Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Câștigătorii Concursului „Mesajul meu antiviolență”

Proiectul preventiv „Mesajul meu antiviolenţă”

Câștigătorii Concursului „Mesajul meu antiviolență”

Peste 200 de elevi şi profesori au fost angrenaţi de poliţiştii de prevenire bihoreni în Concursul „Mesajul meu antiviolență".

Marți, 27 martie 2018, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea s-a desfășurat Concursul cu tematică preventivă „Mesajul meu antiviolență", adresat elevilor de gimnaziu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".
Prin intermediul acestui proiect educaţional organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Elevii de gimnaziu participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi.
În cadrul concursului „Mesajul meu antiviolență", elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Peste 200 de elevi și profesori organizaţi în 22 de echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ gimnaziale din Judeţul Bihor, respectiv din Oradea, Ștei, Nucet, Vașcău, Câmpani, Pietroasa, Săliște de Vașcău, Roșia, Tinca, Vadu Crișului, Șuncuiuș, Chișlaz, Husasău de Tinca, Sâmbăta, Dobrești și Cociuba Mare, au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar.
În cadrul concursului, elevii, constituiți în echipaje a câte cinci elevi, maximum, au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente. Prin intermediul acestui concurs, elevii au putut aborda problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi la comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Competiţia a constat în parcurgerea a trei probe, respectiv un moment artistic, realizarea unui eseu cu teme din domeniul prevenirii criminalității și conceperea unui mesaj preventiv.
Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive pe care violenţa, indiferent de forma sa de manifestare, o are asupra adolescenţilor, dar şi metode de a contracara astfel de manifestări. Expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii, i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe. Elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul format din părinți, profesori, colegi.
Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a  doua probă în care au fost implicați elevii de gimnaziu. În cadrul celei de a doua probe, elevii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerea cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
În cadrul celei de a treia probe, pornind de la trei cuvinte cheie, respectiv violență, toleranță și înțelegere, elevii au avut de realizat un mesaj preventiv de impact. Amintim câteva din mesajele concepute de copii: „Nu tolera violența, dreptatea și înțelegerea trebuie să conducă!" „Fără violență, ai încredere că toleranța și înțelegerea pot rezolva orice!", „Transformă violența în toleranță, înțelegerea este cheia fericirii în viață!", Stop violenței, toleranța și înțelegerea au prioritate!". 
Concursul a fost urmărit şi evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor și Elevilor din Municipiul Oradea și reprezentanţi ai unor O.N.G. - uri din Oradea.  
În pauza de jurizare, polițiștii de prevenire bihoreni le-au pregătit copiilor o surpriză, magicienii Eduard și Bianca au fost prezenți la eveniment și au prezentat câteva numere de magie interactivă, cu implicarea unor elevi aflați în public. 
În urma parcurgerii probelor din concurs, premiul I a revenit echipajului format din elevii Şcolii Gimnaziale „Nicolae Bălcescu" din Oradea, locul al II-lea a fost adjudecat de echipa Şcolii Gimnaziale Husasău de Tinca, iar echipajul de la Școala Gimnazială „Ioan Bogdan" din Vașcău s-a clasat pe locul al III-lea.
De asemenea, au fost acordate şi două mențiuni, Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" și Colegiului Național „Avram Iancu" din Ștei.
Totodată, au fost acordate mai multe premii speciale, unul pentru „Cel mai bun eseu", obţinute de echipajul de la Colegiul Național „Avram Iancu" din Ștei", reprezentat de eleva Mone Melisa, alte două premii speciale au fost acordate pentru „Cea mai bună interpretare", obţinute de elevul Negruț Dragoș de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" din Oradea și de eleva Cioca Sara de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" din Tinca. Totodată, premiile pentru „Cel mai bun moment artistic" au fost acordate echipei Școlii Gimnaziale „Ioan Bogdan" din Vașcău și Școlii Gimnaziale „Miron Pompiliu" Ștei.
Echipajele de elevi și profesori care au participat la concurs, abordând în mod conștient, responsabil și creativ problematica prevenirii violenței în școli și care au prezentat în mod artistic propria viziune cu privire la formele de manifestare ale violenței și modalitățile de abordare a luptei împotriva violenței sunt:
1.Școala Gimnazială ,,Ioan Slavici" Oradea
Titlul scenetei prezentate: ,,Eu sunt copilul cel nou din școală"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Chiper Daniela, Cosma Cosmina
Numele şi prenumele elevilor participanţi:  Sarca Petrica, Orient Santiago, Bucsa Andrei, Nica Alin, Olariu Raluca
2.Școala Gimnazială Nr. 1 Nucet
Titlul scenetei : „Un coșmar pe nume...violența"
Numele și prenumele cadrelor didactice: Delia Cadar, Mihaela Benchiș
Numele și prenumele elevilor participanți: Raluca Pașca, Alexandru Sabău
3.Şcoala Gimnazială Nr. 1 Sîmbăta
Titlul scenetei prezentate: „Schimbăm destine"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Panda Diana, Copil Valentin
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Mangra Andreea Maria, Mihele Crăciun Paul, Milian Mădălina Florina, Popa Andreea Lidia, Zghibolţ Sergiu Andrei
4.Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Bogdan" Vaşcău
Titlul scenetei prezentate: „Nerozii"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Ifrim Carmen, Bodean Ioana şi Sabău Ionuţ
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Popa Cezara, Herlaş Mircea, Precup Ciprian, Teaha Delia şi  Mateaş Tudor
5.Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia
