Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prietenie fără frontiere

Marți, 6 martie, la Grădiniţa Nr.1 Beiuş

Prietenie fără frontiere

6 martie 2018...o zi deosebită pentru colectivul Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 1 din Beiuș, pentru părinții și copiii care ne trec pragul în fiecare zi.

Unitatea noastră a desfășurat activitatea ,,Mărțișor pentru mama", activitate din cadrul Proiectului educativ regional transfrontalier ,,Prietenia - un dar de preț", sub coordonarea doamnei inspector pentru educație timpurie Fărăianu Nicoleta-Oana, a domnișoarei Gherțan Simina, profesor la Grădinița cu naționalitate română din Micherechi, Ungaria și a doamnei educatoare Benea Ligia, responsabil de proiect.
Cele opt instituții de învățământ implicate în acest parteneriat, și anume: GPP ,,Toldi" Salonta, structura ,,Micul prinț" , Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea, structura GPP Nr. 27, GPP Nr. 1, Beiuș, GPP Nr. 1, Tinca, Școala Gimnazială ,,Urviș de Beiuș", structura GPN Nr. 2 Șoimi, GPN Nr. 1 Urviș, Școala Gimnazială Nr. 2 Talpoș, Grădinița de naționalitate română din Micherechi, Grădinița din orașul românesc Jula, Ungaria, au dorit consolidarea relațiilor de colaborare începute încă din 2015.
Desfășurarea acestui program în parteneriat vine ca răspuns la nevoia educatoarelor din grădinițele partenere de a ne confrunta cu noi provocări în plan profesional, de a ne moderniza stilul de muncă, de a elimina rutina din activitatea zilnică, de a ne forma și perfecționa din punct de vedere profesional.
În aceeași măsură contribuie la satisfacerea setei de cunoaștere  a copiilor și la îmbogățirea experienței lor de viață. Preșcolarul este implicat în viața socială prin apartenența sa la familie, la grupurile de joc și de învățare, dar și prin relațiile specifice pe care le poate stabili cu alte instituții din comunitate.
Exemplele pozitive observate în unitățile implicate au demonstrat că acest proiect a avut multiple valențe educative și a dus la promovarea unei educații de calitate, incluzive, atât pentru copiii din mediul urban și rural cât și pentru copiii din comunitățile românești din afara granițelor țării.
După ce s-a discutat despre semnificația mărțișorului, simbolul primăverii, importanța omagierii tuturor femeilor, oaspeții noștri au avut parte de multe surprize.
Copiii au intonat cântece pentru mama, au pus în scenă piesa de teatru ,,Inimioare inimioare", au dansat în ritm de vals, de bachata, dar și pe ritmuri mai energice care au destins atmosfera în joc și voie bună.
După terminarea programului artistic, educatoarele au fost invitate să participe la confecționarea unor produse precum: mărțișoare din etamină, din paste, din aluat, felicitări și flori din hârtie creponată. Cu aceste lucrări a fost realizată o expoziție.
Considerăm că această activitate, ca și întregul proiect, și-a realizat obiectivele propuse, am avut un schimb de experiență, ne-am consolidat relațiile de prietenie, copiii au participat cu drag, părinții ne-au susținut cu bucurie.
Noi, educatoarele de la Grădinița cu program prelungit Nr. 1 din Beiuș (Alexe Camelia, Goicovici Cristina, Ile Ioana, Magda Mariana, Bercea Florica, Magda Cosmina, Stativă Loredana, Popa Gabriela, Pavel Corina, Rada Ioana, Morar Adriana, Moruț Florina, Iakab Liana, Boldurean Gabriela, Bogdan Florina, Henț Corina), împreună cu domnul profesor Magda Adrian, sub atenta îndrumare a doamnei director prof. Ștefănică Monica, ne-am străduit să le insuflăm copiilor sentimente de prietenie, toleranță, armonie, să învățăm împreună lucruri noi pe care să le aplicăm cu entuziasm în activitatea noastră didactică.
Prof. Iakab Liana-Ramona
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prietenie fără frontiere.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:19:28 Ora standard a Europei de Est