Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mobilitate Erasmus+ în Sicilia

De la Şcoala Gimnazială „Georgiu Popa“, Cîmpani

Mobilitate Erasmus+ în Sicilia

Opt elevi din clasele VII-VIII ai Şcolii Gimnaziale „Georgiu Popa“, Cîmpani (Lazea Adriana, Pașca Patricia, Szarvadi Casiana, respectiv: Blaga Naomi, Lazea Ștefănuț, Pașca Rareș, Pașca Loredana și Pele Valentin) și două profesoare, Anca Boldor, director, respectiv coordonator proiect și Denisa Lucuța, membru, au poposit în Catania, Sicilia, Italia, în perioada 18-24 martie 2018 în cadrul mobilității proiectului Erasmus + „Partageons nos sommets“ care se derulează în instituție în perioada 2017-2019, finanţat fiind de Comisia Europeană prin ANPCDEFP.

Cele patru școli europene din Franța, Grecia, Italia și România s-au reunit cu scopul de a defini conținutul filmului final „Să ne cunoaștem munții", de a studia legende locale din fiecare țară, a prezenta activitatea La Grande Lessive derulată în octombrie 2017, a face un studiu de caz al muntelui vulcanic Etna, de a interpreta tragedia greacă „Antigona" și a cânta împreună cântecul care poartă numele proiectului „Partageons nos sommets"
Școala gazdă, Istituto Comprensivo Statale „Italo Calvino", ne-a urat „Bun venit!" printr-un spectacol artistic susținut de elevii italieni, iar apoi toți elevii s-au constituit în mai multe grupuri de lucru în cadrul cărora au vorbit despre ei, despre prejudecăți legate de țările lor și despre adevăratele valori ale țărilor lor.
Au fost desfășurate activități atât în școala gazdă, cât și în afara ei, prin vizite culturale la vulcanul Etna, Muzeul de Vulcanologie din Nicolosi, la Taormina, cu obiectivele sale turistice, Parcul Arheologic Neapolis din Siracuza,  Insula Ortigia, Rezervația Naturală Oasi del Simeto.
Cei treizeci și șase de invitați au avut parte în cele cinci zile de activități de expunere profundă la lecții de istorie naturală și culturală care, îndeosebi la ele acasă, transmit emoții puternice și asigură trăinicia cunoașterii.
Prof. consilier educativ,
Denisa Lucuța

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 18:51:43 Ora standard a Europei de Est