Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Împreună putem să ne scriem viitorul

Ieri, am votat în sala mare a Primăriei Oradea

Împreună putem să ne scriem viitorul

S-a dovedit ieri, 24.04.2018, că societatea orădeană vibrează la ideea de implicare în proiecte de viitor.

Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" în frunte cu dl. director Troie Gheorghe, cadre didactice, părinți și bunici au venit la Primăria Oradea pentru a demonstra că le pasă, că vor, că e firesc ca școala să fie mai atractivă și mai eficientă pentru copii, pentru viitorul nostru al tuturor. Unii au venit însoțiți de copii într-o demonstrație practică despre ceea ce înseamnă o societate activă, democratică și vizionară.
Proiectul ,,Investind în educație - investim în viitorul copiilor noștri" înscris în concursul de proiecte lansat de Primăria Oradea a fost selectat din aproximativ 190 de proiecte, iar în urma votului on-line s-a clasificat pe locul II din cele 40 de proiecte validate. Etapa a treia de selecție și ultima, a presupus votul off line unde mobilizarea și implicarea comunității a fost într-un grad impresionant de mare. Pe porțile larg deschise ale Primăriei, valuri de oameni de toate vârstele au intrat să voteze speranța, dorința și încrederea în viitor.
Iar viitorul presupune digitalizare. Proiectul urmărește dotarea sălilor de clasă cu tehnică inovativă în domeniul învățământului: un sistem informatic centralizat, table interactive, calculatoare, multifuncționale, sistem audio. Și, mai presus de toate, se dorește a fi un proiect pilot, un punct de referință și pentru alte instituții de învățământ de stat.
Ani Monica, Tăut Stela, Deliman Alina, Simona  Bunta... și Zaha Alina au fost susținute în inițiativa și demersurile lor de întreg colectivul Școlii Gimnaziale ,,Nicolae Bălcescu", și mai ales de părinți, de comunitate. Și asta pentru că au înțeles că acum am putea asfalta un trotuar sau face 100 de bănci într-un parc, dar dacă investim în copii vom avea șansa ca în viitor să avem asfaltat tot orașul și toate parcurile să fie amenajate.
Și de undeva trebuie început. Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" își dorește să vină în întâmpinarea nevoilor celor care reprezintă viitorul. Dacă ne dorim ceva mai bun trebuie să investim în ei - în copiii de azi care vor deveni adulții de mâine.
Prof. Monica Ani
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Împreună putem să ne scriem viitorul.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:10:33 Ora standard a Europei de Est