Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Dă-mi mâna, prietene!”

Proiect educațional internațional la Grădinița nr. 42 - Maria” din Oradea

„Dă-mi mâna, prietene!”

Într-o Europă unită, copiii și dascălii sunt primii care își dau mâna în numele prieteniei și bunelor practici, urmărind același scop, parcurgând aceleași căi pentru o apropiere sufletească menită să cimenteze relațiile lor de colaborare și dezvoltare profesională. Cu aceste gânduri, a fost demarat luna trecută proiectul internațional „Dă-mi mâna, prietene!” dintre Grădinița nr. 42 - „Maria” din Oradea și Grădinița (românească) din Micherechi (Ungaria).

După o vizită prealabilă a echipei de proiect la Micherechi, ieri (vineri, 12 decembrie 2008), partenerii din Ungaria au venit la Oradea pentru prima activitate de proiect, fiind primiți după obiceiul strămoșesc cu pâine și sare, și cu inima deschisă.
„Parteneriatul nostru este întâi de toate o întâlnire frățească între români despărțiți geografic de o frontieră. Avem același scop profesional, urmărim aceleași obiective educaționale, fiind cuprinși de aceleași simțăminte”, ne-a declarat Viorica Indrea, directorul Gădiniței nr. 42  – „Maria”.  
Așadar, o reniune profesională de suflet între dascăli care vorbesc aceeași limbă, chiar dacă trăiesc în țări diferite.
Vizitând grădinița, educatoarele Angela Pușcar, Aurica Martin, Maria Janc, Nyari Tunde, Maria Perdi și directoarea Florica Ruja au făcut cunoștință cu educatoarele și copiii, au văzut condițiile și atmosfera în care se învață și au admirat lucrările realizate de copii, precum și materialele didactice expuse, toate alcătuind oglinda și cartea de vizită a unității de învățământ. În grupa inițiatoarei de proiect (Mariana Pater), copiii le-au prezentat oaspeților un fragment din Viflaim, suficient ca să-i sensibilizeze și să-i pregătească pentru masa rotundă.
La reuniunea profesională ce a urmat, au participat nu doar membrii echipei de proiect (Mariana Pater, Elena Negrău și Rekași Paula), ci și celelalte cadre didactice (Sanda Maria Popa, Delia Coste, Mariana Bocșe, Ileana Petruș, Condoroș Rodica, Maria Orban, Senta Cucu, Mariana Micorici, Angela Erdeli, Lenuța Vidican și Lucreția Sabău), în frunte cu doamna directoare, Viorica Indrea. În ton cu tema și spiritul apropiatelor Sărbători ale Crăciunului, la reuniune a fost invitată și o colegă de breaslă de la Grădinița nr. 51, educatoarea Antoanela Ferche Buțiu, pentru darul și harul său într-ale cântatului. Antoanela a scos din lada cu zestre câteva colinde tradiționale, pe care le-a picurat în sufletul auditoriului.
Gazda bună și-a omenit oaspeții, dar a ținut să le ofere și niște simboluri ale prieteniei care să le reamintească mereu de acest proiect. Din locurile de baștină, doamna Viorica Indrea le-a adus „câțiva pumni de țărână, luați de străbuni din Munții Apuseni, amestecați cu dragoste și dor pentru a alina jalea”, dându-le forma unor oale, ulcele și ulcioare pe roata olarului.
„Îndrăznesc să vi-i dăruiesc (acei pumni de țărână metamorfozată) drept mărturii ale trecerii domniilor voastre prin casa noastră. În numele meu personal și al colectivului pe care îl reprezint, permiteți-mi să vă adresez de pe-acum, de Sfântul Crăciun, româneasca urare: „Pace-n casă,/ Multe bucate pe masă,/ Bucurie, spor în toate,/ Suflete minunate,/ Crăciun fericit!”
E de prisos să vă spunem care a fost impactul. Roadele însă se văd și se culeg în timp.
Pe agenda proiectului sunt cuprinse încă trei acțiuni (Tradiții și obiceiuri de Sfintele Paști, 9 Mai – Ziua Europei, 1 Iunie – Ziua copilului. Să o sărbătorim împreună!).
Produsele proiectului (lucrările confecționate de copii, CD-ul, albumul și alte materiale) vor vorbi peste ani despre proiectul educațional și prietenia statornicită prin cei mai buni ambasadori ai noștri, copiii și dascălii lor. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Dă-mi mâna, prietene!” 

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 18:09:14 Ora standard a Europei de Est