Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vizita partenerilor de la grădinițele din Komadi - Ungaria

Colectivul Grădiniței nr. 28 - Nufărul

Vizita partenerilor de la grădinițele din Komadi - Ungaria

Un grup de 16 educatoare de la cele cinci grădinițe din orașul Komadi (Ungaria) s-a aflat, astăzi (miercuri, 10 decembrie 2008), în vizită la partenerii de proiect de la Grădinița nr. 28 - "Nufărul" din Oradea.

Cunoașterea obiceiurilor și tradițiilor locale
Proiectul de parteneriat dintre Grădinița nr. 28 - "Nufărul" din Oradea și cele cinci grădinițe din orașul Komadi se află în cel de-al treilea an de derulare. A început cu o tematică ecologică de cunoaștere și protecție a mediului, iar din cel de-al doilea an, partenerii de proiect au trecut la cunoașterea obiceiurilor și tradițiilor locale. În fiecare an, partenerii și-au făcut vizite reciproce, ocazii cu care au avut loc schimburi de experiență, pentru cunoașterea particularităților sistemului național de educație, a obiceiurilor și tradițiilor locale.
Orădenii au fost în vizită la partenerii lor de proiect din orașul Komadi în octombrie 2007.
Prezentarea grădiniței, un obicei tradițional local și masă rotundă
Trecând în revistă toate cele zece grupe ale grădiniței, oaspeții au luat pulsul activităților aflate în desfășurare, iar în unele grupe au asistat la adevărate momente artistice: versuri și cântece în limba engleză, colinde tradiționale și obiceiuri de Crăciun. Chiar dacă grădinița nu are secție maghiară, un grup de copii i-a surprins plăcut vorbindu-le și cântându-le ungurește. Alții le-au ofere felicitări confecționate de ei. În grupa mare, copiii educatoarelor institutoare Ionela Vancu și Silvia Guler le-au prezentat un obicei de Crăciun - mersul cu capra, iar dănțăușii grupei, îmbrăcați în costume populare tradiționale, le-au reținut atenția cu o polcă din Bihor (de pe Crișul Repede).
A urmat masa rotundă, cu tema „Tradiții și obiceiuri de Crăciun”. În deschidere, a fost prezentat un filmuleț, tot pe tema parteneriatului, iar Ionela le-a vorbit despre obiceiul mersului cu capra în Bihor.
În programul zilei, gazdele au mai planificat audierea unui recital de colinde la catedrala Biserica cu lună, prezentat de corul catedralei, precum și vizitarea unor monumente cultural-turistice din centrul municipiului Oradea.
Gazdele le vor întoarce vizita în primăvară, de Sfintele Sărbători de Paști. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vizita partenerilor de la grădinițele din Komadi - Ungaria.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:35:01 Ora standard a Europei de Est