Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități pentru prevenirea violenței domestice

Pentru studenți și liceeni

Activități pentru prevenirea violenței domestice

Fețele violenței, formele de manifestare a acesteia și modalități de prevenire a victimizării au fost dezbătute de polițiștii de prevenire bihoreni cu studenții și liceenii din Oradea.

Miercuri, 7 martie 2018, la Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane din cadrul Universității Oradea, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, împreună cu reprezentanți ai A.N.I.T.P. - Centrul Regional Oradea, în parteneriat cu Universitatea Oradea și Asociația „Lampas", au desfăşurat activităţi de prevenire a violenţei domestice și a traficului de persoane.
Scopul activității, la care au participat peste 100 de studenți orădeni, îl reprezintă creșterea gradului de informare a membrilor comunității cu privire la dimensiunea, incidenţa şi formele de manifestare a violenței în familie, cu privire la instituțiile implicate în gestionarea acestui fenomen, precum și cu privire la drepturile și măsurile prevăzute de lege pentru asigurarea protecției victimelor violenței în familie.
Creşterea gradului de siguranţă al populaţiei în raport cu diverse forme de manifestare a infracţionalităţii reprezintă un obiectiv important al activităţii de prevenire a criminalităţii. Femeile, copiii şi persoanele în vârstă constituie categorii cu un nivel ridicat de vulnerabilitate atât în spațiul public, cât și în mediul intrafamilial.
În cadrul întâlnirilor cu studenţii, poliţiştii bihoreni au distribui Ghidul Siguranței Victimelor Violenței în Familie, realizat pentru susținerea activităților specifice din cadrul acestei campaniei ,,Aripi frânte", adresat persoanelor aflate în dificultate. De asemenea, în cadrul întâlnirii cu studenții orădeni, a fost proiectat filmul documentar „Aripi frânte", care prezintă situația victimelor violenței domestice din România prin câteva cazuri ale unor deținute din Penitenciarul de Femei Târgşor. 
Reprezentanții A.N.I.T.P. - Centrul Regional Oradea au prezentat studenților prezenți date cu privire la fenomenul traficului de persoane, forme de manifestare a acestui fenomen infracțional, modalități de prevenire și drepturile pe care le au victimele acestui gen de infracțiuni.
La finalul activității, polițiștii bihoreni au oferit flori studentelor prezente la activitate, în preambulul Zilei Internaționale a Femeii.
 Tot în cursul acestei săptămâni, tema prevenirii violenței în familie a fost abordată de polițiștii de prevenire bihoreni și în cadrul acțiunilor preventive desfășurate împreună cu elevii unui liceu orădean, sub genericul Fețele violenței. Polițiștii le-au explicat elevilor care sunt semnele care indică o posibilă relație abuzivă, care constituie un semnal de alarmă și, odată identificate, pot preveni victimizarea prin luarea unor măsuri ferme. De asemenea, au fost prezentate măsurile de siguranță care trebuie luate pentru a preveni victimizarea.
Comisar-șef de poliție Ioana Indrieş,
Compartimentul  de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul I.P.J. Bihor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități pentru prevenirea violenței domestice.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:08:13 Ora standard a Europei de Est