Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Honeywell acordă 169 de burse de învățământ în domeniul științelor și matematicii

București, 12 aprilie 2006

Honeywell acordă 169 de burse de învățământ în domeniul științelor și matematicii

Honeywell (NYSE: HON) anunță că a acordat burse pentru 169 de studenți din 20 de țări și 25 de state ale SUA pentru participarea la programul Honeywell Scholars @ Presidential Classroom, Washington D.C în perioada februarie - martie 2007.

Compania trimite studenți din 20 de țări și 25 de state ale SUA, la Programul Presidential Classroom în Washington D.C.

Cinci elevi din România s-au numărat printre norocoșii participanți ai programului oferit de Honeywell...

Grupul de elevi din toată lumea, din care au făcut parte și cinci elevi din România, au putut arunca o privire din culise asupra interdependenței științei, tehnologiei și politicii publice interacționând cu membri ai Congresului, funcționari prezidențiali, ofițeri militari experimentați, cât și cu oameni de afaceri de top. De asemenea, ei au putut vedea Congresul S.U.A. în acțiune și au vizitat zone istorice incluzând și Curtea Supremă S.U.A. și Cimitirul Național Arlington.

Elevii din România care au avut șansa să participe la programul Presidential Classroom sunt: Laura Bocean și Alexandru Crișan, din Lugoj,  Claudiu Niculae, Iulia Dobre și Crina Drăgan, din București.

 "În urma participării la programul Presidential Classroom am înțeles că pentru a-ți putea aduce contribuția la o lume mai bună, trebuie să ai o minte deschisă, să poți vedea și valorifica ideile bune și, cel mai importat, să fii implicat. Programul Honeywell Presidential Classroom face posibilă colaborarea și schimbul de idei la nivel global", a declarat Alexandru Vlad Crișan, din Lugoj, în calitate de participant la Presidential Classroom.

"Programul Honeywell Scholars @ Presidential Classroom este conceput în așa fel încât să inspire generația următoare să urmeze o carieră în domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii," a declarat Tom Buckmaster, președinte al Honeywell Hometown Solutions. "Compania Honeywell este mândră că a putut oferi acestui grup excepțional de studenți noi experiențe, realații la nivel global și cel mai important, un mediu de învățământ fără pereche. Aceasta este magia programului Presidential Classroom" .

Honeywell acordă bursele în urma unei examinări riguroase și a unui proces de evaluare a realizărilor academice, precum și a implicării în activități sociale. Contribuțiile financiare din partea a 552 de angajați ai Honeywell ajută la finanțarea acestor burse, care includ taxele școlare pentru programul de o săptămână, mesele, cazarea și materialele programului.

 "Suntem recunoscători pentru suportul generos primit din partea Honeywell, principalul partener al programului Presidential Classroom," a spus Elizabeth Sherman, director executiv Presidential Classroom. "Datorită Honeywell, studenți din toată lumea pot avea șansa de a întâlni și interacționa cu oameni care creează și dau forma politicilor S.U.A. Nici un alt program nu îmbină calitățile de lider academice și evenimentele actuale într-un întreg atât de armonios".

Bursierii programului Honywell au vizitat, de asemenea, și Honeywell Technology Experience în Capitol Hill, o expoziție ultramodernă unde oaspeții au aflat despre multe din tehnologiile Honeywell care sunt premiere în această industrie. În plus, studenții au asistat la o recepție specială la Muzeul Smithsonian National Air and Space, și au vizitat Academia Națională de Știință, resursele Honeywell la Centrul Goddard Space Flight al NASA, Biblioteca Congresului și Insitutul de Cercetare Walter Reed.

Aproape 250 de studenți au absolvit programul Honeywell Scholars @ Presidential Classroom de la întemeierea lui în 2005. Programele Honeywell de pregătire în domeniul științei și matematicii au ajuns deja la peste 150.000 de studenți și profesori din 27 de țări și 43 de state ale S.U.A.

Programul Honeywell Scholars @ Presidential Classroom face parte din Honeywell Hometown Solutions, inițiativa companiei de implicare socială, care se focusează pe patru probleme de o importanță vitală: siguranța și securitatea familiei; locuință și adăpost; educația în domeniul științei și matematicii; și ajutorul umanitar. Împreună cu conducerea statului și instituțiile non-profit, Honeywell a dezvoltat un program impresionant care să se adreseze acestor nevoi ale comunității în care își desfășoară activitatea.

Despre compania Honeywell

Honeywell International este lider în servicii de producție pentru diverse tehnologii, având o cifră de afaceri de 31 miliarde USD. Honeywell furnizează pentru clienții săi din întreaga lume produse și servicii pentru industria aerospațială și auto, tehnologii de control industrial și civil și alte materiale specializate. Cu sediul în Morris Township, New Jersey, acțiunile companiei Honeywell sunt listate la bursele din New York, Londra, Chicago și Pacific. Este una dintre cele 30 de  companii ale căror acțiuni formează Media Industrială Dow Jones și este constituent al indicatorului Standard & Poor 500.

Pentru mai multe informații, vă rugăm vizitați pagina de web a companiei:  http://www.honeywell.com/.

Diana CĂLIN

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:50:20 Ora standard a Europei de Est