Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Un nou proiect (inter)național – „La izvor de folclor”

La Grădinița nr. 28 - Nufărul din Oradea, a fost lansat, vineri,

Un nou proiect (inter)național – „La izvor de folclor”

În prezența inspectorului școlar de specialitate (inst. Voichița Vancu), a reprezentantului C.C.D. Bihor (inst. Rodica Popa) și a partenerilor de proiect, vineri (12 decembrie 2008), la Grădinița nr. 28 - "Nufărul" din Oradea, a fost lansat un nou proiect (inter)național, intitulat „La izvor de folclor”.

În urmă cu mai bine de o lună de zile, vineri (24 octombrie 2008), directorul Grădiniței nr. 28 - "Nufărul" (inst. Cornelia Româneac) a semnat un acord de parteneriat cu o grădiniță din Terzioglu (Turcia), în cadrul proiectului „Împreună în Europa”.
Proiectul „La izvor de folclor” adună sub „umbrela” sa un număr impresionant de parteneri: Grădinița (românească) din Micherechi – Ungaria (cu 60 de copii), Grădinița nr. 36 din Baia Mare (cu 177 de copii), Grădinița nr. 12 din Sighetu Marmației (cu 176 de copii), Grădinița din Ștei (cu 20 de copii) și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea (cu 24 de elevi), Grădinița nr. 28 - "Nufărul"  din Oradea (având 281 de copii).
 Neobișnuit de mare este și numărul activităților programate a se derula pe parcursul unui an (decembrie 2008 – decembrie 2009), cu câte o activitate în fiecare lună. Această primă manifestare (de lansare a proiectului) poartă genericul “Deschide ușa, creștine!”; următoarea: “Portul meu cel românesc” (în luna ianuarie 2009); cea de-a treia activitate: ”De la lume adunate și ’napoi la lume date” (în luna februarie); 4. Sărbători de primăvară – 1 Martie și Ziua mamei (în luna martie); 5. Obiceiuri de primăvară – Lioara, încondeiatul ouălor, “Dodoloaia”, concurs de bătut toaca (în luna aprilie); 6. În vizită la meșteri populari locali – țesutul și olăritul (în luna mai); 7. “Sărbătorim împreună ziua de 1 Iunie” (luna iunie) 8. “În tabere ne străduim artiști pricepuți să fim” (în iulie - august); 9. “Comori ale neamului nostru” (în septembrie); 10. “Cu cântec, joc și voie bună la Toamna orădeană” (în luna octombrie); 11. Festivalul dansului și cântecului popular (în luna noiembrie); 12. “Șezătoare ca-n Bihor” – evaluarea finală (în decembrie 2009).   
„Deschide ușa, creștine!”
Când am deschis ușa grădiniței, am fost primiți de Ionela și Adela cu... două zâmbete „pe portativ”, cu un „brăduleț” și un „Bun venit!” De! Dacă nu eram de - ai casei, poate ne alegeam cu pâine și sare!
În cadrul mesei rotunde, directorul grădiniței, inst. Cornelia Româneac, a prezentat evenimentul, invitații și partenerii, scopul și obiectivele, iar Adela Mioara Horga a trecut în revistă cele 12 activități ale proiectului, prezentând fiecare activitate (în power point), cu data, titlul, subiectul, locul desfășurării...
„Tradițiile populare românești constituie una dintre valorile inegalabile și incontestabile ale poporului român și nu trebuie să lăsăm timpul și evenimentele lumii moderne să ne facă să le uităm. Cântecul, dansul popular, obiceiurile și tradițiile populare au devenit o preocupare tot mai mare a educatoarelor din grădinița noastră. Am remarcat o receptivitate foarte mare a copiilor față de creațiile populare și un impact deosebit pe care spectacolele folclorice îl au asupra familiilor copiilor.
Promovarea tradițiilor și obiceiurilor populare locale constituie una dintre țintele proiectului de dezvoltare instituțională pentru perioada 2008 – 2012, ne-a declarat doamna directoare, motivând astfel alegerea făcută în cazul proiectului de față.
Scopul proiectului pe care tocmai l-am lansat este redescoperirea și promovarea valorilor tradiționale locale prin implicarea cadrelor didactice, a copiilor și familiilor acestora, precum și a tuturor factorilor educaționali în activități specifice”.
„Portul meu cel românesc”
După dezbateri și „recitalul” de colinde (cântate de toți participanții la masa rotundă: inspectori, directori, educatoare și părinți), micii artiști ai grădiniței (îndrumați de educatoarele: Maria Ambro și Camelia Horga, Silvia Guler și Ionela Vancu, Maia Cherloabă și Adriana Tirla), îmbrăcați în straie populare, ne-au încântat cu câteva colinde și obiceiuri de Crăciun. A urmat vizitarea sălilor de grupă, o ieșire în peisajul orădean, la „Lotus” Market  și o recepție oferită de gazdele bune invitaților și partenerilor în stațiunea cu flori de nufăr.
Cea de-a doua activitate din cadrul proiectului „La izvor de folclor” este programată în prima lună a lui 2009.  
Sub genericul „Portul meu cel românesc”, la toate grupele Grădiniței nr. 28 - "Nufărul", vor avea loc activități speciale de cunoaștere a costumului popular bihorean (prin observări, lecturi după imagini și convorbiri) în urma vizitei pe care o vor face în prealabil la Muzeul Þării Crișurilor. Echipa de proiect și-a propus și un schimb de costume populare pentru copii, între grădinițe, în vederea organizării unei parade a portului popular. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un nou proiect (inter)național – „La izvor de folclor”.

Trimite email
duminică, 2 februarie 2025, 00:03:37 Ora standard a Europei de Est