Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Vășcăuța” – revista școlii „Nicolae Bogdan” din Vașcău

Reviste școlare

„Vășcăuța” – revista școlii „Nicolae Bogdan” din Vașcău

Profesoara de română Liliana Laza, de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bogdan” din Vașcău (actualul director al școlii) este unul dintre cele mai îndrăgite cadre didactice din școală, chiar dacă este exigentă cât zece!
Sinceră și deschisă, un om de acțiune și de cuvânt, sufletistă și pasionată de tot ceea ce poate să constituie un bun câștigat în procesul instructiv-educativ, profesoara cucerește cu vorba și cu inima, deopotrivă.

Cu ani în urmă, i-a înnebunit pe „cincirei” (elevii clasei a V-a cărora le era și diriginte). Le-a sucit mințile, îndemnându-i să compună, să creeze tot ce puteau ei la acea vârstă, cu mintea „zurdalnică” și sufletul mare.
Luna trecută, a pus la cale o revistă a școlii, din care vă prezentăm, astăzi (joi, 11 decembrie), primul număr (numărul din noiembrie 2008).
„Și pe la noi trece Europa”
 Încă de pe copertă, aflăm că și pe la Vașcău trece Europa...
„Avem toate atribuțiile unei școli europene: internet, calculatoare de ultimă generație, săli de clasă curate și încălzite, profesori calificați, dăruiți trup și suflet menirii lor. Un mediu stimulativ, jovial, aflat sub imperiul bunei înțelegeri - iată coordonatele esențiale ale muncii din instituția noastră.
Fără modestie, putem afirma cu multă convingere, elevi și profesori, că prin școala noastră trece Europa!!!” (scrie prof. Carmen Ifrim)
,,A sosit timpul să transmitem mai departe bogăția sufletească, tezaurul de simțire și crezul profesional pus în slujba modelării elevilor noștri. Pornind de la acest nobil obiectiv, am hotărât să construim prin această revistă o punte informativă între școală și comunitatea orașului, o oglindă a muncii educative a cadrelor didactice.” (susține directorul școlii, prof. Liliana Laza)
Numărul 2 – în 19 decembrie
În paginile „Vășcăuței”, elevii scriu despre emoțiile pe care le încearcă la susținerea tezelor cu subiect unic, despre cabinetul de informatică, sărbătoarea de Halloween, simbolurile Franței, semnificația celor mai frecvente nume de persoane...
„Poeților” școlii le sunt prezentate creațiile într-o pagină specială, iar cititorii sunt îndemnați să găsească soluția... și să participe la un nou concursul național, organizat de Asociația Media Kinder.
Numărul 2 al revistei „Vășcăuța” este programat să apară vineri, 19 decembrie 2008, când toți elevii școlii îl vor aștepta cu mult drag pe Moș Crăciun. (Ov.D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:02 Ora standard a Europei de Est