Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozionul naţional „Roman Ciorogariu – spirit european”, ediția a VII-a

Vineri, la Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea

Simpozionul naţional „Roman Ciorogariu – spirit european”, ediția a VII-a

În data de 27 aprilie 2018, la Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu" din Oradea, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei, Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu" din Oradea, Casa Corpului Didactic Bihor, Facultatea de Teologie Ortodoxă ,,Episcop Dr. Vasile Coman" din Oradea, Departamentul de Istorie din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării a Universității din Oradea, au organizat, ediţia a VII-a a Simpozionului naţional „Roman Ciorogariu - spirit european", cu tema: „Bihorul în contextul Marii Uniri".

Deschiderea oficială a simpozionului a avut loc în prezența unui număr însemnat de cadre didactice din învățământul preuniversitar și universitar, inspectori școlari și directori ai unor unități de învățământ preuniversitar, în sala festivă a Liceului Ortodox care-l are ca patron spiritual pe Episcopul Roman Ciorogariu.
La deschidere au participat reprezentanți ai instituțiilor partenere în frunte cu Preasfințitul Părinte Sofronie, episcopul Oradiei, alături de care au fost prezenți: prof. Alin Florin Novac-Iuhas, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, pr. prof. univ. dr. Dumitru Megheșan, decanul Facultății de Teologie Ortodoxă ,,Episcop Dr. Vasile Coman" din Oradea, prof. univ. dr. Sorin Șipoș și prof. univ. dr. Gabriel Moisa, profesori în cadrul Facultății de Istorie din Oradea, Ioan Vila, secretarul Primăriei Municipiului Oradea, prof. Maria Hulber, metodist al Casei Corpului Didactic Bihor, prof. dr. Elisaveta Roșu, inspector școlar pentru istorie, geografie și științe socio-umane și pr. prof. Florin Negruțiu, inspector școlar pentru religie, din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Gazda evenimentului a fost pr. prof. Radu Rus, director al Liceului Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu" Oradea.
Invitații au evidențiat, fiecare în parte, contextul în care se desfășoară acest eveniment, diferite aspecte ale vieții socio-politice, culturale, educaționale și bisericești din Crișana și Banat în perioada de dinaintea Primului Război Mondial și în preajma Marii Uniri. Între personalitățile care au contribuit la realizarea visul românilor de veacuri s-a remarcat și Roman Ciorogariu, personalitate emblematică ce a marcat pentru multă vreme viața educațională, culturală și spirituală din acest spațiu.
În a doua parte a simpozionului au fost susținute lucrările, moderatori fiind prof. dr. Elisaveta Roşu, pr. prof. Florin Negruţiu și pr. prof. Radu Rus.
În urma desfășurării simpozionului se va edita un volum cuprinzând lucrările prezentate în cadrul manifestării.
Acest eveniment este parte a programului de acțiuni dedicate Centenarului Marii Uniri, organizate de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, alături de ceilalți parteneri. Pe tot parcursul anului vor avea loc: expoziții, tabere pentru copii și tineri, excursii, concursuri, vizite la muzee etc. (C.M.)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:59:29 Ora standard a Europei de Est