Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mesaje emoționante antiviolență, transmise de elevii bihoreni sub îndrumarea polițiștilor de prevenire, în cadrul concursului regional „Şcoala fără violenţă” (ed. a II-a)

Polițiști, liceeni și profesori, ,,Împreună împotriva violenței!”

Mesaje emoționante antiviolență, transmise de elevii bihoreni sub îndrumarea polițiștilor de prevenire, în cadrul concursului regional „Şcoala fără violenţă” (ed. a II-a)

Marți, 24 aprilie 2018, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea s-a desfășurat cea de-a XI-a ediție a concursului (devenit, de doi ani, regional) cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de liceu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".

Prin intermediul acestui proiect educaţional organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi. În acelaşi context, elevii şi profesorii participanţi au dezbătut cu poliţiştii de prevenire bihoreni subiecte precum siguranţa în mediul virtual, hărţuirea online sau importanţa protejării datelor cu caracter personal pentru a preveni victimizarea.
În cadrul concursului „Şcoala fără violenţă", elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Peste 140 de elevi și profesori organizaţi în 14 echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ liceale din judeţul Bihor, respectiv din municipiul Oradea, Ștei, Beiuș, Salonta, Aleșd, Vadu Crișului, Șuncuiuș și Dobrești din judeţul Bihor, au concurat pentru a-şi dovedi cunoştințele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar, concursul adresându-se distinct, elevilor din clasele IX - XII.
Astfel, în competiție s-au înscris elevi de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" Oradea, Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși" Oradea, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea, Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei, Colegiul Național „Teodor Neș" Salonta (echipajul din Salonta nu s-a prezentat la concurs din motive de sănătate a doi dintre elevi), Liceul Teoretic „Constantin Șerban" Aleșd, Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești, Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș,  Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleșd și de la Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului.
În cadrul concursului, elevii, constituiți în echipaje au abordat problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi față de comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Competiţia a constat în parcurgerea a două probe, respectiv un moment artistic și realizarea unui eseu cu teme din domeniul prevenirii criminalității.
Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive pe care cyberbulling-ul şi violenţa la școală, în familie, pe stradă, le au asupra adolescenţilor. Cu multă creativitate, liceenii participanţi au identificat metode şi soluţii de a contracara aceste manifestări, atât în mediul virtual, cât şi în viaţa de zi cu zi.
Expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii, i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe. Emoționați, nerăbdători să urce pe scenă, dar și îmbrăcați spectaculos, elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul.
Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a doua probă în care au fost implicați elevii de liceu. În cadrul celei de-a doua probe, liceenii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerea cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
,,Le mulțumim polițiștilor bihoreni pentru toate activitățile cu care vin în întâmpinarea pregătirii voastre pentru viață"
În cuvântul său, doamna inspector școlar Daniela Sopota a mulțumit polițiștilor bihoreni pentru toate activitățile pe care le organizează în permanență cu elevii din toate ciclurile de învățământ pentru pregătirea lor pentru viață, precizând că ,,Școala fără violență" a câștigat în renume; v-a plăcut de la început, este un concurs de echipă și probabil că asta v-a atras, fapt care ne-a determinat, într-adevăr, să-l externalizăm, să-l facem un concurs regional. Așadar suntem la a doua ediție, în acest an, în care ,,Școala fără violență" intră în Calendarul activităţilor regionale, interjudeţene. Voi participați acum la o etapă județeană. Categoric, cei mai buni vor accede la etapa regională. Cu siguranță, toți sunteți câștigători pentru că vă aflați astăzi aici"...
Mulțumirile doamnei inspector s-au îndreptat, deopotrivă, și spre profesorii coordonatori și membrii echipajelor, dar și spre gazdele competiției, care de 11 ani se străduiesc să organizeze exemplar acest concurs îndrăgit.
,,Școala noastră a fost de la început partener datorită a trei profesori"
În calitate de gazdă mare, domnul director Iulius Timar a mulțumit partenerilor de proiect, dar și echipei sale responsabile, celor trei profesori (Ionela Belbe, Daniela Marinău și Camelia Timofte), care de 11 ani fac tot posibilul ca fiecare ediție să fie o competiție județeană reușită. Domnia sa a lansat apoi chemarea (invitația) ca toate școlile (liceele, colegiile) să participe la cele două competiții care se desfășoară anual, una pentru elevii de gimnaziu, iar cealaltă pentru liceeni. ,,Ne dorim ca pe viitor toate liceele să fie implicate...", a conchis domnul director.
Câștigătorii celei de-a XI-a ediții
Concursul a fost evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor și ai Palatului Copiilor din municipiul Oradea... Mesaje precum „Nu fi indiferent, un gest poate salva o viață!" „Împreună împotriva violenței!" „Violența virtuală, arma celor slabi!" „Transformă suferința în putere și stăpânește-ți destinul!" „Respectă-i pe ceilalți și te respecți pe tine!", „Rupe tăcerea, frânge spirala violenței!" ,,Fii schimbarea în bine pe care o vrei în lume!", „Gândește, apoi acționează, violența nu este o opțiune!", „Stop violenței!" au fost promovate de elevi în cadrul concursului.
În urma parcurgerii probelor din concurs, premiul I a fost obținut de echipajul Colegiului Național „Avram Iancu" Ștei, locul al II-lea a fost ocupat de echipajul Liceului Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, iar echipajul de la Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș s-a clasat pe locul al III-lea.
De asemenea, au fost acordate două mențiuni, echipajelor de la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleșd şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea, precum și trei premii speciale, pentru „Cel mai bun eseu", elevilor Colegiului Național „Iosif Vulcan" Oradea, premiul pentru „Cel mai bun moment artistic", elevilor Liceului Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș și premiul pentru „Cea mai bună interpretare," elevilor Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" Oradea.
Competiţia este înscrisă în Calendarul activităţilor educative interjudeţene (regionale) al Ministerului Educaţiei Naţionale.
Ocupantele primelor cinci locuri vor participa la cea de-a doua etapă regională a acestui concurs, care va fi organizată în Municipiul Oradea, în cursul lunii mai a.c.
Alina Dinu & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (63 de poze), accesați Galeria foto: Mesaje emoționante antiviolență, transmise de elevii bihoreni sub îndrumarea polițiștilor de prevenire, în cadrul concursului regional „Şcoala fără violenţă” (ed. a II-a).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:06:42 Ora standard a Europei de Est