Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Împreună pentru siguranță!”

În cadrul programului ,,Școala altfel”… la Grădinița Nr. 24 din Oradea

,,Împreună pentru siguranță!”

Parteneriatul educațional este un concept modern și tot mai prezent în relațiile de colaborare ce se stabilesc între unitățile de învățământ și diferite segmente sau instituții ale societății.

Modalitatea eficientă și viabilă prin care comunitatea poate să răspundă nevoilor din sistemul educațional este practicarea în parteneriate a proiectelor, acestea rămânând un instrument valoros al grădiniței în general și un mare câștig al copiilor în special.
Profesor dr. Popa Viorica, directorul Școlii ,,Dimitrie Cantemir" și al Grădiniței Nr. 24 - structură a școlii, spune că ,,parteneriatul, de acum devenit o tradiție între grădinița noastră și Jandarmeria Bihor, este o colaborare de tip cunoaștere reciprocă și bună relaționare. Prin intermediul acestuia, dorim să formăm copiilor deprinderi și capacități în acord cu solicitările specifice nevoilor realității sociale - spirit democratic, inițiativă, încredere în instituțiile statului și cunoașterea abilităților acestora, încrederea în forțele proprii, toleranță și respect pentru ceilalți, spirit de răspundere, respect pentru normele sociale și, nu în ultimul rând, oferirea de modele umane înzestrate cu calități apreciate de copii - curaj,  toleranță și respect pentru semeni, respectarea normelor și a regulilor moral - civice". Prin activitatea de astăzi, una de tip demonstrative, copiii au putut observa echipamentul și aparatura tehnică și tactică din dotarea unui jandarm, au relaționat și au pus întrebări jandarmilor veniți în unitate despre rolul și importanța activităților de zi cu zi. Copiilor li s-a făcut o surpriză excepțională fiind adus în unitate câinele lup Athos, ocazie cu care s-a efectuat o scurtă demonstrație de antrenament canin alături de jandarmi. Perseverența în muncă a jandarmilor, prietenia,  atitudinea deschisă și jovială, amabilitatea, dorința de a-i învăța pe cei mici cât și spiritul ludic în prezentarea unor norme de conduită moral civică foarte importante au făcut din această zi una de excepție.
Copiii au realizat o expoziție de desene cu tema ,,Împreună pentru siguranță".
Punând în balanță intențiile cu finalitățile, putem spune că această acțiune a reprezentat o intervenție benefică în viața copiilor din grădinița noastră pentru că ,,În  societatea noastră... elevii sunt învățați să fie cetățeni, iar cetățenii sunt învățați să fie elevi care învață toată viața!" (F. Odasz)
(A.F.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:35:57 Ora standard a Europei de Est