Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reuniune transnațională de proiect în Germania

În cadrul prteneriatului strategic Erasmus+ KA 2,

Reuniune transnațională de proiect în Germania

În perioada 12-16 martie 2018, în cadrul prteneriatului strategic Erasmus+ KA 2, ,,Our story true story", număr de referință 2016-1-PL01-KA219-026660_4 s-a desfășurat la Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy, Germania, reuniunea transnațională a partenerilor de proiect.

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost reprezentat de coordonator proiect, prof. Erdeli Elena și Șipoș Lăcrimioara.
Pe parcursul șederii noastre în Germania am avut oportunitatea de a cunoaște câțiva reprezentanți ai oficialităților locale dintre care amintim: reprezentantul administrației locale, reprezentantul inspectoratului școlar de la nivelul regiunii, directorul instituției și nu în ultimul rând d-l primar al localității Scheuerfeld care ni s-a alăturat atât în cadrul activităților de la școală, la programul de bun venit și care mai apoi ne-a găzduit în sediul Primăriei invitându-ne să scriem câteva cuvinte în cartea de onoare a instituției.
În cadrul proiectului ,,Our story true story" s-au realizat următoarele activități: crearea logo-ului proiectului, realizarea unor activități educative extracurriculare pentru copii, vizitarea Librăriei Humanitas Oradea, a Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai" Oradea, a Tipografiei Treira, vizitarea Cetății Oradea, participarea elevilor cuprinși în proiect la activități de povestire a unor legende românești (locale, regionale și naționale), ilustrarea prin desene de către elevi a unor legendelor citite, repovestirea conținutului legendelor, editarea a nouă cărți care cuprind cele treizeci și șase de legende selectate la nivelul celor nouă parteneri de proiect, înregistrarea celor treizeci și șase de legende.  
Programul reuniunii a cuprins următoarele activități: vizitarea școlii partenere din Scheuerfeld, ședințe de proiect în cadrul cărora fiecare partener a prezentat activitățile realizate, s-au pus bazele și termenele următoarelor activități și s-au purtat discuții legate de partea financiară a proiectului; workshop creativ pentru realizarea unor produse finale ale reuniunii de către toți participanții; turul localității Sassenroth, vizitarea Muzeului industriei miniere și a altor obiective asociate cu legendele locale; vizitarea Catedralei din Cologne și a locurilor asociate cu legendele regionale; vizitarea localității Koblenz, a obiectivului turistic ,,Deutsches Eck" și a altor locuri asociate cu legende locale.
Alături de delegația din România la reuniunea transnațională din Germania au participat reprezentanții celorlalte opt țări partenere de proiect: Zespół Szkół Specjalnych im. Juliana Tuwima w Krapkowicach, Krapkowice, Polonia, Stredni skola, Zakladni skola a Materska skola, Frydek-Mistek, prispevkova organizace, Frýdek-Místek, Cehia, Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy, Germania, Ilipinar Reha Midilli Ozel Egitim Uygulama Merkezi ve Ozel Egitim Is Uygulama Merkezi, Foça, Izmir, Turcia, Rigas 1. speciala internatpamatskola - attistibas centrs, Riga, Letonia, Circolo Didattico Statale" A.De Gasperi", Noicattaro, Italia, Agrupamento de Escolas de Castro Marim, Castro Marim, Portugalia și Oli Zordumis, Kumanovo, Macedonia.
În urma participării la această reuniune transnațională, personal îmi exprim mulțumirea pentru felul în care am fost găzduiți de partenerii din Germania și în același timp admirația pentru disciplină, organizare, curățenie și implicarea tuturor (elevi, părinți, profesori, reprezentanți ai comunității locale) în viața și problemele școlii. În același timp nădăjduiesc și sper ca în urma multiplelor reforme și transformări pe care le suferă educația în România, școala mea și toate instituțiile de învățământ special din țară să se apropie de standardele și modelul școlii Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy din Germania.
Prof. Erdeli Elena
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune transnațională de proiect în Germania.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:32:55 Ora standard a Europei de Est