Nicoruț Alexandra de la Grădinița Nr. 46; prof. Popu Angela și Pascar Gabriela de la Grădinița Nr. 55 (structură a Grădiniței Nr. 50); prof. Sala Ioana și Costea Anca de la Grădinița Nr. 52; prof. Lukacs Daniela și Iluța Mihaela de la Grădinița Nr. 56; prof. Paul Adriana, Feneși Adriana și Ursu Ioana de la Școala Gimnazială Nr. 1 Tărian; prof. Duma Elena, Pituț Mariana și Moldovan Maria de la Școala Gimnazială Nr. 1 Sîntandrei.
Partenerii noștri direcți în desfășurarea acestui concurs au fost: Banca Transilvania, Filiala Ioșia, Grădinița Nr. 23 (structură a Liceului Ortodox ,,Ep. Roman Ciorogariu"), Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel", Grădinița Nr. 34, Grădinița Nr. 46, Grădinița Nr. 55 (structură a Grădiniței Nr. 50), Grădinița Nr.52, Grădinița Nr. 56, Școala Gimnazială Nr. 1 Tărian (respectiv Grădinița din Tărian) și Școala Gimnazială Nr. 1 Sîntandrei (respectiv Grădinița din Sîntandrei).
Pe parcursul desfășurării proiectului ne-am bazat pe sprijinul doamnei director prof. dr. Bîrlădeanu Gheorghina, al domnului director adjunct Velimirovici Cosmin, al doamnelor inspectori școlari Fărăianu Nicoleta Oana,  Iacob Adelina și Sopota Daniela, al doamnei administrator de patrimoniu Piț Florentina, al doamnei contabil-șef Andruța Dana, al doamnei secretare Neaga Magdalena și al întregului colectiv al Grădiniței Nr. 44 - ,,Rază de soare": prof. Bodea Floare, Puiu Violeta AnaMaria, Copăcean Dorina, Popa Cristina, Todoca Ana, Nemeș Florica, Toia Viorica, Nan Bianca, Zerghe Felicia, Oltean Loredana, Gavra Mihaela, Bumb Sanda, Mărcuț Ana, Sabău Janina, Cornea Anca și Lenath Mariana, cărora dorim să le mulțumim pentru implicare și sprijinul acordat.
Mulțumim tuturor cadrelor didactice care au coordonat activitățile proiectului la nivelul unităților partenere, copiilor și părinților.
Prof. Mihaela Gavra
Pentru mai multe poze (91 de poze), accesați Galeria foto: Concursul  județean ,,Mica mea afacere”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:20:07 Ora standard a Europei de Est