Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Propuneri de modificare a proiectului de lege privind asociațiile de proprietari

Viceprimarul Mircea Mălan a prezentat

Propuneri de modificare a proiectului de lege privind asociațiile de proprietari

Viceprimarul Mircea Mălan a susținut vineri, 23 februarie 2018, o conferință de presă în cadrul căreia a vorbit despre amendamentele aduse Proiectului de lege privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condomeniilor, de către Comisia mixtă formată la nivelul municipiului Oradea și formată din reprezentanții asociațiilor de proprietari și reprezentanți ai municipalității.

Senatul a adoptat un proiect de lege privind asociațiile de proprietari
,,La sfârșitul anului trecut, Senatul României a adoptat tacit un proiect de lege privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condomeniilor. Acest proiect de lege schimbă destul de mult perspectiva asupra a ceea ce trebuie să se întâmple în cadrul asociațiilor de proprietari. El conține unele modificări care din punctul nostru de vedere sunt binevenite, dar conține și propuneri care ar îngreuna sau chiar ar face imposibilă funcționarea asociațiilor de proprietari, pentru că să nu uităm 2/3 din populația orașului locuiește la bloc", a spus viceprimarul Mircea Mălan în deschiderea conferinței de presă.
Ca urmare, Primăria Oradea a trimis prin e-mail, la începutul acestei luni,  proiectul de lege, așa cum a fost el adoptat de Senat, tuturor președinților și administratorilor celor 486 de asociații de proprietari din Oradea în vederea analizării.
Comisia mixtă a formulat 20 de amendamente la proiectul de lege
Au urmat mai multe întâlniri cu reprezentanții asociațiilor de proprietari, după care s-a constituit o Comisie mixtă formată din 11 persoane:  nouă reprezentanți ai mai multor asociații de proprietari din Oradea și trei reprezentanți ai Primăriei Oradea. Reprezentanții Primăriei Oradea sunt: viceprimarul Mircea Mălan, consilier Mariana Tiurbe - Biroul Asociații de proprietari și consilier Mirela Bugle - Biroul Asociații de proprietari.
Reprezentanții asociațiilor de proprietari, membri ai Comisiei Mixte care au fost prezenți la conferința de presă de ieri sunt: Bealcovschi Mariana - președinte, Grosu Anamaria - administrator la mai multe asociații de proprietari, Șerban Angela - administrator, Ile Cristian - administrator la mai multe asociații de proprietari, Dan Șah Laurențiu - președinte, Julea Ramona - administrator la mai multe asociații, Abrahan Gelu - administrator și președinte și Daniela Sfârlea - administrator.
În urma discuțiilor purtate la întâlnirile care au avut loc în perioada 12-14 februarie, au fost formulate 129 de propuneri de modificare a proiectului de lege privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari. Aceste propuneri au fost analizate punct cu punct de către comisia formată, iar în final s-a adoptat un document comun cu 20 de propuneri de modificare a proiectului de lege. Acestea au fost deja trimise către Asociația Municipiilor din România căreia i se cere sprijinul în adoptarea acestor amendamente.
Considerații privind aspectele legislative
Până acum, o proprietate/un apartament se înstrăina, fie prin vânzare simplă, fie printr-o hotărâre judecătorească, fără ca asociația de proprietari să aibă posibilitatea de a recupera sumele pe care le datora vânzătorul asociației.
„Multe dintre apartamentele ale căror proprietari aveau datorii au fost înstrăinate către alte persoane, persoane care nu mai aveau obligația de a plăti datoria care i-a revenit fostului proprietar, iar sarcina acoperirii acestui prejudiciu rămânea pe umerii celorlalți proprietari, care practic au fost de buna credință. În acest proiect de lege se prevede că atât la vânzarea voluntară, cât și la vânzarea silită, operațiunea nu e valabilă dacă nu se face dovada achitării datoriilor către asociația de proprietari și către ceilalți furnizori de servicii", a explicat viceprimarul Mircea Mălan.
O altă reglementare binevenită este cea prin care administratorul sau președintele asociației de proprietari este obligat să solicite notarea în Cartea Funciară a debitelor care sunt mai mari de 3.000 de lei și mai vechi de 3 luni.
,,Aici propunerea Comisiei mixte formată la nivelul municipiului Oradea a fost ca suma respectivă să fie de 2.000 de lei, tocmai pentru că odată notată în cartea funciară o astfel de datorie, ea devine opozabilă pentru oricine dorește să cumpere sau pentru oricine dorește încheierea unui alt tip raport juridic cu acel imobil. Este deci o protecție suplimentară", a completat viceprimarul Mălan.
Alte amendamente formulate de Comisia Mixtă privesc simplificarea constituirii adunării generale a asociației de proprietari.
O propunere importantă este și cea care privește adăugarea unei noi condiții pe care trebuie să o îndeplinească administratorul de bloc, respectiv aceea de a prezenta un certificat fiscal. În acest moment, atestatul pentru administratorul de bloc se va emite în baza următoarelor documente: certificatul de calificare profesională pentru ocupaţia de administrator de condomenii; cazierul judiciar care să ateste că nu a suferit nicio condamnare, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracţiune de natură economică-financiară și dovada poliţei de asigurare de răspundere civilă profesională. Această cerinţă este necesară întrucât există posibilitatea ca persoanele juridice care se atestă să înregistreze datorii fiscale.
Viceprimarul Mircea Mălan a mulțumit tuturor reprezentanților asociațiilor de proprietari pentru prezența lor în cadrul conferinței de presă, dar și pentru deschiderea și implicarea de care au dat dovadă pentru realizarea acestui document, al cărui principal scop este stabilirea unei stări de normalitate în desfășurarea activității asociațiilor de proprietari.
Tot în cadrul conferinței de presă de, viceprimarul Mircea Mălan a vorbit despre intenția Primăriei Oradea de a depune o cerere de finanțare pentru reabilitarea termică a 46 de blocuri din municipiu. Acestea vor fi reabilitate pe fonduri europene, diferența fiind reprezentată de contribuția  asociațiilor de proprietari - 25% și de contribuția Municipiului Oradea. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:02 Ora standard a Europei de Est