Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un deceniu de călătorii prin galaxia lecturii

La Şcoala Gimnazială Nr. 11

Un deceniu de călătorii prin galaxia lecturii

Cercul de lectură Călător în galaxia lecturii de la Şcoala Gimnazială Nr. 11, Oradea, a ajuns la un deceniu de activitate.

Ca să marcăm evenimentul, am organizat întâlnirea cerchiştilor din februarie 2018, într-o atmosferă festivă. Pe parcursul întregii săptămâni care a precedat aniversarea, elevii au fost invitaţi să-şi noteze impresiile în legătură cu activitatea lor la cerc, pe postituri, pe care le-am aşezat pe un panou la intrarea în sala de lectură a bibliotecii şcolare. Astfel, am aflat, deşi bănuiam (!) că tuturor le place să participe la întâlnirile cerchiştilor - atmosfera plăcută, ineditul, posibilitatea de a vorbi liber despre cărţile citite, schimbul de impresii, exerciţiile de scriere creativă, lectura unor fragmente incitante din noile apariţii editoriale... Îmi place foarte mult la cerc, învăţ lucruri interesante ... este o experienţă nouă şi frumoasă - mărturiseşte Şchiopu Lavinia, cls. a V-a C.
Ne-am amintit cu ajutorul unor fotografii adunate pe parcursul anilor, de generaţiile de elevi care s-au îmbarcat şi au călătorit prin lumea cărţilor alături de coordonatorii cercului - prof. Şaitoş Alina, actualmente director al şcolii noastre, prof. Checicheiş Sanda şi bibliotecar Lup Mariana. Zeci de evenimente pregătite, conform calendarului cultural, pe care d-na bibliotecară îl pune la dispoziţia elevilor lună de lună, jurnale de lectură - impresii în urma lecturilor individuale, prezentări de carte în pas cu noutăţile editoriale, în principal de la Ed. Art şi nu numai, creaţii proprii, concursuri de creaţie literară, exersarea competenţei de literaţie, jocuri de rol, dramatizări - sunt câteva exemple  din tematica diversă a acestor ateliere de scriere şi lectură.
După momentul de nostalgie..., conform obiceiului cercului, am marcat evenimentul cultural al lunii - februarie 2018 - 110 ani de la naşterea scriitorului Geo Bogza, de care se ocupă d-na bibliotecară. Din calendarul cultural al lunii, alegem întotdeauna unul potrivit nivelului de vârstă al cerchiştilor. Geo Bogza este un autor care se regăseşte în curriculumul  gimnazial, deci informaţii în plus despre biografia sa sunt bine-venite.
Şi pentru că lectură şi scriere sunt condiţionate de limbă, nu se putea să nu sărbătorim şi limba noastră dulce, fiind 21 februarie - Ziua limbii materne; am invitat la cerc şi elevi de la secţia maghiară pentru a ne prezenta câteva informaţii despre formarea şi evoluţia limbii maghiare, fragmente din creaţiile scriitorilor Petofi Şandor şi Arany Ianoş, ale căror portrete le-au şi creionat pe un poster. În paralel, s-a evidenţiat pe scurt, procesul de formare al limbii române, fragmente din lirica eminesciană, deoarece creaţia literară reprezintă cea mai înaltă culme pe care o atinge limba în desăvârşirea ei.
Surpriza exerciţiului creativ a constat în redactarea unor cvintete pe tema cercului - aniversare respectiv a limbii. În urma procesului creativ, pe grupe, au rezultat câteva încercări  literare ale micilor scriitori:
Limba
Frumoasă şi minunată
Vorbind, exprimând, ascultând
Spusă cu multă bucurie
Duioasă.
        (Puşcaş Daria, cls a VII-a, D)
 
Limba
Frumoasă şi unică
Cântând, vorbind şi ascultând
Armonioasă, fermecătoare, dulce şi eternă
Bijuteria cea mai scumpă
              (Şchiopu Lavinia, cls a V-a, C)
 
Cercul de lectură
Interesant, incitant
Schimbând impresii despre cărţi
Armonie, bucurie, pasiune
Incântare.
      (Boţoc Luca, cls. a VI-a, D)
 
Limba română
Frumoasă, dulce , armonioasă
Incântă, farmecă,
Păstrată cu sfinţenie din străbuni
ARMONIE
      (creaţie de grup)
În jurnalul de lectură am mai consemnat şi câteva impresii despre ultimele cărţi citite;
Raina Telgemeier - Zâmbeşte, o carte în benzi desenate, despre care Daria din cls.  a VII-a, ne-a mărturisit că a citit-o într-o oră, ... nu a putut să o lase din mână; mai nou, textul modal prinde foarte bine la copii.
 Inimă de cerneală - Cornelia Funke: o carte interesantă, deoarece personajul Mo poate da viaţă personajelor din cărţi. Mo are o fiică pe nume Meggie, care a preluat acest dar, ea având 12 ani. Titlul mi se pare ingenios deoarece Mo a scos dintr-o carte de benzi desenate, o armată de tâlhari medievali, în frunte cu liderul lor, Capricorn. În aceste circumstanţe, Meggie trebuie să-şi pună talentul la încercare, nevoită să îşi salveze tatăl; va reuşi chiar dacă graniţa dintre lumea ei reală şi cea a cărţilor nu e prea stabilă. O recomand  tuturor celor care sunt captivaţi de lecturile palpitante. (Antonia Beltechi, cls. VI-a D).
Povestea slujitoarei - Margaret Atwood: personajul principal, Offred, a avut cândva o viaţă normală dar e obligată să devină slujitoare, pierzându-şi copilul şi familia; cartea descrie America în viitor; m-a impresionat ambiţia acestei femei care luptă pentru a-şi revedea familia. (Laboş Carina, cls. a VI-a, D).
Până la o nouă întâlnire ... spor la citit!
Prof. Checicheiş Sanda
Bibl. Lup Mariana
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un deceniu de călătorii prin galaxia lecturii.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:44:27 Ora standard a Europei de Est