Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Stabilitate și creștere pe anumiți indicatori de excelență!”

Miercuri, Conferință de presă la Universitatea din Oradea

,,Stabilitate și creștere pe anumiți indicatori de excelență!”

Rectorul Universității din Oradea, dl prof. univ. dr. Constantin Bungău, și doamna prorector Ligia Burtă au susținut ieri (miercuri, 21 martie 2018) o conferință de presă, cu scopul de a prezenta din realizările anului 2017 și ,,intențiile noastre pe 2018", vorba domnului rector.

Așa după cum avea să declare din start domnul rector Constantin Bungău, în 2017, în instituția orădeană a fost stabilitate și liniște, un mediu prielnic, o atmosferă în care s-a putut munci pentru a obține performanțe. ,,Raportat la Planul operațional pe 2017, sunt domenii unde am avut realizări de sută la sută, pe managementul instituțional, managementul calității (tot ceea ce înseamnă acreditări, reacreditări, evaluări periodice - la 5 ani, pentru programele noastre de studiu, realizări de peste 90% pe managementul educațional. Firește aici ne dorim mai mult: prezența pe site, format în limba engleză, a curriculei universitare și a fișelor de disciplină pentru toate disciplinele..., tot sută la sută a fost realizat și managementul cercetării. În zona de resurse materiale, respectiv activități tehnico-economice suntem doar la 50% pentru că noi am prevăzut foarte multe bugetări în reabilitări. Pe parteneriate suntem sută la sută, dar pe imagine și comunicare, 90 la sută, pornind de la site-urile facultăților și site-urile programelor de studii".
O vizită instituțională (ARACIS) în octombrie și Ziua Universității în luna mai - 55 de ani!
Vorbind despre evenimentele foarte importante ale anului 2018 în Universitatea din Oradea, domnul rector a punctat două (... și jumătate).
Fiindcă se împlinesc 5 ani de când Universitatea din Oradea a fost evaluată de ARACIS cu calificativul ,,grad de încredere ridicat", în octombrie urmează un nou descălecat (o nouă vizită instituțională) ARACIS , când vor fi evaluate, probabil, 22 de programe de studiu.
Cel de-al doilea eveniment major se va întâmpla în ultima săptămână din luna mai, când va fi sărbătorită Ziua Universității din Oradea, la împlinirea a 55 de ani de existență.
Tot în octombrie, se vor împlini 95 de ani de învățământ superior ortodox la Oradea. Cu acest prilej, Facultatea de Teologie va organiza o conferință la care va invita toate facultățile cu profil teologic. Referindu-se la multele evenimente care vor avea lor în Anul Centenarului Marii Uniri, dl rector a subliniat faptul că toate facultățile au propriile lor acțiuni, în care sunt implicați în egală măsură și studenții.
Un nou tip de bursă: bursa internship
Doamna prorector Ligia Burtă s-a referit mai mult la noul tip de bursă (internship), implementată la Universitatea din Oradea, pentru cel puțin 15 studenți, ,,practic, este un ajutor bilateral. Procedura este în curs de derulare. Probabil se va finaliza până în 4 aprilie. Este vorba despre o sumă de 400 de lei pe un semestru, inclusiv vacanțele. Primele structuri care vor beneficia vor fi: Biroul comunicare, Departamentul IT, Biblioteca și Centrul de consiliere.
A fost amintită apoi participarea studenților în cadrul acțiunii ,,Universitatea altfel" (după modelul Școala altfel), în a doua jumătate a lunii aprilie, de Ziua porților deschise, la proiectul Fundației Comunitare Oradea Swimathon, ediția a VI-a, pentru susținerea studenților cu dizabilități locomotorii.
Centrul de învățare al Universității din Oradea
Răspunzând întrebărilor jurnaliștilor, domnul rector a mai dezvăluit și alte evenimente și proiecte importante, la care nu ar fi dorit să se refere încă.
S-au făcut trimiteri la proiectele și parteneriatele cu Consiliul Județean Bihor și parcurile industriale din Bihor pentru realizarea unui parc științific studențesc, la cele 94 de proiecte de cercetare depuse (din care au fost aprobate 67), la axa nouă, deschisă marți (20 martie), pe zona de competitivitate, la zona de internaționalizare, ,,unde Universitatea din Oradea, pe zona națională, este una dintre primele pe programe de mobilități Erasmus (cu 300 de cadre didactice implicate și peste 170 de studenți)". Domnul rector a mai făcut vorbire despre proiectele majore derulate pentru reducerea ratei abandonului în învățământul superior, punctând despre crearea unui Centru de învățare la Universitatea din Oradea, o platformă pentru toate specializările, unde studenții să regăsească toate cursurile de la toate disciplinele, în format electronic, dar nu numai suportul de curs sau de laborator, ci și linkuri către surse bibliografice, articole, filme didactice, clipuri media pentru învățare...Între punctele slabe, au fost amintite bursele prea puține acordate de către instituția orădeană de învățământ din veniturile proprii și faptul că în cadrul unui program de studiu în limba maghiară încă nu s-au găsit suficiente cadre didactice care să-l susțină pentru a funcționa la parametrii proiectați.
Burse pentru doctorat
Curios este faptul că la Universitatea din Oradea se vorbește despre acordarea unor burse pentru doctorat.
,,Dacă veniturile proprii le dăm mai mult pe salariile colegilor, nu avem posibilitatea să acordăm mai multe burse studenților din veniturile proprii. Acordăm burse din venituri proprii pentru doctorate. Vrem să susținem excelența pentru absolvenții de master care chiar vor să facă și un doctorat, iar locurile bugetate sunt prea puține. Nu știu dacă mai sunt două universități în România care fac acest lucru", a ținut să sublinieze dl rector.
Să mai notăm două aspecte demne de atenție: ,,Din luna aceasta, spunea dl rector, studenții doctoranzi au bursa mai mare cu 100 de lei, cei bugetați (de la 1.450 la 1.550; de la 1.850 la 1.950 de lei)"...,,Ne zbatem să acredităm domenii noi de doctorat, dacă legislația o să ne permită: patru programe noi de doctorat, două la Științe Economice (la finanțe-contabilitate și la administrarea afacerilor) și câte unul la Teologie și Medicină-Farmacie". Multe am mai aflat într-o oră de la domnul rector Constantin Bungău, dar rămâne să vedem ce se va întâmpla cu bazinul de înot (a nu se înțelege piscină), dar și cu mărirea salariilor!
Ovidiu Dan  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:35 Ora standard a Europei de Est