Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Șezătoare – serbare de Crăciun

Ieri, la Grădinița nr. 45 – „Ion Creangă” din Oradea

Șezătoare – serbare de Crăciun

„Bună sara, gazde bune!
Ne-adunăm la șezătoare/ Să arătăm tuturor/ Obiceiuri din Bihor/ Obiceiuri minunate/ De la strămoși adunate./ Ne-am gândit să-mpodobim/ Cât mai bine grupa noastră/ Să vedeți cât vă iubim!/ Noi, cei din grupa mare,/ Vă poftim la șezătoare!...”

Așa au reușit să ne vrăjească și să ne ademenească, ieri (marți, 16 decembrie 2008), Raul și Denisa, Maria și Cristina, Diana și Oana, Delia, Ariana, Nadin și Ioana..., preșcolarii grupei mari „B” (îndrumați de educatoarele Cornelia Blaga și Olga Mușet), protagoniștii unei șezători cât se poate de serioase, tratată cu multă responsabilitate și dăruire. Îmbrăcați în costume populare autentice, copiii s-au comportat ca niște maturi, mândri de portul și obiceiul strămoșesc. Au ales și au tors lână, au sfărmat porumb, au cântat și au recitat...
Alături de ei au colindat și invitații (preotul părinte Gheorghe Dindelegan, prof. Eugenia Pop, directorul grădiniței, dna educatoare Livia Lascu - cea care i-a și ajutat foarte mult, alte educatoare și părinți). Invitații speciali la șezătoare au fost elevii Ioana Pașcalău, Emilia Pantiș și Sorin Paina (din clasa a XII-a A, de la Liceul de Artă, secția canto clasic), însoțiți de prof. Florina Burdaș, care au prezentat un recital de colinde. „Colindele sunt expresia naturii perfecte ce ne duc cu gândul că ele au răsărit așa cum răsar florile câmpului scăldate de razele binecuvântate ale soarelui. Glasurile celor trei tineri artiști (Ioana, Emilia și Sorin) vor răsuna în valuri sonore și joi, la ora 12, în sala Protopopiatului Ortodox Român din Oradea”, după cum ne-a spus profesoara celor trei artiștilor, Florina Burdaș.
„Tradiții și obiceiuri de iarnă din zona Bihorului”
Șezătoarea copiilor de la Grădinița nr. 45 – „Ion Creangă” este, în fapt, rodul final al proiectului tematic „Tradiții și obiceiuri de iarnă din zona Bihorului”, derulat de educatoarele grupei mari „B” (Cornelia Blaga și Olga Mușet) pe o perioadă de trei săptămâni, în care activitățile s-au desfășurat pe trei sectoare: artă (desen – Scrisoare către Moș Crăciun, decorare – ulciorul și costumul popular, modelaj – clopoței, steluțe, brăduleți, confecționare – cadouri pentru cei dragi); în sectorul bibliotecă – citire de imagini despre obiceiuri și datini românești, precum și memorare de versuri – Plugușorul și Sorcova; în sectorul construcții – ieslea în care s-a născut Iisus, căsuța bunicilor și sania lui Moș Crăciun. „Nu vă puteți imagina cu cât drag au lucrat copiii în cadrul atelierelor, iar zilnic, m-au ajutat să împodobim sala de grupă, încât, la final, arată după cum se vede, ca o sală de muzeu, ne-a declarat educatoarea Cornelia Blaga. Tot în cadrul proiectului, vineri, 19 decembrie, vom face o vizită la casele de tip familial „Casa ciupercuțelor” și „Casa iepurașilor”, prilej cu care vom duce cadouri copiilor și vom cânta colinde. Tot pentru un recital de colinde, vom merge și la Biserica „Acoperământul Maicii Domnului”.    
Atmosfera specifică apropiatelor sărbători domnește peste tot în grădiniță, iar spiritul Crăciunului i-a însuflețit pe toți copiii, după cum aveam să aflăm și de la doamna directoare, Eugenia Pop: „Ca-n fiecare an, în Ajunul Sfintelor Sărbători de Crăciun, grădinița noastră, cu toți piticii preșcolari, îmbracă haine de sărbătoare, și, prin minunatele colinde, cântece de iarnă și scenete dedicate Nașterii Pruncului Iisus, așteaptă cu sufletul și cu zâmbetul deschis sosirea lui Moș Crăciun, care, încărcat cu daruri, le răsplătește efortul și emoțiile micilor vlăstare. În acest context, se integrează și activitatea de astăzi, de la grupa mare „B”, prezentată în lumina proiectului tematic „Tradiții și obiceiuri de iarnă din zona Bihorului”. (Ov. DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:05:02 Ora standard a Europei de Est