Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Centrul rezidențial ,,Casa Frențiu”

A fost un vis, apoi o dorință, care au devenit realitate

Centrul rezidențial ,,Casa Frențiu”

La început a fost un vis, apoi, o dorință, și a fost nevoie de 10 ani ca să devină realitate. Faptul că suntem azi aici demonstrează că, uneori, visele se adeveresc, că dorințele se împlinesc și că efortul este răsplătit.

,Casa Frențiu", așa cum am obișnuit pe cei cu cei cu care vorbeam despre această construcție, în cei zece ani de când am început lucrările, nu este un azil și nu este o casă de bătrâni, ci este casa unei bătrâneți înțelepte, senine și respectate; casa unde oamenii pot împărtăși cu alții propriile idei și propriile sentimente; casa omului căruia ochii îi scânteiază de bucurie sau se umbresc de lacrimi și casa omului ale cărui buze lasă să treacă un strigăt de bucurie sau un suspin de durere. Este o casă.
În sensul acesta, Centrul rezidențial, ,,Casa Frențiu", este conceput pentru a satisface toate dorințele.
Dotare structură: 24 de camere single cu baie proprie, cu sistem de detecție incendiu, apel medical, aer condiționat, sistem de televiziune, internet și telefonie; sistem de supraveghere video în spații comune; capelă; spații pentru activități de terapie ocupațională; bucătărie proprie; sală pentru servit masa; spații de depozitare a alimentelor; spălătorie, uscătorie, călcătorie proprii; grupuri sanitare comune; ascensor modern; living modern, dotat cu tv, video, dvd; bar; curte amenajată.
Servicii incluse în pachetul de bază: asistență și îngrijire permanentă prin personal calificat, respectiv asistente medicale, infirmiere, personal de serviciu; servicii de spălătorie, uscătorie, călcătorie; meniul zilnic, constând în trei mese de bază și două gustări, preparat de personal calificat, în bucătăria proprie.
Servicii medicale: medic medicină generală ori de câte ori este nevoie; administrare tratament oral, injectabil, perfuzabil;  aplicare de creme protectoare și pansamente; asigurarea primului ajutor și a serviciului de ambulanță în caz de nevoie;  masaj terapeutic, kinetoterapie, reflexoterapie, masaj de relaxare; gimnastică recuperatorie pentru cei care au nevoie; analize medicale cu recoltare la sediul nostru; curățarea plăgilor și escarelor.
Servicii speciale: servicii de coafură, frizerie, manichiură, pedichiură; transportul și însoțirea rezidenților la piese de teatru, concerte, vernisaje, filarmonică; excursii și pelerinaje.
Activități: ore de pictură și desen; serate muzicale și dans, film și lectură; jocuri de societate și dezvoltare personală; sporturi ușoare (tenis de masă, biliard, badminton); activități de îndemânare; 5 o'clock tea pentru servirea de ceaiuri, cafea alături de un prieten; acces nelimitat la internet pentru a păstra contactul cu familia, prietenii sau pentru a învăța noi lucruri; posibilitatea vizitării rezidenților de către familie sau apropiați ori de câte ori doresc; plimbări în aer liber în curtea proprie și în parcul din apropiere; consiliere spirituală; sărbătorirea în mod festiv a zilelor de naștere și onomastice; organizarea de mese festive de Crăciun, Revelion și de Paște.
Capacitatea Centrului rezidențial este de minim 24 de persoane și maxim 52 de persoane.
Personalul, în număr de 14 angajați, care va deservi centrul, este format din șef de centru, administrator, asistenți medicali, infirmiere, bucătari, personal de curățenie și spălătoreasă. Centrul va avea contract de colaborare cu un CMI (cabinet medical individual), un fizioterapeut, psihiatru, un neurolog și un psiholog.
Centrul rezidențial ,,Casa Frențiu" s-a ridicat pe terenul aflat în proprietate Asociației Caritas Eparhial, primit de la Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică de Oradea. Valoarea investiției este de 5.424.698,58 lei.
Clădirea s-a ridicat cu sprijinul unor asociații din Italia, Germania și SUA.
Alături de acești finanțatori au fost alte sute de persoane care, de-a lungul anilor, au fost aproape de noi prin donarea a 2% din impozitul pe profit.
Donațiile oferite de acestea au avut o importanță deosebită pentru că au reprezentat contribuția proprie, adusă de organizație, la acest proiect.
Începând cu data de 1 mai 2018 se vor putea depune dosare în vederea înscrierii pentru un loc în casă. Dosarele se vor depune la sediul Caritas Eparhial, pe Str. Episcop Mihai Pavel, Nr. 3. Primul criteriu în vederea acceptării unui dosar este acela ca persoana să nu fie dependentă de pat. Al doilea criteriu este suma cu care persoana care intră în casă sau familia acesteia, trebuie să contribuie pentru buna funcționare a casei. Cuantumul contribuției se va stabili până la data de 1 mai 2018.
În numele viitorilor beneficiari ai casei, persoanelor vârstnice şi singure, le mulțumesc tuturor pentru implicare, și îi asigur că, împreună, vom aduce o rază de speranță în viața celor vârstnici.
Pr. Olimpiu Todorean,
președinte

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:44:49 Ora standard a Europei de Est