Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Suntem colegi și putem fi prieteni”

Ieri, la L.P.S. „Bihorul” Oradea, proiectul educațional

„Suntem colegi și putem fi prieteni”

Prin statornicirea unor relații de colaborare între dascăli și elevi din școli diferite se urmărește atât o apropiere sufletească normală între colegi de generație cu preocupări comune, cât și creșterea randamentului și eficienței actului educațional, demers urmărit și scontat în procesul didactic.

 Pe aceste coordonate se înscrie și proiectul educațional „Suntem colegi și putem fi prieteni” demarat ieri (vineri, 12 decembrie 2008), la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” din Oradea, între elevii din cele patru clase ale ciclului primar de la liceul gazdă și elevii a trei clase primare de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea.
Pe perioada unui an (decembrie 2008 - noiembrie 2009), cei 120 de elevi și șapte cadre didactice și-au propus să desfășoare nu mai puțin de opt activități comune extracurriculare: acțiuni de educație nonformală, activități practice, ecologice, excursii, vizionarea unui spectacol de teatru (de păpuși), ateliere de lucru, întreceri sportive și program artistic...
Vineri, partenerii de proiect au purces la o cunoaștere reciprocă în direct, întărită și prin intermediul unor imagini derulate pe ecran, au făcut schimb de simboluri și atenții, iar în final, artiștii au pregătit momentul de interacțiune la un pahar de suc (sportivii au colindat, iar partenerii au dansat).
Coordonatorii proiectului educațional sunt inst. Georgeta Susa și prof. Korodi Ibolya - consilier educativ, de la L.P.S. „Bihorul” și inst. Carmen Nica și prof. Zoia Ciogu – consilier educativ, de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11. Echipa de proiect cuprinde însă o armată întreagă, nu mai puțin de 120 de elevi și șapte cadre didactice (patru clase de la liceul „Bihorul”: clasa I, înv. inst. Georgeta Susa, a II-a, înv. inst. Dorina Nicolau, a III-a, înv. Lucreția Filip și a IV-a, înv. inst. Dorina Dulău, precum și trei clase de la școala nr. 11: clasa a II-a, înv. Tereza Ilisei, a III-a, înv. inst. Carmen Nica și a IV-a, înv. inst. Monica Vașadi).
Dincolo de relațiile de colaborare care urmăresc legarea de prietenii între copii și dascăli, toleranță și respect reciproc, proiectul se va finaliza cu albume foto, portofolii și o revistă a prieteniei, produse girate de coordonatorii de proiect, consilierii educativi, dar și de directorii celor două școli partenere, prof. Dan Constantin Matei – L.P.S. „Bihorul” și prof. Nicolae Marc – Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea. (Ov. DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Suntem colegi și putem fi prieteni”.    

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:23:10 Ora standard a Europei de Est