Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Ziua Psihologului Școlar” la Liceul „Don Orione”

Mâine, miercuri,

„Ziua Psihologului Școlar” la Liceul „Don Orione”

În 28 martie 2018, Liceul „Don Orione" Oradea este gazda unui eveniment intitulat „Ziua Psihologului Școlar".

Printr-un maraton de opt ore de activități, dedicate pe rând elevilor, specialiștilor în domeniul psihologiei, cadrelor didactice, studenților și nu în ultimul rând părinților, o echipă formată din patru psihologi școlari (Ioana Drugaș, Mihaela Levai, Cristina Hegeduș și Ana Cernea-Radu) doresc să prezinte care este menirea lor în cadrul școlii.
Scopul acestui eveniment este de face cunoscută complexitatea și dificultatea activității psihologilor școlari, evidențiind bucuriile trăite de aceștia în momentul în care pot aduce un zâmbet pe fața copiilor sau tinerilor care le calcă pragul cabinetului de consiliere. Este foarte dificil să se cunoască sau să se identifice eficiența psihologului școlar, mai ales de cei care nu cunosc menirea acestor specialiști în școală. „Psihologii școlari sunt acei specialiști din domeniul psihologiei educaționale care militează, în cadrul unităților de învățământ, pentru starea de bine a elevilor pe plan academic, comportamental și socio-emoțional. Ei nu pot face acest lucru singuri, decât în colaborare cu alți agenți educativi" (Ioana Drugaș). Maratonul de opt ore include: activități de dezvoltare personală pentru elevi, o dezbatere pe tema „Umanizarea psihologiei școlare. Ce se evaluează în reușita psihologului școlar?" workshop-uri pentru studenți, cadre didactice și psihologi școlari (Folosind lupa sistemică în intervențiile psihologului școlar, Tehnici de lucru în psihodramă cu preadolescenți, Devino curajos, depășește-ți frica! Climatul școlar - evaluarea și eficientizarea sa de către psihologul școlar) dar și un atelier pentru părinți (Empatia, mijloc de eficientizare a relației părinte/copil). „La dezbaterea din cadrul acestui eveniment vor participa atât reprezentanți ai elevilor și părinților, cât și colaboratori din domeniul psihiatriei infantile, a practicii private în psihoterapie, a asistenței sociale etc." (director, prof. Alexandru Stoica). Evenimentul este organizat în parteneriat cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor și Departamentul de Psihologie (Universitatea din Oradea), Liceul „Don Orione".
Alexandru Stoica

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:25 Ora standard a Europei de Est