Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Așchia nu sare departe de trunchi - Andrei Simuț

În serial... 10 vulcanici orădeni

Așchia nu sare departe de trunchi - Andrei Simuț

Într-o lume în care „criza de modele” este din ce în ce mai accentuată, în cadrul Liceulului Pedagogic “Iosif Vulcan” din Oradea , s-a născut proiectul “10 vulcanici pentru Europa”, coordonat de prof. Gheorghe Tileagă.
Proiectul își propune prezentarea carierelor de succes ale unor foști absolvenți ai liceului. Sub egida numărului 10, considerat a fi un simbol al perfecțiunii și rectitudinii, în fiecare lună a acestui an școlar, va fi invitat un absolvent ce își desfășoară activitatea nu numai în România, ci și în Europa.

 „Un om care are foarte multe de învățat, și care se află încă la început de drum”... astfel se autocaracterizează un tânăr vulcanic prins în mrejele protagoniștilor proiectul ,,10 vulcanici pentru Europa”.
Cel de-al doilea vulcanic adus recent la rampă se numește Andrei Simuț. El face parte din pleiada absolvenților de onoare ai liceului nostru. Activitatea sa academică este demnă de luat în seamă: absolvent al Facultății de Litere din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (2004), al masteratului Istoria ideilor - Istoria imaginilor (2005), redactor la revista Echinox (2002 - 2005), preparator, apoi asistent universitar la Facultatea de Litere din Oradea (2005 - 2007), iar din 2007, doctorand al Facultății de Litere din Cluj-Napoca, secția Literatură comparată, cu o teză despre romanul apocaliptic. Andrei Simuț a publicat eseuri și cronici literare în Echinox, Familia, Euphorion, Steaua, Tribuna, Caiete Echinox și Observator cultural. Din 2007, este cronicar literar la revista Cuvântul și membru al Asociației de Literatură Generală și Comparată din România. De ani buni, participă la granturi și colocvii naționale. Numele său îl descoperim cu încântare în volume colective (Dicționar Echinox, 2005; Literatura tânără, 2007; Valențe europene ale literaturii române contemporane, 2007 ).
A publicat volumul Literatura traumei. Război, totalitarism și dilemele intelectualilor în anii ’40, Casa Cărții de Știință, Cluj-Napoca, 2007 (este câștigător al concursului de debut pentru manuscrise al Uniunii Scriitorilor din România, filiala Cluj și nominalizat la premiile Cuvântul și Observator cultural pentru debut și premiat de România literară).
Prin ce atribute poate fi caracterizat Andrei? Inteligență covârșitoare, modestie, tenacitate, pasiune pentru misterios și frumos și nu în ultimul rând temeritate (calitate evidențiată în domeniul criticii literare).
”Trebuie să reînvățăm să citim!”
Ca exponent de marcă al generației contemporane, Andrei le-a vorbit elevilor Liceului Pedagogic despre necesitatea lecturii, un subiect ignorat de mulți și tratat cu superficialitate de alții. ”De ce trebuie să citim?”, și-a întrebat criticul auditoriul.
Răspunsul a fost unul pe măsură și a venit tot din partea sa: ”Există ceva misterios care te face să citești”, și într-adevăr, așa e, căci ce poate fi mai interesant decât să intri într-o lume nouă, să decoperi un univers de fiecare dată nou, pe măsură ce schimbi cartea?
La întrebarea”Care carte a fost promotoarea vieții beletristice?”, omul „literelor” a dat un răspuns surprinzător...”Cartea junglei”, volum lecturat în clasa I.
Așadar, se pare că operele determină parcursul unei persoane încă din fragedă copilărie.
Format într-o familie de filologi și filofili, Andrei Simuț reprezintă tipul tânărului de succes (inteligent și creditat pentru activitatea sa academică) ce s-a dezvoltat spiritual și intelectual și pe băncile unui liceu în care „respectul pentru cunoaștere” primează.
Pornind de la un citat personal al lui Andrei (”textul schimbă lumea”), așteptăm cu mult  interes romanul său, care se află în curs de apariție.
Doamnelor și domnilor, Andrei Simuț este absolventul de aur al liceului nostru, un veritabil model pentru generația noastră, este cel care ne îndeamnă: ”trebuie să reînvățăm să citim!” (Eliza VAȘ)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Așchia nu sare departe de trunchi  - Andrei Simuț.

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:48:16 Ora standard a Europei de Est