Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Inginerie românească la nivel înalt

Primim de la dl ing. Farcaș Adrian Ciprian din Oradea

Inginerie românească la nivel înalt

Mă numesc Farcaș Adrian Ciprian. Sunt din Oradea şi am deosebita plăcere de a vă informa că în perioada 21-23.03.2018 voi participa la cea de a XVI-a ediţie a Salonului Internaţional al Cercetării, Inovării şi Inventicii Pro Invent, Cluj-Napoca România, ce se va desfăşura la Sala Polivalentă din Cluj-Napoca.

În cursul anului 2017, am participat la Salonului Internaţional al Cercetării, Inovării şi Inventicii Pro Invent unde am obținut medalia de aur și la Salonul international de inventică Traian Vuia din Timișoara, unde am obținut Marele Premiu al salonului, medalia de aur, premiul special din partea Universitatii Carol Davila, precum și premiul special din partea Universității Politehnice București.
Vă invit să fiți alături de mine la acest salon Pro Invent, unde voi expune brevetele mele de invenție, care se referă la un schimbător de căldură, utilizat în domeniul pompelor de căldură și care aduce o reală îmbunătățire acestor sisteme de încălzire, precum și două brevete în domeniul panourilor solare.
Caracteristicile principale ale schimbătorului de căldură
Capacitatea de expandare în caz de îngheț: astfel se elimină schimbătorul de căldură intermediar utilizat de toți producătorii de pompe de căldură (apa-apa) și scad simțitor costurile de implementare și exploatare, respectiv crește performanța pompei de căldură cu 15-20%; Este confecționat dintr-un material anti aderent care previne formarea depunerilor (apa din foraj poate fi tulbure, cu un conținut ridicat de impurități și poate face depuneri, ducând la colmatarea schimbătoarelor uzuale); Garanția produsului poate fi extinsă până la 20 ani, ținând cont de durabilitatea materialelor din care este confecționat.
Caracteristicile principale ale celor două invenții pentru panouri solare
Panoul solar nepresurizat echipat cu o valvă de joasă presiune pentru prevenirea evaporării agentului termic și evitarea distrugerii tuburilor de sticlă ale panoului solar; Tubul pentru panou solar având o oglindă lipită de suprafața exterioară partea dorsală pentru timpul iernii și partea frontală pe timpul verii, peste care se află aplicat un strat izolator având rolul de a limita pierderile de căldură prin partea dorsală, de a mări capacitatea de capta a radiației solare și de a umbri la nevoie partea expusă la soare în timpul verii.
Invențiile sunt deja aplicate la scară largă în construcția pompelor de căldură și a panourilor solare. Societatea comercială din Oradea pe care o administrez are o experiență de peste 10 ani în producerea, comercializarea și instalarea de sisteme de încălzire cu pompa de căldură, precum și a panourilor solare care utilizează aceste inovații, brevetate de dl ing. Farcaș Adrian.
Așadar brevetele sunt utilizate de peste 10 ani pe piață și au ajuns la maturitate din punct de vedere al testelor și performanțelor.  Astfel, ele pot revoluționa construcția pompelor de căldură și a panourilor solare din întreaga lume, ținând cont că utilizarea pompelor de căldură și a panourilor solare prezintă un trend ascendent în ultimii ani.
Ing. lic. Farcaș Adrian

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:27 Ora standard a Europei de Est