Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O săptămână de neuitat... cu zile altfel!

Pentru albinuţele clasei a II-a A a fost

O săptămână de neuitat... cu zile altfel!

Fiind în al treilea an şcolar şi având „experienţă în domeniu", albinuţele clasei a II-a A, de la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea, au aşteptat săptămâna binecuvântată aşa cum aşteaptă păsările călătoare sosirea primăverii.

Ineditul ei, surpriză mai mult sau mai puţin plăcută, atât pentru dascăli cât şi pentru elevi, a fost participarea la câte un concurs în fiecare zi. Ţinând cont de unele teme de succes din anii precedenţi, dar şi de propunerile făcute de părinţi, s-au conturat pentru ultima săptămână din martie o serie de activităţi, în care elevii mei s-au implicat total.  
O călătorie cu trenul
Luni, călătoria cu trenul a însemnat, pentru multe albinuțe, o premieră. Faptul că mulţi dintre elevi nu mai fuseseră niciodată cu acest mijloc de transport, lucru aflat întâmplător la o şedinţă cu părinţii, m-a făcut să mă interesez cum am putea să bifăm o asemenea premieră. Aşa am auzit de trenul tematic, iar prin amabilitatea domnului Cristian Puşcău, am avut parte de o excursie la Cluj-Napoca. Răspândind vestea plecării cu trenul, ni s-au alăturat alte trei clase: clasa I E (prof. Daniela Oros), a II-a B (prof. Doina Sabău) şi a II-a D (prof. Luciana Morlocan). Mai mult, dl Puşcău ne-a adus și animatori, care au venit pregătiţi cu jocuri şi glume care ne-au ţinut în priză pe toată durata drumului şi care au împărţit elevilor cuminţi iepuraşi de ciocolată. Din tren am putut admira frumuseţile naturii.
La concursul „Încondeiaşul" și la Roses
Miercuri, am participat la concursul „Încondeiaşul". Fiecare concurent a avut de ornat un ou de lemn, folosind orice tehnică. Nu mică mi-a fost mirarea când am văzut ouă colorate, pictate, vopsite cu lac, cu tot felul de aplicaţii, „îmbrăcate" în quilling etc., unul mai frumos ca altul. Revenind la Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" pentru a vedea întreaga expoziţie, am avut parte de o altă surpriză: am fost primiţi şi trataţi regeşte de dna Mariana Barna şi dl Alin Maghiar cu prăjituri, cozonac, suc şi dulciuri, pe lângă revista şi diplomele primite. Ziua s-a încheiat cu servirea mesei de prânz la localul Roses, pentru care îi mulţumim dnei Delia Bălan.
„De la alimente la alimentaţia sănătoasă"
Joi, am pornit spre Facultatea de Protecţia Mediului din Oradea, pentru al treilea an consecutiv, fiind primiţi cu multă căldură de către decanul facultăţii, domnul prof. univ. dr. ing. Ioan Cheregi şi echipa formată din: şef lucrări dr. ing. Mariana Bei, şef lucrări dr. Raluca Popovici şi şef lucrări dr. ing. Cristina Roşan. Tema discutată în acest an a fost cum putem ajunge „De la alimente la alimentaţia sănătoasă".
Elevii mei şi prietenii lor din clasa I E (prof. Daniela Oros) au observat în cadrul unei prezentări PPT cum pot ajunge la alimentaţia sănătoasă, cum este să descoperi un aliment nou şi gusturi noi. Doamna Mariana Bei, coordonatoarea acestei vizite, titulara disciplinei Principiile nutriţiei umane, ne-a spus că este bine să combinăm alimentele între ele. ,,Alimentele fac echipă pentru ca noi să avem o alimentaţie sănătoasă, iar succesul acestei echipe constă în modul în care ne alegem jucătorii". Dna şef lucrări dr. ing. Cristina Roşan, titulara disciplinei Biotehnologii alimentare, ne-a explicat ce înseamnă un aliment funcţional, obţinut pe cale biotehnologică, ce avantaje şi beneficii asupra sănătăţii are  iaurtul obţinut în sistem „homemade" şi dezavantajele celui obţinut în sistem industrial. Elevii au avut și o probă de degustare a unui iaurt cu vişine de casă și a unui iaurt cu vişine din comerţ. Elevii s-au bucurat apoi de o prăjitură obţinută din ingrediente integrale nerafinate şi de o limonadă de mentă cu lămâie. Dna dr. Raluca Popovici, titulara disciplinelor Biologie celulară şi Microbiologie alimentară, ne-a explicat ce efect au asupra sănătății alimentele sănătoase şi cele mai puţin sănătoase, cum influenţează și unele și altele creşterea şi dezvoltarea. Cum își pierd produsele valoarea nutrițională atunci când sunt supuse unor procese tehnologice, ajungându-se astfel la un deficit de vitamine şi minerale, ceea ce determină dereglări la nivelul ficatului, ducând la apariţia obezităţii și a cariilor dentare. Pentru participarea lor activă la dezbateri, elevii au fost premiați cu diplome.
Coșuleț pentru ouăle de Paște
Vineri, sala de clasă s-a transformat într-un atelier de creaţie, unde am realizat coşuleţe pentru ouăle de Paşte, dar şi un cozonac uriaş, din 15 foi, la care am pus umărul cu toții, conştientizând că o echipă înseamnă mai mult decât toți la un loc, dar dezbinați!
La sfârșit de săptămână, constatăm că ştim mai multe și suntem mai buni, dar şi mai câştigaţi!
Prof. Cristiana Vidican
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O săptămână de neuitat... cu zile altfel!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:12 Ora standard a Europei de Est