Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Să simțim Unirea în suflete”

Proiect educativ al Școlii Gimnaziale ,,Floare de Lotus” din Sînmartin

„Să simțim Unirea în suflete”

Este vorba despre proiectul educativ al Școlii Gimnaziale ,,Floare de Lotus", Sînmartin coordonat de prof. Știubea Elena; responsabili de proiect de la școala noastră: director Potre Bucur, director adjunct Ianc Ileana, Pintea Laura.

Suntem mândri să etalăm faptic realizările din cadrul proiectului, care ne-au făcut mândri că suntem români și frați deopotrivă. Am traversat țara, o mână de profesori și doi reprezentanți din partea Primăriei Sînmartin, cu 31 de suflețele impulsionate de simțăminte sincere pentru țară și neam românesc, care au marcat drumul prin repetiții în forță, pline de elanul specific copilăriei. N-am fi putut însă să străbatem drumul de la Sînmartin (Bihor) la Miroslava (Iași) și viceversa fără a culege în buchetul amintirilor frumoase noi orizonturi, marcate de filele istoriei, ale literaturii sau ale celor două discipline deopotrivă, deoarece în multe locuri ele se completează sau se pliază, redând un tot unitar care prevalează aceeași concluzie: Suntem un neam de oameni demni de o țară frumoasă precum ROMÂNIA! Trebuie să rămânem recunoscători înaintașilor noștri și să ne păstrăm în demnitate moștenirea.
Din imagini se poate observa atât măreția locurilor pe lângă care am trecut, cât și filele de poveste în care ne-am introdus cu voia noastră, deoarece vorba dulce moldovenească a lui Creangă, ne-am însușit-o de mititei, de la Capra cu trei iezi și Pupăza din tei, până la Ivan Turbincă și Ursul păcălit de vulpe sau minunata poveste, document autentic - biografie a lumii, locurilor și sufletului de copil de răzeș - Amintiri din copilărie.
În Târgul Ieșilor
27 Martie 1918, Unirea Basarabiei cu România, era prilejul care a adunat în Târgul Ieșilor, sute de manifestări, înainte de această dată, după, dar mai ales la data cu pricina. Printre manifestanți, hop și noi: Apariție de excepție... sincer... mai ceva decât Coana Chirița! Noi ca noi, dar audiența... nu ne va uita niciodată! Spiritul istoric ce pătrundea tot programul artistic a emoționat până la lacrimi pe toți cei prezenți la Palatul Copiilor din Iași, unde am dat startul la manifestările culturale dedicate Marii Uniri.
Amintirile, păstrate în buchete, vor dăinui alături de noi. Am luat parte la un moment istoric, care se va repeta cu aceeași amploare, peste exact.... 100 de ani! Felicitări, Sînmartin! Felicitări, Floare de Lotus! Felicitări organizatorilor și îndrumătorilor acestor copii minunați care ne-au umplut de laude! Jos pălăria, dna prof. Pantea Loredana! Doamne ocrotește-i pe români!
Ei bine, drapelul, confecționat de mâini harnice și pricepute, la Sînmartin (apreciem timpul și răbdarea  profesorilor Pantea Loredana, Bot Traian, Dărăban Georgeta) care purta pecetea CENTENARULUI, a MARII UNIRI, dar și numele celor trei școli unite în parteneriat pe același tricolor, a fost  purtat de brațe tinere și entuziaste prin centrul Iașului, până în fața Palatului Culturii, și care, credeți-mă că nu a primit doar sute de like-uri, pentru că era în direct, dar a primit sute de fotografii directe, de la spectatorii stradali, frații noștri, din capitala Moldovei.
Cu mulțumiri pentru filmări și poze domnului prof. Bot Valentin, care dincolo de emoții, a țintit clar obiectivul, cu felicitări pentru tot traseul parcurs tuturor celor implicați, profesorii: Pintea Laura, Pantea Loredana, Bot Traian, Bot Valentin, Ciorba Angelica, Mladin Angela, Bocșan Ramona, Matei Crina, Petrescu Silvia, Chifor Dorin, Chifor Daniela, preot Bocșan Virgiliu, celor doi  reprezentanți din partea Primăriei Sînmartin: dl. Lazăr Doru și Lazăr Anca și alte mulțumiri conducerii Școlii ,,Floare de Lotus", care prin parteneriate la nivel local: Primăria Sînmartin, (mii de mulțumiri dlui. Laza Cristian), C.C.D. Bihor și I.S.J. Bihor, au făcut posibilă deplasarea noastră și reușitele acestui proiect care se vrea unul de durată!
Prof. Petrescu Silvia
 
Gânduri de recunoștință
În calitate de coordonator și inițiator al proiectului ,,Să simțim Unirea în suflete! găsesc răgaz să mulțumesc tuturor celor implicați în susținerea proiectului și etapelor acestuia la Iași, dar și colegilor care ne-au suplinit la Sînmartin, pe tot parcursul săptămânii ,,Școala altfel".
Îi felicit pentru activitățile pe care le-au făcut cu elevii rămași și nu în ultimul rând mulțumesc Primăriei Sînmartin, dlui. primar Cristian Laza, pentru sprijinul acordat în vederea deplasării noastre, fiind unul dintre factorii de decizie, care a înțeles importanța colaborării între instituțiile implicate și reprezentanții acestora în vederea realizării obiectivelor propuse și în vederea atingerii rezultatelor vizate, pentru ca impactul acestuia să fie unul pozitiv și să ajute la:
*Promovarea și susținerea proiectelor și colaborării între școli cu scopuri educaționale,
*Promovarea implicării elevilor și a cadrelor didactice în educarea elevilor prin activități extracurriculare, cu impact emoțional mai puternic,
*Promovarea proiectelor care au ca obiectiv identitatea națională, iar în acest an, a celor aflate sub simbolul ANULUI CENTENAR
Asemeni mesajului de la intrarea în Hanul Ancuței, un han al vremurilor de altădată, situat la o răscruce de drumuri, ce prilejuiește popasuri de neuitat și în zilele noastre, vă spun cu mândrie că povestea proiectului nostru continuă...
Copiii din școala noastră, care au fost cazați la alți copii, au în portofoliu poveștile prieteniilor lor, de trei zile, ce vor continua în următoarea etapă de proiect în Bihor, când calitatea de musafiri se va schimba în cea de gazde. Astfel, părinți, copii și profesori vor colabora spre reușită, așa cum au făcut-o deja, motiv pentru care le mulțumesc din tot sufletul și acestor părinți minunați.
Roadele acestui proiect se vor vedea peste ani și ani, deoarece la Miroslava și Uricani s-a plantat câte un copac pentru eternitate, după cum se vede în fotografie.
Veșnic recunoscătoare pentru toate rezultatele obținute,
Prof. Știubea Elena
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Să simțim Unirea în suflete”.

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 03:53:49 Ora standard a Europei de Est