Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Învățarea experiențială, în comparație cu învățarea tradițională

Vineri, la Școala ,,Avram Iancu”, Cercul pedagogic al educatoarelor, de la grupa mică

Învățarea experiențială, în comparație cu învățarea tradițională

Grădinița Nr. 44 - ,,Rază de soare" (structură a Școlii Gimnaziale ,,Avram Iancu" din Oradea) a organizat, vineri, 27 aprilie 2018, Cercul pedagogic al educatoarelor de la grupa mică la școala coordonatoare.

Primirea colegilor și invitaților s-a făcut în mod ingenios, razele de soare oferindu-le piese ale unui puzzle care prezenta programul cercului. Cea de-a doua surpriză a venit în deschiderea manifestării. La un semn, doamna educatoare Viorica Toia ne-a invitat la momentul de socializare. Ca într-o zi a îmbrățișărilor, a pornit muzica de dans, iar la fiecare întrerupere a melodiei, educatoarele trebuiau să se îmbrățișeze; la început în perechi, apoi s-a purces la permutări de câte trei și patru... apoi la grupuri tot mai mari, până când, la final, toți participanții au ajuns să formeze un ,,soare" uriaș, ca o cunună, cu educatoarele drept petale de flori în loc de raze. Doamna director, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu a salutat participanții, felicitând organizatorii cercului și urând succes lucrărilor. În prezidiu, alături de responsabilii de cerc, prof. Georgeta Bara și Anuța Boroș, a fost invitată doamna conf. univ. dr. Delia Bîrle, care avea să ne introducă în prima temă a manifestării: Tehnici, metode și strategii utilizate în învățarea experiențială la grădiniță și rezultatele obținute. S-a pornit de la definiție, fiind identificați cei doi termeni principali, experiență și reflecție, subliniindu-se faptul că adesea reflecția este neglijată, ceea ce nu e deloc bine. ,,După ce învățăm prin experiență, prin a face, este foarte important să avem și acel moment de reflecție. Să stăm și să discutăm cu copiii despre ceea ce am făcut împreună, ce am învățat împreună, dar și ce putem utiliza din ceea ce am făcut. Învățarea experiențială nu este numai fac, ci fac și înțeleg".
,,Lucrurile pe care trebuie să le învățăm înainte să le facem, le învățăm făcându-le" - Aristotel
După definirea termenilor, fiind convinsă că lucrurile au fost bine înțelese s-a purces la un scurt istoric al problemei, precizându-se că ,,învățarea experiențială nu este o găselniță modernă, alături de alte tehnici și metode moderne. Prima oară a vorbit despre învățarea experiențială Aristotel", iar mulți alții, la sfârșit de secol XIX și început de secol XX, au creat modele de învățare experiențială. În prezentarea conceptului, doamna conf. univ. dr. Delia Bîrle a făcut adesea trimitere, prin comparație, la învățarea tradițională (clasică), apelând la exemple sugestive: ,,Învățarea tradițională (care se bazează pe transmiterea de informații, valorizând, în principal, memoria copilului) este ca și cum ai trage la o căruță, tragi și tragi, și te bazezi tu pe căruța ta, pe când, în cazul învățării experiențiale, tu îți alegi vehicolul care ți se potrivește cel mai bine ție, dar și copilului și grupei cu care lucrezi (învățarea experiențială valorizează inteligențele multiple)". S-a delimitat apoi exact granița dintre informații și cunoștințe, fiind subliniat faptul că atunci când vorbim despre învățarea experiențială ,,oferim copiilor cunoștințe și nu informații, cunoștințele fiind mult mai mult decât simple informații, oferim copiilor competențe, experiențe practice, abilități. Competențe înseamnă să știi să utilizezi ceea ce ai învățat. Dacă acumulezi fără să poți utiliza, rezultatul este zero".
Multe ar mai fi de spus despre pregătirea grupei (clasei), captarea atenției (relaxarea sau povestea terapeutică) ,,pentru a avea mintea deschisă la ceea ce se întâmplă aici și acum"; trecerea de la învățarea de tip ,,Ha-ha-ha" la ,,Aha"; folosirea a cât mai multe componente în procesul de învățare (componenta motrică, auditivă, vizuală) și, neapărat transferul de cunoștințe spre viața practică.
Celelalte teme ale cercului, urmate de dezbateri
Tema ,,Tehnici, metode sau strategii complexe utilizate în învățarea experiențială în grădiniță și rezultatele obținute" a mai fost pregătită și susținută de prof. Ana Todoca și Florica Nemeș. Celelalte teme prezentate sunt: Mișcare, dezvoltare, sănătate prin activități specifice cu preșcolarii, autori, prof. Dorina Copăcean și Cristina Popa; Strategii, metode și demersuri reușite în formarea părinților în spiritul colaborării și al parteneriatului (prof. Floare Bodea și AnaMaria Puiu); Jocul - modalitate de exprimare a eului, de socializare, învățare, educare, dezvoltare (prof. Viorica Toia, Bianca Nan, Ana Mărcuț și prof. Janina Sabău). Înainte de dezbateri au fost transmise informațiile de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor, precum și conținutul noului Curriculum.
Prof. Mihaela Gavra, responsabil comisie metodică, ține să mulțumească public, prin intermediul presei, doamnei director, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, domnului director adjunct Cosmin Velimirovici și doamnei ec. Florentina Lia Piț pentru găzduire și susținere, responsabililor de cerc, colegelor implicate și tuturor participanților la Cercul pedagogic.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (44 de poze), accesați Galeria foto: Învățarea experiențială, în comparație cu învățarea tradițională.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:45 Ora standard a Europei de Est