Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Descoperă comorile Pădurii Craiului”

Proiectul

,,Descoperă comorile Pădurii Craiului”

În perioada aprilie - septembrie 2018, Centrul pentru Arii Protejate și Dezvoltare Durabilă Bihor - Filiala Pădurea Craiului, administrator al sitului Natura 2000 Defileul Crișului Repede - Pădurea Craiului, derulează un proiect care are ca scop creșterea gradului de conștientizare a generației tinere din comunitățile locale asupra valorilor din aria naturală protejată.

De asemenea, tinerii vor fi implicați în activități de monitorizare a speciilor de interes conservativ pentru îmbunătățirea managementului acestui areal.
În cadrul proiectului vor fi create instrumente educative participative pentru monitorizarea unor specii protejate din sit (kituri de monitorizare) care vor fi puse la dispoziția școlilor din comunitățile locale pentru desfășurarea de activități în colaborare cu administrația sitului.
Vor fi organizate activități de educație ecologică nonformală în care vor fi implicați cel puțin 60 de elevi. Aceştia vor participa la trei aplicații în natură de tip treasure hunt (vânătoare de comori), în comunele Vârciorog, Vadu Crișului și Roșia, precum și la o mini tabără ,,Junior Ranger" în comuna Șuncuiuș. Parcurgerea unor trasee reprezintă un mod plăcut și interactiv de descoperire a zonelor cu valori naturale din locul în care tinerii trăiesc, de descoperire a speciilor de plante și animale protejate, de cunoaștere a rolului acestora în ecosistem și a modului de monitorizare și protecție a lor.
În cadrul întâlnirilor vor fi susținute și scurte workshopuri de fotografie, astfel încât participanții să parcurgă noțiuni de bază, pentru realizarea unor fotografii reușite în cadrul excursiilor. Cele mai bune fotografii realizate de participanți vor fi încărcate online pe site-ul www.padureacraiului.ro și vor fi supuse votului publicului. Câștigătorii vor fi premiați, urmând ca fotografiile să fie expuse în școlile participante și în alte locuri publice din comunitățile locale.
Kiturile educaționale de monitorizare vor fi distribuite - după organizarea activităților - în școlile participante, astfel încât acestea vor putea fi folosite în activități viitoare desfășurate în natură de către profesorii îndrumători, furnizând periodic informații administrației sitului.
De asemenea, în școlile din sit vor fi distribuite 500 de broșuri cu informații detaliate pentru monitorizarea a trei specii de animale de pe teritoriul sitului. Administrația sitului va lansa în acest mod un program deschis de monitorizare adresat instituțiilor de învățământ, care vor putea beneficia de sprijin pentru implementarea acestui tip de activitate.
Zonele unde vor fi desfășurate aplicațiile în natură pot fi folosite în viitor, cu implicarea comunităților locale, pentru amenajarea unor poteci tematice unde elevii vor putea participa la ghidaj și interpretare. În același timp, prin diseminarea informației, locuitorii vor deveni mai conștienți de valoarea patrimoniului natural de pe teritoriul pe care îl gestionează, de necesitatea protejării acestuia, și de posibilitățile valorificării resurselor în condiții durabile.
Prin creșterea gradului de conștientizare a comunităților asupra potențialului de dezvoltare, coroborat cu toate activitățile conexe întreprinse de CAPDD Bihor pentru dezvoltarea destinației de ecoturism Pădurea Craiului, zona ar putea deveni în viitorul apropiat un model de dezvoltare durabilă al comunităților locale, prin folosirea eficientă a resurselor turistice și a potențialului oferit de relief, biodiversitate, cultură sau tradiții.
Proiectul ,,Descoperă comorile Pădurii Craiului" este finanțat în cadrul programului Spații Verzi - componenta Arii Naturale Protejate 2018, de către MOL România și Fundația pentru Parteneriat, având o valoare totală de 33.760 lei. Contribuția finanțatorului este în valoare de 19.660 lei, iar cea a CAPDD Bihor - Filiala Pădurea Craiului este de 14.100 lei. În cadrul acestei componente a Programului Spații Verzi, au fost selectate la nivel național 22 de proiecte din 13 județe.
Andrei Acs
președinte

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:39 Ora standard a Europei de Est