Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Triplu eveniment cu parfum european

Joi, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea

Triplu eveniment cu parfum european

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea a fost ieri, 22 februarie 2018, scena unui triplu eveniment cu parfum european.

Începând cu ora 11.00, s-a spus povestea parteneriatului strategic „Valuing play", implementat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, în cadrul Programului Erasmus+, KA2. Proiectul, finanțat de Comisia Europeană în perioada 2015-2017, a ajuns la final. Echipa de proiect a marcat acest moment printr-o Conferință de diseminare a produselor finale ale proiectului: o colecție DVD de jocuri; un e-book cu jocuri și cartea ,,Jocuri și scenarii". Cel mai important dintre produse, cartea „Jocuri și scenarii" este editată în limba română prin Editura Casei Corpului Didactic - Didactica Militans, sub coordonarea a trei cadre didactice: Teodora Pantazi și Carmen Ilisie, coordonatorii proiectului și Anca Tirla. Acest produs este o sinteză a tuturor produselor realizate de cele patru instituții partenere din Letonia, Italia, Macedonia și România pe parcursul celor doi ani de proiect, având ca scop dezvoltarea unui set de resurse în vederea integrării dramei și a jocului scenic în procesul educațional timpuriu. Cartea conține: un capitol cu jocuri, format din 128 de jocuri, structurate pe șapte categorii: jocuri de încălzire; jocuri dramatice; jocuri de imaginație și improvizație; jocuri de colaborare; jocuri de mişcare; jocuri de dezvoltare personală și jocuri de dezvoltare a limbajului; un capitol cu scenarii, care conține 10 povești populare, pregătite pentru a fi puse în scenă și o cercetare privind impactul proiectului asupra grupului țintă. Prezentarea cărții s-a dorit a fi un moment inedit, realizat prin experimentarea propriu-zisă a jocurilor prezentate în carte, alături de Mascota Leu și vizionarea unor secvențe din scenariile propuse, prezentate de micii actori din grupul țintă. La final, d-na prof. metodist CCD Maria Hulber a făcut o scurtă recenzie a cărții, apreciind inițiativa unui produs educațional util în practica de zi cu zi. Au participat la eveniment directori de instituții, responsabili și coordonatori de proiecte, reprezentanți ai diferitelor instituții din județ, care au primit câte un exemplar din această carte pentru biblioteca instituției lor, pentru o cât mai amplă răspândire a informației. Activitatea de lansare a cărții a continuat cu un ultim workshop desfășurat în contextual acestui proiect, al 22-lea, în care elevii din grupul țintă și invitații lor: tinerii de la Asociația Down Oradea și Asociația SOS Autism Bihor au jucat și s-au jucat împreună.
O altă poveste
De la ora 12.00, o altă poveste...un nou început. Protagonista noii povești este Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim care a organizat Conferința de lansare a parteneriatului strategic Erasmus+, KA2 "DysTRANS - Facilitarea tranziției elevilor dislexici din ciclul primar în ciclul gimnazial". Proiectul, finanțat de Comisia Europeană, este coordonat de Local Authority of Education of Istanbul - Turcia, în parteneriat cu instituții și organizații (școli, asociații profesionale, inspectorate școlare, centre de resurse) din: Turcia, Bulgaria, Portugalia, Polonia, Italia și România. Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim va implementa proiectul în România în perioada 2017-2019, sub coordonarea prof. Teodora Pantazi având ca parteneri locali: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, reprezentat la eveniment de dl inspector pentru proiecte și programe comunitare prof. Florin Negruțiu; Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională  Bihor, reprezentat în acest context de prof. Csilla Simo-Ritter, coordonatorul Comisiei interșcolare a logopezilor; Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, reprezentată de doi vechi colaboratori ai asociației: conf. univ. dr. Karla Barth, decanul facultății și conf. univ. dr. Daniela Roman de la Departamentul de Psihologie al facultății și nu în ultimul rând, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, gazda evenimentului, reprezentat de d-na director adjunct Silvia Ficuț.
Scopul proiectului este elaborarea și testarea unor instrumente de lucru care să faciliteze tranziția elevilor cu tulburări de învățare (dislexie, disgrafie, dispraxie, discalculie) din ciclul primar în ciclul gimnazial, parcurgând mai multe etape, care se vor constitui în produsele finale ale proiectului.
1.Analiza situației din țările partenere: România, Turcia, Bulgaria, Portugalia, Polonia și Italia, privind problemele specifice cu care se confruntă elevii cu tulburări de învățare în perioada tranziției.
2.Elaborarea unui Kit/Set de instrumente de facilitare a tranziției, care va conține: 1). Elaborarea unui Check list/Listă de verificare pentru identificarea punctelor tari și a punctelor slabe ale elevilor cu tulburări de învățare în perioada tranziției, sarcină coordonată de Asociația CES la nivelul parteneriatului European 2).Elaborarea unor protocoale de intervenție, bazate pe cele mai bune practice din țările partenere 3).Elaborarea unui Ghid pentru profesori 4). Elaborarea unui Ghid pentru părinți 5). Implementarea unui studiu pilot pentru verificarea eficienței Kit-ului.
Pe parcursul acestui proiect, membrii echipei de proiect și reprezentanți ai organizațiilor partenere vor participa la șase vizite de proiect și 15 vizite de studiu în instituțiile partenere din Europa.
Toți participanții la evenimentul de lansare au salutat inițiativa unui proiect pe o temă atât de actuală și necesară și și-au manifestat sprijinul și încrederea în obiectivele și produsele sale finale.
O sesiune de diseminare a proiectelor europene
Și pentru că întotdeauna e loc și de alte povești, de la ora 13.00, echipele celor două proiecte Erasmus+ de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea și Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim au organizat o sesiune de diseminare a proiectelor europene, la care au participat coordonatori de proiecte din tot județul: Oradea, Ștei, Sâniob, Marghita, Popești, împărtășind din experiențele acumulate în cadrul a 15 proiecte europene derulate în  instituțiile lor, dar și colegi dornici să învețe și să aplice proiecte în viitor.
Coordonator proiecte,
Teodora Pantazi
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Triplu eveniment cu parfum european.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:53 Ora standard a Europei de Est