Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „Mama mea, educatoare pentru o zi”

La Grădinița Nr. 49 din Oradea

Proiectul „Mama mea, educatoare pentru o zi”

Marți, 27 martie 2018, la Grădinița Nr. 49 din Oradea, structură a Grădiniței Nr. 30 - ,,Mugurel", a avut loc festivitatea de premiere a mămicilor care au participat la proiectul „Mama mea, educatoare pentru o zi", desfășurat la grupa mare, propus de educatoarele Cionca Loredana și Tomescu Ioana.

Prin acest proiect, ne-am propus să aducem la un loc mama și copilul, într-un mediu inedit care oferă siguranță emoțională și încredere atât celui mic, cât și celei mai dragi ființe, mama. Luna martie fiind o lună mai specială datorită celor două sărbători deosebite, Mărțișorul și Ziua Internațională a Femeii, am decis să le oferim mamelor o ocazie unică: aceea de a deveni educatoare pentru o zi. Așa încât, zilnic, una sau două mămici și-au luat rolul în serios, organizând, sub supravegherea noastră, câte o activitate, două, la alegere (povești, jocuri de mișcare, jocuri didactice, activități practic-gospodărești, abilități practice, desene pe asfalt, activitate muzicală, memorizare...) cu preșcolarii grupei.  Creativitatea și imaginația lor s-au dovedit a fi bogate, având ca principal partener și consultant propriul copil.
În ce ne privește, am dorit să oferim preșcolarilor și alte alternative, „ființe umane care să vorbească pe limba lor", clipe de neuitat, sentimente care să le umple sufletul de bucurie și încredere.
Augusto Cury spunea în cartea sa „Părinți străluciți, profesori fascinanți": „Copiii nu au nevoie de părinți extraordinari, ci de ființe umane care să vorbească pe limba lor și să fie capabile să pătrundă în inima lor".
În structura sa, proiectul a avut trei părți; prima a cuprins informații referitoare la alegerea proiectului, scopul acestuia, impresii ale mamelor, dar și ale copiilor referitoare la activitățile desfășurate, și nu în ultimul rând, analiza Swot a acestuia. A doua parte s-a desfășurat sub forma unui joc adresat mămicilor -  „Ghicește-mi ochișorii", iar în a treia parte am înmânat mămicilor diplomele și premiile - „dulceață de suflet" cu termen de valabilitate nelimitat.
Prezentă la premiere, doamna director Bara Georgeta a apreciat proiectul și inițiativa noastră, a felicitat mamele și copiii, considerând proiectul o reușită. Referindu-se la profesia de educatoare a spus că este frumoasă și nobilă, care necesită, pe lângă competențele științifice, și vocație, dăruire și multă răbdare. Doamna director a cerut mamelor să facă un exercițiu de sinceritate și să spună ceea ce a însemnat pentru ele să fii educatoare pentru o zi și cu ce impresii au rămas din această experiență inedită. Răspunsurile mamelor și ale copiilor au fost răsplătite cu aplauze, bucurie și încântare.
„Părinții buni dau cadouri, părinții inteligenți își dăruiesc propria ființă!" Augusto Cury.
Prof. Loredana Cionca & Ioana Tomescu
Pentru mai multe poze (75 de poze), accesați Galeria foto: Proiectul „Mama mea, educatoare pentru o zi”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:42 Ora standard a Europei de Est