Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Peste 7 milioane de euro din fonduri europene pentru proiecte legate de educație

Trei domenii importante vizate de proiectele de investiții

Peste 7 milioane de euro din fonduri europene pentru proiecte legate de educație

Primarul Ilie Bolojan a prezentat în conferinţa de presă de luni, 26 februarie 2018, trei domenii importante vizate de proiectele de investiții pe care municipiul le are în vedere: dezvoltarea învățământului profesional și tehnic, reabilitarea școlilor gimnaziale, construirea unor grădinițe noi, precum și extinderea unora deja existente, toate aceste investiții urmărind crearea unor condiții mai bune pentru desfășurarea învățământului în municipiul Oradea.

În ceea ce privește dezvoltarea învățământului profesional și tehnic, au fost prezentate două proiecte de investiții a căror finanțare se va realiza prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Aceste proiecte vizează reabilitarea și echiparea infrastructurii Colegiului Tehnic Mihai Viteazul și Colegiului Tehnic Traian Vuia.
Principalele acţiuni propuse prin proiectul privind reabilitarea Colegiului Tehnic Mihai Viteazul sunt: reabilitarea sistemului termoizolant al clădirilor, achiziția unor dotări de atelier și laboratoare cu infrastructură educațională specifică, reabilitarea instalațiilor de apă-canal și de forță. Suma estimată pentru această investiție este de aproximativ 1,1 milioane de euro + TVA, iar durata de execuție este de doi ani.
Reabilitarea Colegiului Tehnic Traian Vuia cuprinde lucrările de reabilitare a internatului și a atelierelor, dotarea cu echipamente specifice activității și reabilitarea instalațiilor electrice și de forță. Suma prevăzută pentru această investiție este de aproximativ 500.000 de euro + TVA, iar durata de realizare este de un an.
Un alt proiect important este reabilitarea integrală a Școlii Gimnaziale Nr. 11 de pe Str. Moldovei, unde toate corpurile de clădire urmează să fie reabilitate, inclusiv sala de sport. Lucrările vor include împrejmuirea și asfaltarea terenului și refacerea integrală a tuturor instalațiilor electrice, sanitare și termice. Suma prevăzută este de 2,25 de milioane de euro + TVA, iar durata lucrărilor este estimată la 18 luni.
O a treia categorie de investiții din fonduri europene pe partea de educație este investiția în creșe și grădinițe.
„Ne propunem să construim două grădinițe noi și de asemenea să extindem trei grădinițe cu spații atât pentru creșe cât și pentru grădinițe", a declarat Ilie Bolojan.
Astfel vor fi construite două grădinițe noi: una pe Calea Clujului, în perimetrul Școlii Ioan Slavici, pe Str. Delfinului și una mai mare, cu șase grupe în Parcul Industrial de pe Șoseaua Borșului. 
Grădinița Nr. 28 din cartierul Nufărul se va extinde cu trei grupe la parter și patru la etaj. În cartierul Rogerius, Grădinița Nr. 53 de pe Str. Călugăreni se va extinde cu trei grupe, iar Grădinița Nr. 54, cu patru grupe.
„Toate aceste lucrări sunt propuse a se derula în următorul un an și jumătate, iar suma totală propusă pentru educație, pentru aceste investiții pe care vi le-am prezentat se ridică la 7,3 milioane de euro+TVA. Toate aceste investiții urmează să fie finanțate din bani europeni", a precizat Ilie Bolojan. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:05 Ora standard a Europei de Est