Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul ,,Mama – primăvara mea”, ediția a II-a

Grădinița Nr. 44, structură a Școlii Gimnaziale ,,Avram Iancu” din Oradea, a organizat

Concursul ,,Mama – primăvara mea”, ediția a II-a

Ne aflăm la ediția a II-a a concursului ,,Mama - primăvara mea", care începând cu acest an școlar a fost introdus în Calendarul Activităților Educative Regionale și Interjudețene Nr. 24986/ 22.01.2018, poziția 668 ca și concurs interjudețean cultural - artistic.

Am lansat acest proiect în anul şcolar 2016/2017, cu paşi timizi, dar cu o mare dorinţă de a face cunoscută şi altora o parte din munca preşcolarilor şi a cadrelor didactice din unitatea noastră (Grădinița Nr. 44 din Oradea - n.n.) și nu numai.
Prin desfășurarea acestui proiect ne-am propus să-i sensibilizăm pe preșcolari și elevi, învățându-i să creeze propriul „Dar pentru mama". Astfel preșcolarii și elevii și-au folosit talentul şi îndemânarea pentru a-şi exprima respectul, recunoştinţa, sentimentele prin creaţii literare, artistice şi artizanale.
Având în vedere că în procesul de învăţământ parteneriatul şcoală - familie are un rol important am dorit să realizăm un schimb de experienţă al cadrelor didactice din unitățile participante prin prezentarea unor aspecte din experienţa didactică personală în cadrul sesiunii de creații literare propuse în cadrul proiectului.
Coordonatorii proiectului sunt: prof. dr. Bîrlădeanu Gheorghina, director al Școlii Gimnaziale ,,Avram Iancu", Oradea; prof. Fărăianu Nicoleta, inspector școlar educație timpurie, Inspectoratul Școlar Județean Bihor;  Gavra Mihaela, profesor la Grădinița Nr. 44 Oradea.
Partenerii noștri direcți în desfășurarea acestui concurs au fost: Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 23 Oradea, structură a Liceului Ortodox ,,Ep. Roman Ciorogariu", Grădinița cu Program Prelungit Nr. 34 Oradea, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 5 Zalău, jud. Sălaj, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 33 Sibiu, jud. Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 26 Timișoara, jud. Timiș.
Pe parcursul desfășurării proiectului ne-am bazat pe sprijinul doamnei director, prof. dr. Bîrlădeanu Gheorghina, al domnului director adjunct prof. Velimirovici Cosmin, al d-nei inspector Fărăianu Nicoleta, al doamnei administrator de patrimoniu Piț Florentina, al d-nei contabile Andruța Dana, al d-nei secretare Neaga Magdalena și al întregului colectiv al
Grădiniței  Nr. 44, structură a Școlii Gimnaziale ,,Avram Iancu": Bodea Floare, Puiu Violeta AnaMaria, Copăcean Dorina, Popa Cristina Todoca Ana, Nemeș Florica, Toia Viorica, Nan Bianca, Zerghe Felicia, Oltean Loredana, Gavra Mihaela, Bumb Sanda, Mărcuț Ana, Sabău Janina, Lenath Mariana, Cornea Anca;
Principalele activități desfășurate au fost următoarele: Activitate  interactivă cu tema „Bucurii   împletite de mărțișor!" (20-24.02.2017) - etapa locală; Primirea lucrărilor înscrise în concurs pe baza fișei de înscriere; Amenajarea unei expoziții; Festivalul interjudețean ,,Dar pentru mama" (22.03.2018)
La festivalul interjudețean ,,Dar pentru mama" au participat următoarele unități:
1.Grădinița cu Program Prelungit Nr. 23, Oradea, cu 12 preșcolari, îndrumați de d-nele Laza Aurelia Maria și Pele Mihaela Ana;
2.Grădinița cu Program Prelungit Nr. 34, Oradea, cu doi preșcolari, îndrumați de d-na Vereș Anima
3.Grădinița cu Program Prelungit Nr. 54, Oradea, cu  trei preșcolari, îndrumați de d-na Ulici Sanda;
4.Grădinița cu Program Prelungit Nr. 55, Oradea, cu doi preșcolari, îndrumați de d-na Pascar Gabriela;
5.Școala Gimnazială ,,Avram Iancu " și Grădinița Nr. 44 Oradea, cu 40 elevi și 100 de preșcolari, îndrumați de d-nele învățătoare Toader Monica și Cozma Aurica și de d-nele educatoare:  prof. Bodea Floare, Puiu Violeta AnaMaria, Copăcean Dorina, Popa Cristina, Todoca Ana, Nemeș Florica, Toia Viorica, Nan Bianca, Zerghe Felicia, Oltean Loredana, Gavra Mihaela, Bumb Sanda, Mărcuț Ana, Sabău Janina, Lenath Mariana, Cornea Anca.
Concursul s-a bucurat de un real succes. Au fost încheiate parteneriate educaţionale cu unităţi preşcolare din 15 județe (Vâlcea, Vrancea, Neamț, Mehedinți, Arad, Maramureș, Dolj, Sector 6 București, Timiș, Satu Mare, Caraș Severin, Vaslui, Botoșani, Argeș), cu unități școlare din 11 județe (Prahova, Ialomița, Brăila, Suceava, Bacău, Mureș, Maramureș, Argeș, Vâlcea, Dolj, Gorj) şi  cu 26 unități preșcolare/şcolare din județul nostru. La concurs s-au înscris numeroase cadre didactice care au participat cu lucrări realizate de 430 de copii preşcolari şi 60 de şcolari. S-au acordat 27 de premii I, 32 de premii II, 36 de premii III, 27 de mențiuni, 368 de diplome de participare, conform Regulamentului de organizare a activităților cuprinse în calendarul activităților educative, școlare și extrașcolare și al Regulamentului propriu al concursului.
În urma desfășurării proiectului s-au îmbunătățit performanțele artistico-plastice și practice ale preșcolarilor și elevilor. Cadrele didactice au utilizat metode noi de stimulare a interesului copiilor pentru arta plastică, activitățile practice și creațiile literare. (C.M.)
Pentru mai multe poze (80 de poze), accesați Galeria foto: Concursul  ,,Mama – primăvara mea”, ediția a II-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:30:47 Ora standard a Europei de Est