Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

,,Stabilitate și creștere pe anumiți indicatori de excelență!”

Miercuri, Conferință de presă la Universitatea din Oradea

,,Stabilitate și creștere pe anumiți indicatori de excelență!”

Rectorul Universității din Oradea, dl prof. univ. dr. Constantin Bungău, și doamna prorector Ligia Burtă au susținut ieri (miercuri, 21 martie 2018) o conferință de presă, cu scopul de a prezenta din realizările anului 2017 și ,,intențiile noastre pe 2018", vorba domnului rector.

Așa după cum avea să declare din start domnul rector Constantin Bungău, în 2017, în instituția orădeană a fost stabilitate și liniște, un mediu prielnic, o atmosferă în care s-a putut munci pentru a obține performanțe. ,,Raportat la Planul operațional pe 2017, sunt domenii unde am avut realizări de sută la sută, pe managementul instituțional, managementul calității (tot ceea ce înseamnă acreditări, reacreditări, evaluări periodice - la 5 ani, pentru programele noastre de studiu, realizări de peste 90% pe managementul educațional. Firește aici ne dorim mai mult: prezența pe site, format în limba engleză, a curriculei universitare și a fișelor de disciplină pentru toate disciplinele..., tot sută la sută a fost realizat și managementul cercetării. În zona de resurse materiale, respectiv activități tehnico-economice suntem doar la 50% pentru că noi am prevăzut foarte multe bugetări în reabilitări. Pe parteneriate suntem sută la sută, dar pe imagine și comunicare, 90 la sută, pornind de la site-urile facultăților și site-urile programelor de studii".
O vizită instituțională (ARACIS) în octombrie și Ziua Universității în luna mai - 55 de ani!
Vorbind despre evenimentele foarte importante ale anului 2018 în Universitatea din Oradea, domnul rector a punctat două (... și jumătate).
Fiindcă se împlinesc 5 ani de când Universitatea din Oradea a fost evaluată de ARACIS cu calificativul ,,grad de încredere ridicat", în octombrie urmează un nou descălecat (o nouă vizită instituțională) ARACIS , când vor fi evaluate, probabil, 22 de programe de studiu.
Cel de-al doilea eveniment major se va întâmpla în ultima săptămână din luna mai, când va fi sărbătorită Ziua Universității din Oradea, la împlinirea a 55 de ani de existență.
Tot în octombrie, se vor împlini 95 de ani de învățământ superior ortodox la Oradea. Cu acest prilej, Facultatea de Teologie va organiza o conferință la care va invita toate facultățile cu profil teologic. Referindu-se la multele evenimente care vor avea lor în Anul Centenarului Marii Uniri, dl rector a subliniat faptul că toate facultățile au propriile lor acțiuni, în care sunt implicați în egală măsură și studenții.
Un nou tip de bursă: bursa internship
Doamna prorector Ligia Burtă s-a referit mai mult la noul tip de bursă (internship), implementată la Universitatea din Oradea, pentru cel puțin 15 studenți, ,,practic, este un ajutor bilateral. Procedura este în curs de derulare. Probabil se va finaliza până în 4 aprilie. Este vorba despre o sumă de 400 de lei pe un semestru, inclusiv vacanțele. Primele structuri care vor beneficia vor fi: Biroul comunicare, Departamentul IT, Biblioteca și Centrul de consiliere.
A fost amintită apoi participarea studenților în cadrul acțiunii ,,Universitatea altfel" (după modelul Școala altfel), în a doua jumătate a lunii aprilie, de Ziua porților deschise, la proiectul Fundației Comunitare Oradea Swimathon, ediția a VI-a, pentru susținerea studenților cu dizabilități locomotorii.
Centrul de învățare al Universității din Oradea
Răspunzând întrebărilor jurnaliștilor, domnul rector a mai dezvăluit și alte evenimente și proiecte importante, la care nu ar fi dorit să se refere încă.
S-au făcut trimiteri la proiectele și parteneriatele cu Consiliul Județean Bihor și parcurile industriale din Bihor pentru realizarea unui parc științific studențesc, la cele 94 de proiecte de cercetare depuse (din care au fost aprobate 67), la axa nouă, deschisă marți (20 martie), pe zona de competitivitate, la zona de internaționalizare, ,,unde Universitatea din Oradea, pe zona națională, este una dintre primele pe programe de mobilități Erasmus (cu 300 de cadre didactice implicate și peste 170 de studenți)". Domnul rector a mai făcut vorbire despre proiectele majore derulate pentru reducerea ratei abandonului în învățământul superior, punctând despre crearea unui Centru de învățare la Universitatea din Oradea, o platformă pentru toate specializările, unde studenții să regăsească toate cursurile de la toate disciplinele, în format electronic, dar nu numai suportul de curs sau de laborator, ci și linkuri către surse bibliografice, articole, filme didactice, clipuri media pentru învățare...Între punctele slabe, au fost amintite bursele prea puține acordate de către instituția orădeană de învățământ din veniturile proprii și faptul că în cadrul unui program de studiu în limba maghiară încă nu s-au găsit suficiente cadre didactice care să-l susțină pentru a funcționa la parametrii proiectați.
Burse pentru doctorat
Curios este faptul că la Universitatea din Oradea se vorbește despre acordarea unor burse pentru doctorat.
,,Dacă veniturile proprii le dăm mai mult pe salariile colegilor, nu avem posibilitatea să acordăm mai multe burse studenților din veniturile proprii. Acordăm burse din venituri proprii pentru doctorate. Vrem să susținem excelența pentru absolvenții de master care chiar vor să facă și un doctorat, iar locurile bugetate sunt prea puține. Nu știu dacă mai sunt două universități în România care fac acest lucru", a ținut să sublinieze dl rector.
Să mai notăm două aspecte demne de atenție: ,,Din luna aceasta, spunea dl rector, studenții doctoranzi au bursa mai mare cu 100 de lei, cei bugetați (de la 1.450 la 1.550; de la 1.850 la 1.950 de lei)"...,,Ne zbatem să acredităm domenii noi de doctorat, dacă legislația o să ne permită: patru programe noi de doctorat, două la Științe Economice (la finanțe-contabilitate și la administrarea afacerilor) și câte unul la Teologie și Medicină-Farmacie". Multe am mai aflat într-o oră de la domnul rector Constantin Bungău, dar rămâne să vedem ce se va întâmpla cu bazinul de înot (a nu se înțelege piscină), dar și cu mărirea salariilor!
Ovidiu Dan  

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:39:30 Ora standard a Europei de Est