Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Triplu eveniment cu parfum european

Joi, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea

Triplu eveniment cu parfum european

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea a fost ieri, 22 februarie 2018, scena unui triplu eveniment cu parfum european.

Începând cu ora 11.00, s-a spus povestea parteneriatului strategic „Valuing play", implementat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, în cadrul Programului Erasmus+, KA2. Proiectul, finanțat de Comisia Europeană în perioada 2015-2017, a ajuns la final. Echipa de proiect a marcat acest moment printr-o Conferință de diseminare a produselor finale ale proiectului: o colecție DVD de jocuri; un e-book cu jocuri și cartea ,,Jocuri și scenarii". Cel mai important dintre produse, cartea „Jocuri și scenarii" este editată în limba română prin Editura Casei Corpului Didactic - Didactica Militans, sub coordonarea a trei cadre didactice: Teodora Pantazi și Carmen Ilisie, coordonatorii proiectului și Anca Tirla. Acest produs este o sinteză a tuturor produselor realizate de cele patru instituții partenere din Letonia, Italia, Macedonia și România pe parcursul celor doi ani de proiect, având ca scop dezvoltarea unui set de resurse în vederea integrării dramei și a jocului scenic în procesul educațional timpuriu. Cartea conține: un capitol cu jocuri, format din 128 de jocuri, structurate pe șapte categorii: jocuri de încălzire; jocuri dramatice; jocuri de imaginație și improvizație; jocuri de colaborare; jocuri de mişcare; jocuri de dezvoltare personală și jocuri de dezvoltare a limbajului; un capitol cu scenarii, care conține 10 povești populare, pregătite pentru a fi puse în scenă și o cercetare privind impactul proiectului asupra grupului țintă. Prezentarea cărții s-a dorit a fi un moment inedit, realizat prin experimentarea propriu-zisă a jocurilor prezentate în carte, alături de Mascota Leu și vizionarea unor secvențe din scenariile propuse, prezentate de micii actori din grupul țintă. La final, d-na prof. metodist CCD Maria Hulber a făcut o scurtă recenzie a cărții, apreciind inițiativa unui produs educațional util în practica de zi cu zi. Au participat la eveniment directori de instituții, responsabili și coordonatori de proiecte, reprezentanți ai diferitelor instituții din județ, care au primit câte un exemplar din această carte pentru biblioteca instituției lor, pentru o cât mai amplă răspândire a informației. Activitatea de lansare a cărții a continuat cu un ultim workshop desfășurat în contextual acestui proiect, al 22-lea, în care elevii din grupul țintă și invitații lor: tinerii de la Asociația Down Oradea și Asociația SOS Autism Bihor au jucat și s-au jucat împreună.
O altă poveste
De la ora 12.00, o altă poveste...un nou început. Protagonista noii povești este Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim care a organizat Conferința de lansare a parteneriatului strategic Erasmus+, KA2 "DysTRANS - Facilitarea tranziției elevilor dislexici din ciclul primar în ciclul gimnazial". Proiectul, finanțat de Comisia Europeană, este coordonat de Local Authority of Education of Istanbul - Turcia, în parteneriat cu instituții și organizații (școli, asociații profesionale, inspectorate școlare, centre de resurse) din: Turcia, Bulgaria, Portugalia, Polonia, Italia și România. Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim va implementa proiectul în România în perioada 2017-2019, sub coordonarea prof. Teodora Pantazi având ca parteneri locali: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, reprezentat la eveniment de dl inspector pentru proiecte și programe comunitare prof. Florin Negruțiu; Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională  Bihor, reprezentat în acest context de prof. Csilla Simo-Ritter, coordonatorul Comisiei interșcolare a logopezilor; Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, reprezentată de doi vechi colaboratori ai asociației: conf. univ. dr. Karla Barth, decanul facultății și conf. univ. dr. Daniela Roman de la Departamentul de Psihologie al facultății și nu în ultimul rând, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, gazda evenimentului, reprezentat de d-na director adjunct Silvia Ficuț.
Scopul proiectului este elaborarea și testarea unor instrumente de lucru care să faciliteze tranziția elevilor cu tulburări de învățare (dislexie, disgrafie, dispraxie, discalculie) din ciclul primar în ciclul gimnazial, parcurgând mai multe etape, care se vor constitui în produsele finale ale proiectului.
1.Analiza situației din țările partenere: România, Turcia, Bulgaria, Portugalia, Polonia și Italia, privind problemele specifice cu care se confruntă elevii cu tulburări de învățare în perioada tranziției.
2.Elaborarea unui Kit/Set de instrumente de facilitare a tranziției, care va conține: 1). Elaborarea unui Check list/Listă de verificare pentru identificarea punctelor tari și a punctelor slabe ale elevilor cu tulburări de învățare în perioada tranziției, sarcină coordonată de Asociația CES la nivelul parteneriatului European 2).Elaborarea unor protocoale de intervenție, bazate pe cele mai bune practice din țările partenere 3).Elaborarea unui Ghid pentru profesori 4). Elaborarea unui Ghid pentru părinți 5). Implementarea unui studiu pilot pentru verificarea eficienței Kit-ului.
Pe parcursul acestui proiect, membrii echipei de proiect și reprezentanți ai organizațiilor partenere vor participa la șase vizite de proiect și 15 vizite de studiu în instituțiile partenere din Europa.
Toți participanții la evenimentul de lansare au salutat inițiativa unui proiect pe o temă atât de actuală și necesară și și-au manifestat sprijinul și încrederea în obiectivele și produsele sale finale.
O sesiune de diseminare a proiectelor europene
Și pentru că întotdeauna e loc și de alte povești, de la ora 13.00, echipele celor două proiecte Erasmus+ de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea și Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim au organizat o sesiune de diseminare a proiectelor europene, la care au participat coordonatori de proiecte din tot județul: Oradea, Ștei, Sâniob, Marghita, Popești, împărtășind din experiențele acumulate în cadrul a 15 proiecte europene derulate în  instituțiile lor, dar și colegi dornici să învețe și să aplice proiecte în viitor.
Coordonator proiecte,
Teodora Pantazi
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Triplu eveniment cu parfum european.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:32:01 Ora standard a Europei de Est