Titlul scenetei prezentate: „Împreună, uniți, mai buni!"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Ciuhandu Florentin Ionel , Silaghi Valentina, Gherghely Timea
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Malița Teodora, Trip Lucian Gabriel, Moclinda Gianina Florina, Cabău Denisa, Berceni Floricuța
6.Liceul Teoretic ,,Nicolae Jiga" Tinca
Titlul scenetei prezentate: „Ce rămâne în urma violenței?"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Cioca Floare, Oana Lola Aura, Orban Iuliu
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Ciotea Alexandra, Avram Maia, Cioca Sara, Dănilă Flavius și Oana Alexandru.
7.Școala Gimnazială Nr. 1 Săliște de Vașcău
Titlul scenetei prezentate: „Violența domestică distruge familii"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Macavei Dacian Cosmin
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Mușet Alina
8.Școala Gimnazială Nr. 1 Cociuba Mare
Titlul scenetei prezentate: „Bine faci, bine primești"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Anca Ioana-Cristina, Gherlea Diana-Eliza
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Ardelean Florina Tabita, Gherghel Anaisa Gabriela, Pojoga Mihaela Bianca, Rediș Ionuț, Sabău Ioana Teodora
9.Școala Gimnazială ,,Georgiu Popa" Cîmpani
Titlul scenetei prezentate: „Aripi"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Boldor Alexandra, Ciotea Andreea, Lucuța Denisa, Baciu Bogdan
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Pantea Andreea. Groza Giulia, Cap Ciprian, Costea Roxana, Popa Miruna
10.Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș
Titlul scenetei prezentate: „Și tu poți fii de nota 10"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Straton Livia, Cristorean Ileana
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Erdei Miruna, Lazău Ionuț, Lazău Diana, Lazău Narcis, Pașcalău Răzvan
11. Școala Gimnazială Nr. 1 Pietroasa
Titlul scenetei prezentate: „Aleg să mă implic - să fim aici, acum, unii pentru alții!"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Coste Estera Maria, Tuculia Simona, Popa Gabriela, Cristea Dacian
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Popa Larisa, Laza Casian, Popa Daniel, Toma Iulia, Țica Andrei
12. Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei
Titlul scenetei prezentate: „O întâmplare din viața mea"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Andru Luminița, Zaha Mihaela Dana       
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Mone Melisa, Clepcea Alexandru, Leicu Lucian, Lup Adelin, Văduva Paul
13.Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Hai să dăm mână cu mână"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Alina Deliman, Gabriela Furtoş; Bogdan Monica
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Bîrlea Ştefania, Kiss Vivien, Medeşan Raluca, Mateaş Cristian, Mateaş Casian, Herman Mara
14. Școala Gimnazială Nr. 1 Chișlaz
Titlul scenetei prezentate:  „De ce să tac când pot să spun?"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Popovici Florica, Ciuciu Alina
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Bandi Fibia, Bandi Sefora Andrea, Tronka Gheorghe Sebastian, Haidu Antonia, Șerban Adrian
15. Şcoala Gimnazială Nr. 1 Husasău de Tinca
Titlul scenetei prezentate: „Eu aleg!"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Laura Anamaria Ciucla,  Geta Szabo
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Gligor George Ştefan,  Galiş Denis Andrei, Varga Bianca Patricia, Budurean Mădălina Georgiana, Stan Alisia Loredana
16. Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Keep calm and stay safe online"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Pescaru Florina, Cretu Crina
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Krenek Alessia, Zach Diana, Zemko Aida, Precup Tudor, Pirtea Matei
17. Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Mai bine talentat decât violent!"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Mihincău Dana, Krenek Claudia
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Munteanu Vlad, Negruţiu Dragoş, Dan Anamaria, Ramos Joshua, Găvruţă Iulia
18.Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Stop violenței"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Ionela Belbe, Camelia Timofte
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Dohan Ana, Lunca maria, Sotoc Elena, Lupse Victor, Pașcondea Codruț
19.Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul"
Titlul scenetei prezentate: „Să prevenim violența, alternativa e sportul!"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Ardelean Rodica, Ursutiu Lavinia, Zau Simona, Stance Lucian, Bocoi Roland
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Lupse Laura, Stance Alesia, Mariscas Daria, Chirila Darius, Trip Alexandru
20. Şcoala Gimnazială „Miron Pompiliu" Ştei
Titlul scenetei prezentate: „Ziua când ,,Fără violenţă" a devenit realitate"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Bunta Cristian, Toth Ioana, Pantea Simona,  Panici-Mangra Adelina, Merce Sanda, Moruţ Liana, Andru Luminiţa, Coroiu - Stanciu Carmen
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Andru Miruna, Georgescu Rareş, Pantea Cristina, Stan Cătălina, Toth Răzvan.
21. Colegiul Tehnic Vadu Crișului
Titlul scenetei prezentate: ,,A fost odată..."
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Miere Claudia
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Barabaș Barbi, Bernarth Boglarka, Burlău Petra, Gavriluț Medeea, Lascău Carla.
 22. Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești
Titlul scenetei prezentate: ,,Puternici fără violenţă"
Numele şi prenumele cadrelor didactice: Dulău Daniela, Soca Lavinia, Mance Valentina
Numele şi prenumele elevilor participanţi: Dume Călina, Mihele Alexia, Monenciu Patricia, Dărăban Cristian, Țurcaș Georgiana.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii
Pentru mai multe poze (65 de poze), accesați Galeria foto: Câștigătorii Concursului „Mesajul meu antiviolență”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:52:34 Ora standard a Europei de Est