Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Junior Achievement România și Honeywell lansează proiectul Itech Skills and Challenge

Pentru a învăța elevii de gimnaziu să comunice cu tehnologia

Junior Achievement România și Honeywell lansează proiectul Itech Skills and Challenge

Mai mult de 1.400 de elevi, din peste cincisprezece școli din București, vor învăța programare și își vor dezvolta abilitățile digitale și gândirea logică cu ajutorul unui program educaţional susținut de Honeywell România.

BUCUREȘTI, România, 12 aprilie, 2018. Junior Achievement România și Honeywell (NYSE: HON), companie din topul Fortune 100, activă pe segmentul de software-industrial, au lansat astăzi iTech Skills and Challenge, parte a programului educațional dezvoltat de Junior Achievement, JA STEM - Comunicăm cu Tehnologia. Creat special pentru elevii din clasele 5-8, proiectul va fi implementat, în mod gratuit, în mai multe școli şi cuprinde activități educaționale adaptate programei școlare. iTech Skills and Challenge va ajuta elevii să învețe programare și să folosească tehnologia pentru a-şi îmbunătăţi aptitudinile şi cunoştintele din domeniul tehnic.
iTech Skills and Challenge este susținut de Honeywell Hometown Solutions - programul de responsabilitate socială al companiei Honeywell. Proiectul include activități educaționale de tip „learning-by-doing" (învățare prin experimentare) și este realizat în concordanță cu programa școlară pentru disciplina Informatică și TIC (Tehnologia Informației și Comunicării), elaborată de Ministerul Educației Naționale pentru învățământul gimnazial.
Elevii participanți vor învăţa limbajul de programare Scratch și vor ajunge să creeze primele jocuri și personaje animate, punând astfel în practică abilităţile de lucru în echipă și gândirea critică. Anul acesta, iTech Skills se va implementa în peste cincisprezece școli din București, implicând mai mult de 1.400 de elevi din clasele gimnaziale.
„Cu acest program lansăm o nouă categorie în programele noastre, ce vizează dezvoltarea competențelor digitale. Venim cu o abordare „learning by doing" (învățare prin experimentare), care completează folosirea tehnologiei în clasă în procesul de învăţare, prezentă deja în programele JA, cu scrierea de cod. Valorificăm astfel această oportunitate oferită de implicarea Honeywell şi venim în întâmpinarea dorinţei elevilor de a învăţa noul alfabet al acestei generaţii, astfel încât tehnologia să devină un instrument la îndemână şi uşor de folosit pentru a schimba modul în care se exprimă, caută şi găsesc soluţii la probleme", a declarat Ștefania Popp, CEO Junior Achievement.
Sub îndrumarea profesorilor și a consultanților voluntari din compania Honeywell, elevii vor avea ocazia să își dezvolte şi să își exerseze abilitățile de lucru în echipă și de comunicare printr-o abordare inovatoare a problemelor și prin identificarea unor soluții eficiente. Materialele utilizate sunt concepute într-o formă simplă și creativă, astfel încât să fie atractive și să ajute profesorii și elevii în realizarea orelor de programare. De asemenea, pe 26 aprilie, elevii înscrişi în program vor avea oportunitatea de a participa la evenimentul „Tech Challenge Day", în cadrul căruia vor lucra în echipe împreună cu voluntarii Honeywell pentru a găsi soluții inovatoare pe marginea unei teme date.
„Cu o prezență în România de peste 20 de ani pe segmentul de software industrial, pentru Honeywell, tehnologia și inovația stau la baza întregii noastre activități. Prin proiectele noastre, dorim să contribuim la dezvoltarea unei noi generații de tineri talentați, care să devină liderii de mâine în materie de inginerie", a declarat Mihai Brana, director general Honeywell România.
„Suntem foarte mândri să putem lansa iTech Skills and Challenge alături de Junior Achievement România și sperăm ca acest proiect să inspire cât mai mulți elevi să studieze, să-și îmbunățească nivelul de cunoștințe tehnice și să pună în practică abilitățile dobândite. iTech Skills and Challenge este un proiect care ne reprezintă și arată că susținerea proiectelor educative în domeniul științei, tehnicii și matematicii, este o prioritate pentru noi".
Printre școlile participante în program, anul acesta, se numără: Colegiul Naţional Gh. Lazăr, Colegiul Național Grigore Moisil, Colegiul Național I.L. Caragiale, Liceul Teoretic Dante Aligheri, Liceul Teoretic Eugen Lovinescu, Școala Gimnazială Avram Iancu, Şcoala Gimnazială Metropolitană Arc, Şcoala Gimnazială Nicolae Titulescu, Școlile Gimnaziale Nr. 59, Nr. 156, Nr. 164, Nr. 169, Nr. 197, Școală Gimnazială Orizont, Şcoala Gimnazială Petre Ispirescu, Școala Gimnazială Pia Brătianu. Mai multe detalii despre proiect pot fi găsite aici: https://www.jaromania.org/proiecte/itech-skills-and-challenge
 
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi din 1.400 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și cu susținerea financiară a comunității de afaceri.
Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.jaromania.org  și pe pagina de Facebook www.facebook.com/JuniorAchievementRO
 
Despre Honeywell România
Honeywell activează în România din anul 1997 prin intermediul a patru companii care cuprind inclusiv unități de producție situate în București și Lugoj. Compania are în România peste 2.600 de angajați. Operațiunile sale cuprind trei mari arii de business: soluții de automatizare și control, managementul proceselor industriale, precum și sisteme pentru industria aerospațială și industria transporturilor. Pentru detalii despre Honeywell România, vizitați http://honeywell.com/country/ro/
 
Despre Honeywell Hometown Solutions
Honeywell Hometown Solutions este programul de responsabilitate socială al companiei Honeywell, care se concentrează pe cinci zone: Educație în Știință și Matematică, Siguranța și Securitatea Familiei, Case și Adăposturi, Habitat și Conservare și Ajutor Umanitar. Împreună cu instituții publice și organizații non-profit, Honeywell a creat programe relevante pentru sprijinirea comunităților pe care le deservește. Pentru mai multe informații, vizitați http://citizenship.honeywell.com/.
 Evelina Bălu
project manager

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:39 Ora standard a Europei de Est