Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Drum deschis către o formare profesională de succes’ în Cipru

Elevi ai Colegiului Tehnic ,,Alexandru Roman’' din Aleșd au, de-acum,

,,Drum deschis către o formare profesională de succes’ în Cipru

Elevii de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman'' din Aleșd au revenit din prima mobilitate în Cypru din cadrul proiectului Erasmus + ,,Drum deschis către o formare profesională de succes'' (OPEN ROAD TO A SUCCESSFUL TRAINING!- 2017-1-RO01-KA102-036786).

Prima mobilitate în cadrul proiectului s-a desfășurat în perioada  9-24 martie 2018,  la care au participat 10 elevi de nivelul 3, specializarea mecanic - auto și 14 elevi de nivelul 4, specializarea tehnician electrotehnist, clasa a XI-a în orașul Paphos -Cypru;Profesorii însoțitori au fost doamna prof. Valeria Vasile și doamna prof. Moți Tatiana, iar pentru procedura de monitorizare a fost desemnată doamna profesor Laura Bradea.
Partenerul extern P. Kousios Electrical LTD  Cypru, pentru modulul Circuite Electronice a facilitat realizarea stagiului de instruire practică pentru cei 14 elevi de la specializarea tehnician electrotehnist nivel 4 de calificare. De asemenea, elevii au învățat de la tutorele de practică Petros Kousios și câteva soluții pentru antreprenoriat posibil la absolvirea liceului în domeniile: securitate - sisteme de supraveghere audio-video; pompe de piscină/spa, panouri de control pentru aer condiționat - service, reparații și instalări; pompe de presiune; sisteme electronice de detectare a avariilor, depanări și reparații; cablaj electrocasnice și electronice; realizarea parcurilor fotovoltaice, pompe solare.
Auto Clinic Garage LTD Paphos este un service auto care oferă servicii de înaltă calitate, complexe, stand la dispoziția clienților, având o gamă variată de servicii pentru autoturisme și autoutilitare de diferite mărci din Paphos. Dotările tehnice permit efectuarea reparațiilor autoturismelor la un nivel ridicat de calitate, timp și promptitudine. A fost firma de stagiu unde au realizat instruirea practică cei 10 elevi având specializarea mecanic-auto. Operațiunile de reparații și întreținere fiind efectuate de personal specializat care au o bogată experiență ce a condus la îmbogățirea cunoștințelor, realizarea competențelor specifice la diagnosticarea funcționării automobilelor. Organizația intermediară care ne-a facilitat derularea întregului proiect  Organization for Promotion of European Issues din Paphos - Cypru, organizație specializată în managementul proiectelor europene, a gestionat masa, cazarea toate, aproape de stația de autobuz și de plajă, servicii de catering și tot ceea ce este necesar pentru un sejur confortabil în Paphos. Validarea și recunoașterea stagiului s-au realizat pe baza rezultatelor consemnate în fișa de evaluare post stagiu prin  compararea competențelor înscrise în Certificatul Europass Mobility și în Learning Agreement cu unitățile de competență specificate de Standardele de Pregătire Profesională pentru cele două calificări și obținerea Certificatului European de Recunoaștere eliberat de firma de stagiu. Toate aceste documente vor crea oportunități de angajare mult mai repede a viitorilor absolvenți atât la nivel național cât și european.
Doamna director Vasile Valeria care este și coordonatorul proiectului a declarat: ,,Competențele și experiențele dobândite în urma derulării proiectului vor fi utilizate în dezvoltarea ulterioară a școlii, astfel: se va îmbunătăți nivelul de cunoaștere și utilizare a limbilor străine, atât la nivelul cadrelor didactice, cât și al elevilor, deoarece vor fi motivați să învețe o limbă străină pentru a putea participa și ei în viitor la astfel de proiecte; se va îmbunătăți nivelul de pregătire profesională inițială, prin conectarea școlii și a profesorilor de specialitate la cerințele de pe piața muncii europene; se vor folosi instrumentele europene ECVET și Europass care vor conferi o dimensiune europeană pregătirii profesionale a elevilor și vor spori mobilitatea acestora; se vor utiliza platforme de colaborare între elevii din diferite țări și adulții implicați în educație; se vor îmbogăți competențele profesorilor în ceea ce privește managementul proiectelor europene; se va schimba politica managerială a instituției prin orientarea către parteneri europeni cu ajutorul cărora să dezvolte proiecte creative și stimulative pentru cei implicați în actul educațional; va crește nivelul de pregătire culturală a elevilor și profesorilor implicați, se vor produce modificări de mentalitate referitoare la unele probleme europene. Toate aceste experiențe și competențe dobândite vor contribui la satisfacerea nevoilor cuprinse în Planul de dezvoltare european.
De asemenea, elevii au participat la programe culturale, excursii în zona peșterilor de la malul mării, vizite la site-urile UNESCO, mormintele regilor, castele, tururi ghidate în zona Limasol, amfiteatrul Kourion, băile Afroditei, seara cipriotă, îmbinând formarea profesională cu informarea culturală. A fost o experiență unică și nimic nu poate fi mai înălțător pentru un dascăl decât mulțumirea și bucuria citită pe chipul elevilor săi", a mai spus doamna director Valeria Vasile, coordonatorul de proiect. (Ov.D.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Drum deschis către o formare profesională de succes’’ în Cipru. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:27:44 Ora standard a Europei de Est