Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Acțiune de salubrizare a malurilor Crișului Repede

Ieri

Acțiune de salubrizare a malurilor Crișului Repede

Ieri, 12 aprilie 2018, cu ocazia Zilei Mondiale a Apei, Fundaţia Life Tineret împreună cu partenerii Administrația Bazinală de Apă Crișuri - APELE ROMÂNE, Master Adventure, ECOTOP Oradea și Asociaţia Oradea Civică, dar și cu alți cetățeni voluntari au curățat apele și malurile Crișului Repede pe porțiunea cuprinsă între Podul Densusianu și Podul Mareșal Constantin Prezan.

În acțiunea de ieri s-au implicat 70 de persoane, care până la ora 13.00, au colectat în total 80 de saci cu deșeuri din albia Crișului Repede.  Acțiunea de igienizare va continua și mâine.
Primăria Oradea prin RER Vest Oradea asigură transportul deșeurilor colectate la Depozitul Ecologic. Totodată, pentru buna desfășurare a acestei activități, Primăria Oradea  asigurat furnizarea de saci menajeri.
Voluntarii din cadrul proiectului The Green City Project 2, derulat de către Fundația Life Tineret, au inițiat această acțiune pornind de la convingerea că apele țării reprezintă un element esențial în ecosistemul din comunitatea noastră. Totodată cursurile de apă împreună cu malurile lor asigură habitatul multor specii de animale și un loc de relaxare pentru oameni.
Cu ocazia Zilei Mondiale a Apei, voluntarii vin și trag un semnal de alarmă către comunitatea din Oradea, dar și către oamenii care trăiesc în județul Bihor, asupra faptului că toți suntem responsabili de protejarea calității apei și de resursele de apă, iar în contextul schimbărilor climatice avem responsabilitatea de a avea grijă de râurile noastre ca de una dintre cele mai importante resurse de care depinde existența și funcționarea vieții umane.
Tocmai de aceea la această acțiune au fost invitați toți aceia care consideră ca pot și trebuie să ajute pentru ca râul care străbate comunitatea noastră să nu fie poluat cu deșeuri.
Acţiunea face parte din proiectul "THE GREEN CITY PROJECT 2", realizat de Fundaţia Life Tineret cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:41 Ora standard a Europei de Est