Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Școala altfel” e cel mai îndrăgit proiect (program) educațional!

Cea mai frumoasă săptămână de școală!

,,Școala altfel” e cel mai îndrăgit proiect (program) educațional!

Așteptam cu nerăbdare să înceapă Școala altfel, la fel ca toți elevii de la Școala Gimnazială ,,Dacia".

Noi, elevii clasei I E, eram dornici să participăm la toate activitățile... altfel, pregătite de doamna învățătoare Dana Aurora Avram. Știam că ne vom distra și vom învăța multe lucruri noi.
În prima zi, o doamna de la Inspectoratul de Poliție Județean Bihor ne-a explicat cât de important este cât timp suntem la școală și nu numai, să ne înțelegem bine între noi.
A doua zi, marți, ne-am adunat cu toții să plecăm într-o mare aventură, la muzee. Am vizitat Muzeul Militar și Muzeul Țării Crișurilor.
Prima oprire am făcut-o la Muzeul Militar. Am văzut vârfuri de săgeți preistorice din piatră, ulcioare din lut, apoi am testat armele și am admirat costumele din diferite epoci ale Armatei Române. Toți colegii erau încântați, iar eu nu mai conteneam cu întrebările, doream să știu cât mai multe detalii despre fiecare epocă.
La Muzeul Țării Crișurilor, am admirat și ne-am minunat de mașinile lui Leonardo da Vinci. Știam că a fost un mare pictor, iar acum am aflat că era și un mare inventator. Tancul, deltaplanul, bicicleta, fierăstrăul și un model de mașină, toate făcute din lemn, ne-au fascinat!
Miercuri, ne-am relaxat și am văzut o piesă de teatru, ,,Jack și vrejul de fasole", în sala de sport a școlii. După piesa de teatru, fiecare dintre noi, am încondeiat ouă.
Ziua de joi a sosit! Era momentul mult așteptat! Vizita la Stația de pompieri de pe Str. Aluminei nu o vom uita curând. Aici am asistat la o demonstrație și la o testare a echipamentului tehnic. Am avut ocazia să urcăm în mașinile de pompieri, și să vedem pompierii în acțiune. Ei ne-au prezentat o  operațiune de salvare. A fost ceva de senzație! Cu ajutorul unui dispozitiv în formă de foarfecă, pompierii au îndepărtat ușa și au dus la bun sfârșit misiunea de salvare. Un alt moment formidabil a fost când noi am manevrat furtunul de apă. Eu și colegii mei așteptăm cu nerăbdare să venim și la anul la pompieri!
În ultima zi din cadrul săptămânii ,,Școala altfel", am realizat decorațiuni ,,eco" de Paști, din cofraje de ouă. Au sosit si rezultatele testelor Comper, un motiv în plus de bucurie pentru toți colegii. Ne-am descurcat foarte bine!
Păcat că s-a terminat săptămâna cea ,,luminată"! Noi, elevii, am dori să avem parte de cât mai multe asemenea săptămâni deosebite! Poate ne face o asemenea surpriză chiar Măria Sa Ministerul Educației Naționale!
Săptămâna altfel, văzută de Andrei Popovici
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Școala altfel” e cel mai îndrăgit proiect (program) educațional!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:17 Ora standard a Europei de Est