Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bucuria de a dărui

Proiectul „Dăruind vei dobândi”

Bucuria de a dărui

Cotele alarmante ale agresivității fizice, verbale, din rândul populaţiei şcolare, arată că este nevoie să vedem cum putem modela caractere care să valorizeze bunătatea, blândeţea, facerea de bine. Trăim într-o societate care ne-a învăţat multe, am ajuns să avem capete mari, dar adeseori inimi mici.

Poate mai mult ca oricând în zilele noastre, noi în calitate de cadre didactice ar trebui să fim preocupați în a dezvolta anumite trăsături de caracter în elevii noștri. Lumea are nevoie de efortul nostru în acest sens, trebuie doar să ai ochi să vezi nevoile celor din jur și să fii dispus să acționezi.
Pornind de la aceste gânduri ne-am dorit prin proiectul educativ „Dăruind vei dobândi" să sensibilizăm copiii la nevoile celorlalți, să îi conștientizăm că există oameni care suferă, să formăm atitudini de compasiune, milă, dragoste față de semeni și să motivăm la implicare. În acest sens am stabilit un parteneriat cu Școala Gimnazială Nr.1 din Husasău de Tinca și ne-am propus să sprijinim activitatea instructiv educativă desfășurată acolo de către colegii noștri învățători, prin oferirea de rechizite și alte instrumente de lucru.
Proiectul s-a derulat pe parcursul a trei luni și a presupus mai multe activități: vizite, activități de cunoaștere, activități practice, ateliere de lucru, jocuri. Copiii au reușit să interacționeze foarte plăcut unii cu alții și au avut ocazia să povestească, să lucreze împreună și să stabilească prietenii. Elevii școlii noastre „au dobândit" o nouă perspectivă asupra situației lor personale, însoțită de o atitudine de mulțumire. Mulți au fost impresionați de nevoile celor de acolo și au mărturisit că realizează cât de binecuvântați sunt ei prin familiile lor. De aceea, considerăm ca realizate cele mai importante obiective ale proiectului și anume: dezvoltarea personalității elevilor, formarea unor trăsături morale de caracter precum: bunătatea, compasiunea, dărnicia, atitudinea de mulțumire și recunoștința.
Prin dărnicia elevilor și a părinților am reușit pe parcursul celor trei luni să oferim elevilor de la Husasău de Tinca rechizite, hăinuțe, dulciuri, jucării, iar cadrelor didactice trei computere și două imprimante color.
În ultima noastră vizită la Școala de la Husasău de Tinca, am dus copiilor jucării dăruite cu mult drag de către elevii noștri ca semn al prieteniei care s-a legat între ei. De asemenea am reușit să ducem și ultimele două computere achiziționate din donațiile elevilor. Am împărtășit cu elevii și cadrele didactice de acolo impresii și ne-am bucurat de primirea caldă a copiilor. Doamna prof. Camelia Chișe ne-a povestit cât de bucuroși s-au întors elevii de la întâlnirea din decembrie și cât de mult au povestit despre activitățile desfășurate la liceul nostru. De asemenea, din ianuarie au început să folosească la clasă computerul primit și imprimanta color, astfel activitățile devenind mult mai atractive pentru elevi.
Credem că dascălii care sunt în aceste instituții din mediul rural trebuie sprijiniți deoarece fac o muncă excepțională în ciuda faptului că uneori nu au resursele materiale necesare și adeseori nici o colaborare foarte bună cu familiile elevilor. Situațiile financiare precare ale unora dintre aceștia favorizând abandonul școlar.
La final de proiect, putem spune că ne-am realizat obiectivele și suntem mulțumitori lui Dumnezeu pentru rezultatele frumoase obținute. Am dăruit dar am și primit și am înțeles încă o dată că bucuria de a dărui este mai consistentă decât aceea de a primi.
Prof. Ardelean Anca
 
Felicitări, Anca!
Felicitări copiilor și cadrelor didactice de la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea și pentru acest proiect educativ caritabil, cu valențe instructiv-educative multiple, cu valoare umanitară deosebită!
Dumnezeu să vă călăuzească și să vă ajute și în derularea altor proiecte, să vă răsplătească, așa cum numai El știe să o facă, pentru tot ceea ce înfăptuiți nobil pentru copii și comunitate, ca exemple de bune practici în învățământul bihorean!
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Bucuria de a dărui.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:17:37 Ora standard a Europei de Est