Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Șezătoarea” pentru cunoașterea și păstrarea tradiției străbune

C.S.E.I. ,,Orizont”

,,Șezătoarea” pentru cunoașterea și păstrarea tradiției străbune

Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea a organizat vineri, 30 martie 2018, la Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, evenimentul educativ ,,Șezătoare", cu participare interjudețeană directă, activitate înscrisă în Proiectul educativ județean ,,Tradiții românești", proiect aflat la ediția a III-a.

 Coordonatorii proiectului, prof. Canalaș Liliana și Cărădan Adina, au organizat un spectacol pe scenă cu 31 de momente de prezentare de costume populare, ștergare, ii, obiecte decorative specifice diferitelor zone  etc., pricesne, cântece populare din repertoriul folcloric al copiilor, pentru a arăta celor prezenți, un număr foarte mare de elevi, părinți, bunici, cadre didactice, diversitatea și frumusețea tradiției străvechi românești, puterea și trăirea deosebită a identității noastre naționale.
Activitatea de pe scenă s-a încheiat cu hora unirii care a marcat Centenarul Marii Unirii cu câte un reprezentant din fiecare unitate școlară și județ (Bistrița- Năsăud, Sălaj, Cluj, Iași, Arad, Bihor) invitat pe scenă pentru a întinde hora,  după care elevii au fost invitați să participe la unul dintre cele patru ateliere: încondeiere de ouă cu bizarca, pictare pe suporturi de ouă din ghips, împletire de brățări cu diferite noduri și coasere pe etamină. Echipa C.S.E.I. ,,Orizont" s-a remarcat prin promptitudine, ospitalitate și multă muncă în derularea activităților evenimentului.
Obiectivul activității a fost de cunoaștere, valorizare și păstrare a datinilor străbune, de a ,,Simți românește!"
Peste 200 de elevi s-au bucurat, din plin, de momentele de pe scenă, plecând acasă cu oul încondeiat, așezat pe suportul din ghips pictat.
Activitatea a cuprins multă muncă și implicare anterioară, dar a fost răsplătită cu mult succes.
Proiectul din acest an este construit pe trei mari activități:
1.Concursul județean ,,Suflet curat de primăvară - Mărțișor" care și-a desfășurat deja jurizarea; au fost jurizate aproape 1.000 de mărțișoare și aproape tot atâtea felicitări, cu lucrări trimise din 11 județe.
2.,,Șezătoarea" cu momentele de pe scenă și cele patru ateliere, organizat cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paște;
3.Volumul cu articole, cu scurte descrieri ale activităților desfășurate cu elevii, descrierea unor aspecte legate de datina/ tradiția locală, care vor fi trimise de către cadrele didactice din instituțiile partenere proiectului, pentru a fi adunate în volumul intitulat „De la străbuni adunate şi de nepoţi învăţate!" până în data de 15 mai. Activitatea în cadrul proiectului educativ județean ,,Tradiții românești", pe care am numit-o sugestiv Șezătoare, a dorit  să împlinească forța spirituală tămăduitoare a poporului român, de cunoaștere, valorizare a datinilor străbune.
Șezătoarea noastră  a fost un spectacol cu cortina deschisă; un spectacol în care au fost prezentate, cu mândrie față de apartenența noastră, costume populare, obiecte tradiționale din diferite zone ale țării, cântece de copii cu versuri puternice tradiționale de trăire și simțire românească, pricesne  etc.
Trăim într-o lume în care cotidianul pare să ne ocupe tot timpul. Trecutul este adesea uitat. Nu avem timp să ne hrănim sufletul cu ceea ce suntem noi, de fapt. Avem timp să împrumutăm obiceiuri străine și să nu ni le cunoaștem pe ale noastre: Dragobetele, Sânzienele etc.  
Când vorbești despre tradiții vorbești despre tine, despre avuția ta, moștenirea ta spirituală, despre obârșia ta, vorbești despre trecut, prezent și viitor.
Unele dintre momentele de pe scenă au răscolit parcă trecutul, trecutul fiecăruia, ne-am adus aminte de bunici, străbunici, de lelea Stanca prin prisma obiectelor tradiționale realizate prin multă muncă de strămoși și păstrate cu sfințenie de către înaintașii lor și prezentate cu multă mândrie.
Am simțit românește cu drag și dor zugrăvind iarba verde de acasă, pâinea caldă românească, cântecul cu versuri line, cu cuvinte care să aline.
Activitatea a început cu un cuvânt înainte prezentat de d-șoara director CSEI Orizont Oradea, prof. dr. Marușca Angela cu invitația de valorizare a tradiției românești.
Au urcat pe scenă: elevii Școlii Primare și ai Grădiniței din Drăgoteni, Remetea, Beiuș, coordonați de prof. Hanza Dorina și prof. Lung Nicoleta, prof. Miescu Dorina de la Grădinița Nr. 34,, alături de copiii ei, surorile Ghib de la Școala Gimnazială Nr. 11, coordonate de  prof. Faur Marcela, director adjunct prof. Galitz Carmen, elevii CSEI Orizont, coordonați de prof. de psihopedagogie specială Ficuț Adriana, elevele Herman Daria și Ile Alexia, de la Școala Gimnazială Urviș de Beiuș, coordonate de prof. Herman Alina, Heredeu Cristina și dna director Ile Claudia, ,,Spiridușii veseli", Secară Aiana, Cotrău Iulia, românașii frumoși de la Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel" Oradea, coordonatori: director Bara Georgeta, prof. Ruje Lenuța, Pălăcean Anca; prof. Alina Bîicu - Școala Gimnazială Nr. 1 Tileagd, elevii din grupul ,,Românașii" CSEI Orizont, coordonați de prof. Canalaș Liliana și Cărădan Adina, elevii de la Liceul Tehnologic Special Nr. 1, coordonați de prof. Șumălan Mihaela, Movilă Cornelia, prof. religie  Simuț Adrian,  eleva Ioana Blaga de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" Bistrița, din jud. Iași, sat Totoești, comuna Erbiceni, pe prof. Apăvăloaiei Alina și director prof. Apăvăloaiei Marius, eleva Apăvăloaiei Bianca,  prof. Coroi Elena, de la CSEI Orizont, prof. Lup Mihaela, Grădinița Nr. 34 - structura 48, 18 elevi de la Școala Gimnazială ,,Mihai Eminescu" Arad, coordonator activitate prof. Micula Mirela, Ariana Timoc, eleva Liceului Teoretic ,,Gh. Șincai" Cluj - Napoca, elevul Pop Ștefan de la Liceul Ortodox ,,Sf. Nicolae" Zalău, Anamaria Cărădan de la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea,  prof. Simona Bunta de la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", cu elevii dânsei, elevii clasei a II-a C de la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" Oradea, ansamblul ,,Mugurelul Bihorului", coordonator: prof. Lung Doina, precum și profesori ai C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea.
Întrucât suntem în anul Centenarului Marii Uniri și au fost prezenți în sală români din toate colțurile țării, participanții au fost invitați să încingă o horă.
Mulțumim pe această cale tuturor participanților, precum și Palatului Copiilor și Elevilor Oradea și I.S.J. Bihor pentru susținere!
Prof. Canalaș Liliana & Cărădan Adina,
coordonatori activitate și proiect
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Șezătoarea” pentru cunoașterea și păstrarea tradiției străbune.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:24 Ora standard a Europei de Est